Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Feil på hjemmelader

Startet av Fastlane83, onsdag 13. juli 2016, klokken 07:46

« forrige - neste »

Fastlane83

Hadde en litt skummel opplevelse på mandag kveld. Jeg har en Salto hjemmelader 22 kwh (400V 32A). Starter lading av bilen fra app mens jeg var inne i huset. Hørte det smalt i sikringsskapet og så at sikringen til ladestasjonen var gått. Skrudde den på igjen og forsøkte å starte lading engang til. Sikringen gikk igjen, og det var en svak eim av "varm" lukt i skapet. Gikk da ut i garasjen, og der luktet det brent. Dro ut ladekabelen, å den var sotete på kontaktene. Det kom også litt røyk da jeg dro ut kontakten. Prøvde deretter UMC laderen til Tesla, men fikk bare charge fail i bilen.

Dro til Tesla Kristiansand dagen etter. De tok inn bilen med engang. Holdt på med den en times tid. De kunne ikke finne noe feil på bilen. Den ladet som normalt på deres ladere. UMC virket ikke, så de byttet den til en ny. De sa at ifølge feilloggen på bilen så ser det ut til at det var noe feil på ladestsjonen. Jeg ringer til Sønnico som installerte den. De kom med engang. Holdt på en time med div målinger o.l. Fant ikke noe feil, men de skrudde ned boksen og tok den med inn for videre undersøkelser. Litt spent på å høre hva som har skjedd.

Noen av dere som har vært borti lignende eller har noen teorier om hva som er problemet?


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

HKS

Har det vært noe tordenvær i området?
Tesla Model 3 Long Range

Fastlane83

Nei, ikke på en god stund


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

BømloBjørn

Fikk du noe svar på hva som skjedde?

Fastlane83

Ikke enda. De tok med seg ladestasjonen inn til undersøkelse. Har ikke hørt noe fra de enda. Skal purre til uka. Jeg fikk en "låneladestasjon" mens de finner ut hva problemet er, så det haster ikke å få svar for min del.


Sent from my iPhone using Tapatalk
2015 Tesla Model S 85D - solgt mai 2021
2016 BMW i3 94aH
2021 Volvo XC40 electric - Care by Volvo frem til Porsche kommer
Porsche Taycan 4 Cross Turismo - utlevert 03.12.21

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA