Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo kommune - defekt ladestolpe

Startet av espenri, tirsdag 12. juli 2016, klokken 12:28

« forrige - neste »

espenri

Hei, skulle for første gang lade på kommunal ladestolpe i dag, type låst med nøkkel, men som sto åpen (har ikke nøkkel, bare ladebrikke). Det var to punkter med schuko og tilhørende automatsikringer, men jeg fikk ikke liv i noen av dem. Prøvde også å plugge inn ladeklatten og trykke inn knappen i hjørnet som skal registrere at døren er lukket, men til ingen nytte.

Er det jeg som har gjort noe feil her eller bør jeg melde den som defekt til kommunen?

/Espen
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Kim Morten

Jeg har ikke fått strøm der uten å låse skapet  :-\
Sort E-Golf
Oslo

espenri

Det sto en bil plugga inn i nabostolpen uten at den var låst, så heller ikke ut som det var noe bryter eller lignende i låsen. Nabostolpen lyste også på toppen, det gjorde ikke denne... Får vel kanskje uansett skaffe meg nøkkel, de bør vel helst være låst disse stolpene...
2019 Jaguar I-Pace HSE FE
2016 Mitsubishi Outlander PHEV (Solgt)
2013 Mitsubishi iMiev

Elmo

Sitat fra: espenri på tirsdag 12. juli 2016, klokken 12:28
. . .  trykke inn knappen i hjørnet som skal registrere at døren er lukket, men til ingen nytte.

Det  er den som skal få igang ladingen. Låsen er helt mekanisk.

Minner forøvrig om å melde feil til Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100 !
Sitat fra: Elmo på søndag 24. mars 2013, klokken 11:31
Nummeret til Bymiljøetaten i Oslo for melding av feil på ladestolper har vært nevnt i ulike tråder fra tid til annen, men jeg vil dele en gladhistorie om nettopp det.

Jeg skulle på en tilstelning i Oslo sist fredag kveld. Tok elbilen med relativt lav ladeprosent vel vitende om at den kunne lade over natten og være klar for henting lørdag formiddag.
Ladeplassen i Bernt Ankersgate passet supert, men da jeg kom dit var stolpen død. Nærmeste alternativer er Stenersgata som ikke er gratis og Hammersborggata som har maks 3 timer og egentlig hadde jeg ikke tid til å gå tilbake fra noen av dem.

Så jeg parkerte og plugget inn og ringte Bymiljøetatens døgnåpne vaktsentral på 23482100 mens jeg gikk derfra. Han som svarte kunne ikke love at den ville bli fikset kjapt en fredag kveld, men skulle prøve. Jeg var unektelig litt spent da jeg skulle hente bilen lørdag i 12 tiden.
Men der fant jeg bilen fulladet. Fantastisk service !
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

alda

Imponerande service från Oslo Kommune!

Felanmälde en laddstolpe kl. 12.28 i dag, när jag var ute och flyttade bilen kl. 14.10 var den fixad!  :D
-Citroen C-Zero 2015 - "Lilla Blå" - solgt 03/20
-Tesla Model S75D 2016 (20.09) - "Big Blue"(S60D til
  28.04.21) - solgt 06/22
-Peugeot E-208 2020 (03.03) - "Flash"
-BMW i4 M50 2022 (17.06)

Hideyowife

På Grønland i Oslo er det gjenganger. Mye herverk på stolpene. Jeg har med gaffateip i bilen da det ofte er låsen som ødelegges. Når døren holdes igjen kommer strømmen. Har også opplevd stolper som er helt defekte, men det er heldigvis sjelden :)
Tesla Model 3 SR+ 2021
Tesla Model Y LR 2023

Hall of fame:
Seat Mii 2020 - Solgt
BMW i3 94ah 2017 - Solgt
Nissan Leaf SL 2015 - Solgt
MB B-Klasse EV 2016 - Solgt
e-Golf 2015 - Solgt
-------------------------------------
All in with EV since 2015

AmocoCadiz

Sitat fra: alda på onsdag 26. oktober 2016, klokken 14:43
Imponerande service från Oslo Kommune!

Felanmälde en laddstolpe kl. 12.28 i dag, när jag var ute och flyttade bilen kl. 14.10 var den fixad!  :D
Bra de er raske, mye av feilfiksing gjøres vel fjernstyrt, spesiellt omstart av stolpen, det pleier å fikse mange feilmeldinger på stolpen.
Men ja lurt å kontakte Bymiljøetaten, skjer det stadig feil på en stolpe bytter de den kanske raskere ut også hvis folk har meldt fra.

Philip Marlowe

Jeg har inntrykk av at det er lite feil med de nye stolpene, men at de gamle lokk og schuko er mer utsatt.
Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Chris Neumann Ruud

Jeg har opplevd at de nye Type-2- stolpene, spesielt der jeg lader ofte (Havreveien) starter på nytt i tide og utide, og problemet da er at signalet forsvinner og man må fysisk plugge ut og inn ledningen i stolpa for å få restarta lading. Litt kjipt når dette ofte skjer 03.00 på natta og stasjonen er 10 minutters gange unna... Noen flere som har opplevd dette?
Tesla S 2014 AP1 "med alt" - SOLGT
Tesla 3 2021 LR AWD MF824xxx

AmocoCadiz

Sitat fra: Christopher Neumann Ruud på tirsdag 15. november 2016, klokken 08:14
Jeg har opplevd at de nye Type-2- stolpene, spesielt der jeg lader ofte (Havreveien) starter på nytt i tide og utide, og problemet da er at signalet forsvinner og man må fysisk plugge ut og inn ledningen i stolpa for å få restarta lading. Litt kjipt når dette ofte skjer 03.00 på natta og stasjonen er 10 minutters gange unna... Noen flere som har opplevd dette?
Noen få ganger, stort sett de dagene en virkelig trengte fulladet bil...har da kommet til delvis ladet bil med stoppet lading og hvitt signal i stolpen, men om grunnen er stolpen som restarter eller vært yttre påvirkning av folk på ladekabel eller stolpe er jeg usikker på

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA