Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvor mye får man med seg i en Leaf...?

Startet av nr1rayner, mandag 11. juli 2016, klokken 20:49

« forrige - neste »

nr1rayner

Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Electrix

Fikk ikke lagt til bilder med mobilen i sommer, menher kommer noen.

Her skal familien på 5 hjem etter 1 ukes besøk, noe løs bagasje siden vi pakket de større tingene kvelden før avreise. I tillegg er det nederst 140 brusbokser, 80 poser (8 kartonger) Capri-sohne, og 5-6 kg godteri.

Nederst er det en barnegrind på ca 1x1 meter og en motorsag med tilbehør.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Mazzbot



Sier ikke hvor mye man kan ta med seg men HVA man kan ta med seg , her hadde jeg med en stol og en kikkert fra 2 verdenskrig.  Tok et par nimber oppdrag da jeg kjørte vest - øst I påsken . Hadde med sveiseapparat
Og 50kg bly på vei tilbake så går ann å tjene penger om man kjører langt Med leaf ☺
Tesla model 3 reservert 31/3 .

En til svensk

Vi ble veldig overrasket hva man kan få plass med i en Leaf. Vi har transportert et par store møbler, f.eks.:
- Hemnes-kommode! Montert mål er 160x50x95 cm (BxDxH). Fikk ta av en av sidene i tillegg til topp-platen, men det gikk inn (bilde vedlagt). Montert ser det ut sånn her: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/60245368/
- Stuva-garderobe. Montert mål er 60x50x192 cm (BxDxH). http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S29876651/
2017 Hyundai Ioniq (nå litt over 50000 km).
Liker også å sykle til hverdags.

Ebe

To store kofferter
To håndbagasjekofferter
To dagsryggsekker
Én stor blå ikeapose stappet med klær
Én bleiebag
Tre to-tre bæreposer

Alt under hattehylla.
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Ebe

2 store bakovervendte barneseter
11 store ryggputer til en sofa ca. 50x50x15 cm
3 store sitteputer til en trippelsofa ca. 75x75x20 cm
2 stor sitteputer til to sjeselonger ca. 120x75x20 cm

Pakket fra fabrikk tok putene en hel europall,  ca 1,80 m høy.

Tror dette er så mye man kan få inn i en leaf volummessig  ;D
2014 Leaf Acenta, ny i Norge.
Eneste bil i en husholdning på 5.

Electrix

For kvister og annet hageavfall som er for grovt til å gå i komposten så har jeg tidligere lånt henger, men for noen uker siden kjøpte jeg en av de store sekkene til jula (900liter/1,5tonn) til 129,-. Denne passer fint baki og fyller godt ut. Den er så solid at man kan presse den sammen med greiner oppi til den passer uten at greiner, blader eller jord kommer i kontakt med bilen. For tunge ting er det greiest å sette sekken i bilen først, mens for mindre greiner er det lettere å fylle den i hagen, slepe den til bilen og stappe den inn.

Det morsomme var at da jeg kom til gjenvinningsstasjonen så stod det allerede to der og knyttet opp tauene på hver sin tilhenger. Jeg parkerte mellom dem, dro i toppen av sekken så den "rullet" ut og landet på hodet. Så var det bare å trekke opp og riste den lett før jeg slang den inn igjen. Da jeg dro holdt de to andre fremdeles på med å knyte opp tauene...

Bilder under av sekken i bilen og noen av røttene jeg hadde med i dag.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

nr1rayner

Ville valgt henger til det der jeg også Electrix, og heller stått der i 5 min ekstra.. Men bra tips og fin historie  :)

Har presenning til hengeren min, så alt sånt ræl havner på platten og slenger presenningen over, fort gjort.
Noe som bringer meg inn på at neste Leaf burde komme med mulighet for hengerfeste.
Aller helst såpass at man kan trekke campingvogn (ca 14-1500kg), men for det daglige trengs ikke mer enn 500kg for at det skal gjøre stor nytte  8) Det vil bety 240 lovlige kg på min henger  :D
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Arha

#23
Og her er et bilde av Julas spesialsekk for å ha i bil, for anledningen fylt med tujakvister:

http://www.jula.no/catalog/bil-og-garasje/biltilbehor/innvendig-bilstyling/bilmatter/lastesekk-619564/
Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Burger

Electrix og Arha: Geniale tips, skal løpe og kjøpe.
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

ironduke

Har fraktet kasser med dokumenter for jobben som skulle makuleres. Fylte Leafen til randen, og da jeg stod på vekta etter leveringen mener jeg den var 300 kg lettere :-)
Bosch Rotak 37li gressklipper
2016 Nissan Leaf Nordic 30 kWh i bronze metallic med 6.6kW lader.

nr1rayner

Hmm, ved nærmere ettersyn så den sekken jammen kjekk ut.
På salg nå til 99,- så løp og kjøp!
Er den vanntett?
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Arha

Opel Ampera-e fra 31/5 2017, passert 97000 km april 2023. Nytt batteri januar 2023.
Nissan Leaf 2012 - 2017, solgt etter 96000 km.

Burger

Den Julasekken er genial, har kjørt to griller frem og tilbake. Null sot i bila, vrengte sekken, spylte og hengte til tørk
2021 TM3 SR+
2018 94Ah i3, CE.
2015 24kw/h Nissan Leaf (solgt)
Stjørdal

nr1rayner

Egentlig latterlig at de ikke har laget nedfelling av baksetet annerledes, vipp opp sittepute og fell ned rygge slik det normalt sett er..
Menmen, ser jo i denne videoen hva det har å si at det faktisk er mulig å i det hele tatt legge ned seteryggen  :D

https://www.youtube.com/watch?v=gmed1CTUECk#t=286.043185
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA