Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny ladebrikke allerede registrert hos annen operatør

Startet av Bergh, lørdag 23. juli 2022, klokken 20:32

« forrige - neste »

Bergh

Kjøpte meg nettopp en ladebrikke hos Circle K for å gjøre lading lettere for fruen. Gikk helt fint å registrere denne i Circle K sin app, men Mer ga meg feilmelding at RFID koden allerede var i bruk.

Hvor ofte forekommer det at en brikke har samme kode som en annen? I prinsippet vil jeg nå kunne lade gratis hos Mer da en fremmed har registrert samme kode i sin app. Frykter jo at dette også kan ha motsatt effekt og at vi endrer opp med å betale for andres lading.

vesttrønder

Det er vel slik at somme operatørar har same bak-system. Så då kan ein berre registrer brikka hos ein av dei. Det er vel slik med Fortum vs Kople også.

Bergh

Sitat fra: vesttrønder på lørdag 23. juli 2022, klokken 20:45
Det er vel slik at somme operatørar har same bak-system. Så då kan ein berre registrer brikka hos ein av dei. Det er vel slik med Fortum vs Kople også.

Så du mener det er mulig Mer og Circle K har samme bak-system? Bør vel være lett å teste ved å fjerne brikken fra Circle K appen og registre den i Mer appen?

RJK

Circle K og Kople bruker vel Virta i bunn, så der kan det bli problemer. Var og gamle E-on, men de ble vel solgt/splittet. Men jeg hadde min brikke, kort og epost registrert hos E-On, og fikk da ikke koblet mot Circle K uten å avslutte hos E-On eller bruke annen epost-adresse ihvertfall.

Usikker på om det laget krøll med lading hos andre. Men samme brikke er hos meg nå registrert hos både Mer, Fortum og Circle K, men får ikke koblet den mot Kople, men skal vel kunne lade hos Kople via Fortum-brukeren min. Men det er opp og ned hva som fungerer (inkludert ChargeMyHyundai), så måtte skaffe meg egen Kople-brikke.
Hyundai Kona Dark knight metallic med soltak - Kø# 2500, bil utlevert mars -19
Bosted Oslo

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA