Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladeplasser vid Frognerbadets parkering

Startet av Zodde, torsdag 30. september 2010, klokken 15:53

« forrige - neste »

Zodde

Per idag finns 8 ladeplasser bland de øver 100 parkeringsplasserna vid Frognerbadets parkeringsplass. Varje dag står der 2-3 Elbilar på disse plasserna som ikke lader??
Tror folk att de ikke kan stå noen annanstans??  Man bør vel legge en lapp vid vinduesviskeren som opplyser de mindre vetande att ladeplasserna er till før att lade...
Buddy 2008 2300mil

pilt

Så lenge det er andre ledige plasser der, så syns ikke jeg det gjør noe. Det er verre med fossilbilene som stadig parkerer på de plassene...
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

Mollerup

Ja, enig. I sommer var det en gang jeg kom dit og alle de 8 elbilplassene var tatt av fossilbiler!
Oslo - Saxo 2002 - C-Zero 2011

hens

 Parker bak fossilene og plugg inn hvis du har behov. Interessant å se hvem som får bot. ;)
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

cra

Sitat fra: hens på torsdag 11. november 2010, klokken 18:59
Parker bak fossilene og plugg inn hvis du har behov. Interessant å se hvem som får bot. ;)

Hvem her på forumet var det som gjorde nettopp dette og ble oppringt av hun (?) som var parkert inne? Mener å huske vedkommende sa han tok seg til til lunsj før han flyttet elbilen sin så hun slapp ut.  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

sveander

Vi må være hverandres venner selv om vi ikke ladder. Som Buddyeier lader jeg alltid, men jeg klarer ikke irritere meg over andre som ikke gjøre det. Tvert imot så bør ikke vi elbileiere bruke fosilplasser når det er ledige elbilparkering. Det vil provosere mye mer.
Tidligere 2 x Buddy. Nå E-UP
Får snart en Skoda Enyaq

Thomas Parsli

En ladeplass er nå først og fremst en ladeplass, samme hvordan man vrir og vrenger på det.
De er etablert for at de som kjører elbil skal kunne lade elbilen, slik at de faktisk kan kjøre elbilen.
Uten ladeplasser er det få som vil kjøpe elbil.

Ved flere anledninger har jeg ikke rukket å hente sønnen min i barnehagen fordi tullinger
bruker ladeplassen til parkeringsplass når det er mange ledige parkeringsplasser noen titalls meter unna.
Ved flere anledninger har jeg også måttet ta en ekstra stopp på vei hjem fra jobb av samme grunn,
-man rekker å tenke mange stygge tanker mens man venter på at bilen skal få nok strøm til at den kommer helt hjem...

Når det er åpenbar overkapasitet på ladeplasser (f.eks Aker Brygge) er det selvfølgelig helt greit å parkere,
men når det er tre ladeplasser og mange hundre pakeringsplasser (f.eks kjøpesentre) må man forstå at
det kan komme noen som har har behov for å ladeladeplassen!

Hvis mange nok velger å bruke ladeplassen ved Frognerparken til parkeringsplass,
vil jeg måtte bruke fossilbilen istedetfor elbilen når jeg kjører fra Asker. Og det er kanskje ikke så bra?

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Elmo

Nettopp av den grunn du beskriver Thomas har jeg forsøkt å oppfordre kjøpesentra til å legge ladeplassene på litt usentrale steder så de ikke er fullt så attraktive hvis ikke man skal lade.
Et veldig godt eksempel for sentral ladeplass er Holmensenteret. Her har jeg flere ganger på vei hjem med ladebehov måttet parkere i etasjene over ladeplassen og sluppet skjøteledning ned fordi en latsabb har tatt plassen uten å lade.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Thomas Parsli

Holmensenteret er en slager...
En gang var ikke skjøtekabelen lang nok, så jeg måtte vente på damen som hadde parkert (elbil).
Hun hadde selfølgelig ikke tenkt over at det faktisk var noen som trengte å lade, men jeg fikk
ikke inntrykket av at hun så det som et "problem" så hun fortsetter nok å parkere der.

Det andre stedet er Sandvika Storsenter, hvor jeg ofte må lade på en ikke-ladeplass med skjøtekabel
og tålmodighet (vente på at en plass nærme nok en stikk-kontakt blir ledig).

Problemet er at man (med nok dårlig erfaring) ikke lenger kan bruke disse ladeplassene når man virkelig
trenger strøm...

Thomas
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model X 100D 6 seter
2012 Nissan Leaf (135.000km, mistet tre streker på batteriet hittil)
1999 Peugeot 106 (solgt ved 99.900km pga. batteriproblemer)

Elmo

#9
Sitat fra: cra på torsdag 11. november 2010, klokken 22:55
Hvem her på forumet var det som gjorde nettopp dette og ble oppringt av hun (?) som var parkert inne? Mener å huske vedkommende sa han tok seg til til lunsj før han flyttet elbilen sin så hun slapp ut.

Gjett hvem.  Vi koster på oss å ta historien en gang til - til glede for nye lesere ;D

Sitat fra: elektrolux på fredag 06. februar 2009, klokken 14:13
Jeg skal ikke ha Elbil! - var svaret jeg fikk av damen med MB sportsbilen som presterte å ta den ene av kun 3 gratis ladeplasser i Stavanger sentrum. Jeg nevnte at jeg har Elbil til salgs om hun ønsket å parkere her i framtiden.
Jeg hadde lunchdate med kona, og samtidig som kelneren kom med maten ringte en fortvilet og forvirret frue, og påstod at jeg sperret henne fra å komme ut.
Dette stemte jo, men var også eneste måten å parkere og samtidig rekke med ladeledningen til ladekontakten.
Grunnet den utrolig dårlige timingen måtte fruen pent vente til maten var nydt, til tross for tilbud om å betale for maten hvis jeg sprang ned og flyttet bilen med en gang.
Stavanger Parkering var på sin side sporty nok til å godta min parkering da jeg ringte inn og forklarte problemet. ;D
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Og her er hele tråden: http://elbilforum.no/forum/index.php?topic=1707.0

Etter dette er ny type ladestolpe montert, med det resultatet at kun 2 av de 3 plassene får strøm. >:(, og kun om en har tatt med nøkkel til skapet.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Baltor

Sitat fra: elektrolux på lørdag 13. november 2010, klokken 08:38
Etter dette er ny type ladestolpe montert, med det resultatet at kun 2 av de 3 plassene får strøm. >:(, og kun om en har tatt med nøkkel til skapet.
Vi snakker her om Valbergtårnet Parkering i Stavanger.
Det er gratis med nøkler, du kan gjerne hente deg en til hvert eneste nøkleknippe... eller legge en i hver eneste bil. ;D
Det stemmer at de satte opp en ny stolpe, den erstatter 2 av de gamle, den tredje gamle er på plass fortsatt (iallefall da jeg sjekket for en drøy uke siden). Men den er jo litt usynlig sammenlignet med de nye som lyser i mørket, dette har jeg tatt opp med Stavanger Parkering, de har lovet å skilte  bedre, de skal også forsøke å få til flere i denne hallen.
De kjempet mot kalenderen for å få dette på plass, dermed ble ikke de nye plassene helt optimale overalt. 
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

elektrolux

Har hentet nøkler, men det er en egen historie. Fikk kun allernådigst ut det antallet nøkler som tilsvarte antall Elbiler registrert på meg akkurat nå. Når jeg tenker på det burde jeg jo fått til Vectrixen også. Hvem eier egentlig disse nøklene? Er det Elbileiere, Stavanger Parkering, Norstart??

Ideelt burde en kunne fått ut det antall nøkler en spør om, slik at også kona kan få en til nøkkelknippet sitt, og uten at nøkkelen må ligge i bilen.

Ellers virket ikke vegguttaket lenger den gang jeg trengte strøm på Valberget for 2 uker siden.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

hkaspenberg

I dag var jeg så "heldig" å få en bot for å parkere for nærme et gatehjørne på Grünerløkka. Det er lenge siden sist. Ilegget var absolutt korrekt ilagt, og vil ikke bli påklaget, men det gav meg en mulighet til å lage en flyer for feilparkerte fossilbiler som jeg tror vil sette en støkk i folk. Det kan f.eks. brukes på nevnte parkeringsplass ved Frognerbadet.

Skriv ut på fargelaser i A4 og klipp opp i 5 cm brede striper.

;-D Hans
Oslo: Kewet5 ("Knerten") 1999-2007 (85k km) == P106E ("Dorsken") 2007-2009 (25k km) == Think Classic ("Tupper") 2009-2012 (ca 40k km) == P iOn ("LilleSvarten") 28/3-2012-29/5-2019 (60k km) == TM3DLR ("Justin E") 8/3-2019- (6500 km)

Baltor

Sitat fra: elektrolux på lørdag 13. november 2010, klokken 18:00
Hvem eier egentlig disse nøklene? Er det Elbileiere, Stavanger Parkering, Norstart??
Ellers virket ikke vegguttaket lenger den gang jeg trengte strøm på Valberget for 2 uker siden.
Du har aldeles rett Elektrolux, jeg var der nede nå, både det tredje uttaket merket elbil og de gamle ekstra rundt omkring inne i dette hjørnet var nå døde. Jeg skal sende en mail om dette.
Ellers er det noen av de gamle (til motorvarmere) som virker, for eksempel i ytre nedre hall. Problemet med de gamle er at flere er på samme kurs..

Nøklene er standardnøkler som også kan kjøpes.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA