Vi ble påkjørt bakfra i mars i år og har vært i diskusjon med verkstedet siden. De tok inn bilen for å bytte støtfanger og lakkere. Jeg endte opp med en bil hvor støtfangeren er feilmontert og alle nylakkerte områder fulle av riper.
Etter at saken har blitt trenert over lengre tid fra forsikringsselskapet og takstmannens side har jeg nå fått tilbakemelding om at jeg må klare meg på egen hånd. Takstmannen mener at det ikke er noe galt med lakkeringsjobben utført hos verkstedet og at støtfangeren ikke kan monteres bedre pga konstruksjonen under. Verkstedet har sagt de skal kikke på det en gang til men lover ingen bedring.
Med andre ord: Lev med det!
Jeg er sjokkert over den manglende yrkesstoltheten hos verkstedet. Hvordan man kan levere ut slikt arbeid til kunder er meg fullstendig uforståelig! Hvor vanskelig er det å levere et noenlunde anstendig produkt?
Spørsmålet mitt er da hvordan i all verden jeg skal få verkstedet til å ordne opp i skaden de har påført bilen min? Har jeg noen rettigheter i det hele tatt? Er det mulig å få andre lakkeringsverksted til å ta en vurdering av jobben eller vil de helst unngå å kritisere andre? Jeg hadde satt utrolig stor pris på alle tips og råd i denne saken, det koster meg nattesøvnen!
Jeg har utelatt navn på verksted og forsikringsselskap for å unngå å provosere dem. Jeg vil jo helst at alt ordner seg....

Det er ikke skitt her, det er riper

Små spindelvev riper. Ser ut som vaskeriper men bilen er jo nylakkert...

Flere små riper.

Støtfangeren stikker ut 1,5 cm

Her fra siden