Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Model S premium eller bare mellomklasse?

Startet av foxy, lørdag 21. juli 2012, klokken 23:52

« forrige - neste »

LA-Thing

Fikk denne i dag. Da er det vel bevist at Model S er i premium-klassen? Bruk av blinklys er jo ikke nødvendig for de som kjører slike biler. Argumentet om spare strøm holder vel neppe...
Drammen, Tesla Model S #2510

o.b.lix

Sitat fra: El Electrico på fredag 08. mars 2013, klokken 18:40
Har noen sett informasjon om at Tesla planlegger å tilby noe fra denne listen i nærmeste fremtid?

- Skjulbart hengefeste
- Adaptiv cruisekontroll
- Active Blind Spot Assist
- Active Lane Keeping Assist
- Speed-limit info
- Intelligent Lys System (automatisk fjernlysstyring ++)
- Dynamisk navigasjon basert på bl.a. tmc (ikke så relevant i norge men i andre europeiske land)
- Stemmestyring
- Sportsratt vs multifunksjon
- Oppvarmet ratt
- Parkering assist
- Mer enn 2 sone klima-anlegg
- Elektrisk innfellbare sidespeil
- Rulgardin for sidevinduer bakvinduer evtl sorte vinduer som valg mulighet
- Valget mellom forskjellige seter – sportseter, klimatiserte seter, multikontur massasje++
- Night View Assist
- Integrerte barneseter
- DAB radio
- Bakseteunderholdning og TV-tuner
- Skibag
- Flere interiør alternativer og farger på bilen

Artig å se dette over tre år gamle innlegget - og hvor mange punkt som Tesla nå faktisk har...
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Muffinman

Når det kommer nye modeller eller forbedringer av eksisterende er det ikke måte på hvor mye som var galt med forrige utgave. Ikke så dumt å lese denne tråden i lys av det. Det er flere som gikk i skyttergraven når noen dristet seg til å kritisere svakheter med de tidlige TMS som senere har byttet til nyere utgave og skrytt måteløst over hvor mye bedre den var. Støydemping er et eksempel. I følge enkelte var 2013 og tidlige 2014-modeller veldig stille innvendig og man skjønte ikke hvordan andre kunne oppleve det motsatte. Jeg har plukket fra hverandre både 2013 og 2015 modell kan jeg i det minste slå fast at den eldste bilen var tilnærmet fri for støydemping, noe som er helt i tråd med opplevelsen på veien i så måte.

Til ettertanke :)

Bjoris

Sitat fra: Muffinman på onsdag 06. juli 2016, klokken 10:13
Når det kommer nye modeller eller forbedringer av eksisterende er det ikke måte på hvor mye som var galt med forrige utgave. Ikke så dumt å lese denne tråden i lys av det. Det er flere som gikk i skyttergraven når noen dristet seg til å kritisere svakheter med de tidlige TMS som senere har byttet til nyere utgave og skrytt måteløst over hvor mye bedre den var. Støydemping er et eksempel. I følge enkelte var 2013 og tidlige 2014-modeller veldig stille innvendig og man skjønte ikke hvordan andre kunne oppleve det motsatte. Jeg har plukket fra hverandre både 2013 og 2015 modell kan jeg i det minste slå fast at den eldste bilen var tilnærmet fri for støydemping, noe som er helt i tråd med opplevelsen på veien i så måte.

Til ettertanke :)

Det er vel slik at folk forsvarer det de har og kanskje oppriktig også føler at den er super helt til det kommer noe som er enda mer supert og en innser at det som var supert, ikke er så supert lengre. Altså var det riktig at den var super i 2013, men ikkje super i 2015:)

Jeg var veldig fornøyd med min 2014 modell, men det hindret meg altså ikke i å kjøpe en 2016 modell pga alt som er forbedret, ja og da at den kommer med AWD...

E_S

Jeg synes det er stor forskjell på 2015 P85+ og 2016 70D. Har sikkert mye med setene å gjøre, men den nyeste føles betydelig "tightere". P85+ hadde luft mens 70D ikke har det, og det er på ingen måte noe savn.
:)

Espen Hugaas Andersen

#530
Jeg er en av de som forsvarte Tesla, og når jeg leser det jeg skrev for fire år siden så vil jeg si at jeg er fortsatt enig i det meste av det. Jeg syns fortsatt ting som cruise control og blindsonevarsling er unødvendig, og vet virkelig ikke om jeg kommer til å ta med autopilot når jeg skal kjøpe Model 3. Det meste vil slås av.

Jeg syns heller ikke det var noe problem med de gamle setene, men dette er jo veldig subjektivt. Jeg kan skjønne at det alltids er de som vil ha enda bedre seter.

Støynivået viste seg å være litt dårlig på de første bilene. Men det var ikke noe jeg reagerte på når jeg prøvekjørte en P85 signature på fin asfalt/betong i USA. I Norge har vi verre veier og det slo ut negativt på en uventet måte.

Edit: I mitt syn valgte Tesla helt riktig strategi. Start med en enkel utgave, og deretter forbedre denne bilen kontinuerlig slik at den til slutt blir bedre enn konkurrentene på alle områder. De er kanskje ikke helt i mål ennå, men de jobber med saken. :)
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

jkirkebo

Sitat fra: Espen Hugaas Andersen på onsdag 06. juli 2016, klokken 10:54
Jeg er en av de som forsvarte Tesla, og når jeg leser det jeg skrev for fire år siden så vil jeg si at jeg er fortsatt enig i det meste av det. Jeg syns fortsatt ting som cruise control og blindsonevarsling er unødvendig, og vet virkelig ikke om jeg kommer til å ta med autopilot når jeg skal kjøpe Model 3. Det meste vil slås av.

Jeg syns heller ikke det var noe problem med de gamle setene, men dette er jo veldig subjektivt. Jeg kan skjønne at det alltids er de som vil ha enda bedre seter.

Støynivået viste seg å være litt dårlig på de første bilene. Men det var ikke noe jeg reagerte på når jeg prøvekjørte en P85 signature på fin asfalt/betong i USA. I Norge har vi verre veier og det slo ut negativt på en uventet måte.

Ja, dett er ganske individuelt. Jeg har jonen sept. 2013 på 21" og synes støynivået er behagelig lavt. Har ingen planer om å bytte, støydempe eller kjøpe spesielle støysvake dekk. Det kan kanskje ha noe med hvilken bil man kom fra, vi hadde en Touran som på ingen måte var støysvak inni selv om den rullet på 15" Michelin Energy.

Av setene har jeg prøvd alle typer og synes de eldste er best og next-gen er helt forferdelige. Savner heller på ingen måte noe i AP-pakken så det blir nok å beholde bilen i 8-10 år til tipper jeg.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA