Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Brexit gone - taktisk levering av ny bil

Startet av OleI, mandag 04. juli 2016, klokken 09:34

« forrige - neste »

OleI

Inntil videre ser det ut til at "Brexit" effekten er borte på dollarkursen og vi ser nå en kurs på 8,3 igjen. Prognoser tilsier enda litt lavere på sikt.
Har lagt inn bestilling med referral rabatt samt avslag i pris hos forhandler ( 8000 + 35 000 ).
Tanken er å hente ut bil mars neste år for å få med evt godsaker mr. Musk lanserer på Model 3 ( min teori er at dette vil komme på nye Model S før 3 kommer ) samt forhåpentligvis å bli justert noe ned i pris ref. kurs.
Noen som har hørt rykter ell lign om rabattene vi fikk nå vil fungere som en "buffer" for prisjustering eller om evt justering vil komme på toppen?

Bjoris

#1
Litt imponert om du får rabatt selv om du ta levering langt frem, men du risikerer nok at du ikke får en ny lavere pris OG rabatt om prisene går ned. Mitt inntrykk er at dette er ett tiltak for å holde oppe salget når NOK er så svak. Det skal være ett særnorsk fenomen.

Ellers har jeg gjort som deg, drøyd lengst mulig for å få med nye ting, da jeg bestilte (Nov 15) gikk det mange rykter om ny AP HW.

Vel, faktum nå er at jeg 10 mnd etter fortsatt får samme AP, men er happy likevel da det facelift kom lit i siste liten. Poenget er at det er veldig vanskelig å time kjøpet, men sålenge en venter kan det komme nye ting selvsagt:)


MeTesla

Sitat fra: OleI på mandag 04. juli 2016, klokken 09:34
Inntil videre ser det ut til at "Brexit" effekten er borte på dollarkursen og vi ser nå en kurs på 8,3 igjen. Prognoser tilsier enda litt lavere på sikt.
Har lagt inn bestilling med referral rabatt samt avslag i pris hos forhandler ( 8000 + 35 000 ).
Tanken er å hente ut bil mars neste år for å få med evt godsaker mr. Musk lanserer på Model 3 ( min teori er at dette vil komme på nye Model S før 3 kommer ) samt forhåpentligvis å bli justert noe ned i pris ref. kurs.
Noen som har hørt rykter ell lign om rabattene vi fikk nå vil fungere som en "buffer" for prisjustering eller om evt justering vil komme på toppen?

Om du har lagt inn en bestilling og bekreftet denne så vil du jo ikke få noen glede av evt senere nedjusering pga lavere dollarkurs? Din pris blir da låst til din bestilling. Om du angrer så mister du jo depositumet. Eller??

OleI

Såvidt meg bekjent ( som de ihvertfall utfører på bestilling av X, ikke sjekket på S ) så får du med justeringer ned da det er dyrere for Tesla at bruker avbestiller bil enn at de justerer ned.
Det har de også gjort f.eks i Canada siste tiden i to runder.

Bjoris: Ikke noe tro på evt upgrade av AP ved Unveil del 2 altså?
Er denne jeg venter spent på. Kjedelig å skulle ta imot bil ett par måneder før en reell oppgradering kommer.
Mtp. facelift synes jeg ihvertfall fronten ble ganske bra, det samt lysene er kjærkomment upgrade fra min nåværende modell.

Bjoris

Sitat fra: OleI på mandag 04. juli 2016, klokken 10:11
Såvidt meg bekjent ( som de ihvertfall utfører på bestilling av X, ikke sjekket på S ) så får du med justeringer ned da det er dyrere for Tesla at bruker avbestiller bil enn at de justerer ned.
Det har de også gjort f.eks i Canada siste tiden i to runder.

Bjoris: Ikke noe tro på evt upgrade av AP ved Unveil del 2 altså?
Er denne jeg venter spent på. Kjedelig å skulle ta imot bil ett par måneder før en reell oppgradering kommer.
Mtp. facelift synes jeg ihvertfall fronten ble ganske bra, det samt lysene er kjærkomment upgrade fra min nåværende modell.

Jo, du vil få prisreduksjonen om den er mer enn depositumet, det sier seg selv, men om de da dropper rabatten så tviler jeg på om du får begge deler, men du kan jo sjekke hva de sier:)

Vi er vel mange som har kjøpt en Tesla som ble "utdatert" like etter at en mottok den, du kan ikke gardere deg mot det dessverre. Vi fikk vår gml i mai 14 og høsten så kom AP og så kom AWD... Ganske kjiipt, MEN, nå får vi begge deler, det eneste jeg syns er skikkelig krise er om det kommer hengerfeste som bare kan has på ny biler rett etter at vi nå får vår, det hadde vært kjiipt da det er det store problemet for oss med S og derfor vi snuser på X. Bedre kamera på S så den ser dyr etc hadde også vært ett stort pluss, men at bilen kjører helt selv er ikke noe jeg savner pr i dag

OleI

Nå sitter jeg på en  P85 Feb -14, så alt er kjærkomment her, alt fra isolasjon til nextgen stoler, AP osv.
Mine alternativ var å kjøpe brukt 15 eller gå for splitter ny, med rabatt sikter jeg mot 75D eller 90D.
Uansett godt fornøyd med rabatten alene, ihvertfall så dyre som bilene har blitt nå.
Men, må si at fra å ha kjørt min en stund til å prøve splitter ny er komfort nivået milevis over i ny bil. Det alene er det faktisk verdt å betale for.

Bjoris

#6
Sitat fra: OleI på mandag 04. juli 2016, klokken 10:27
Nå sitter jeg på en  P85 Feb -14, så alt er kjærkomment her, alt fra isolasjon til nextgen stoler, AP osv.
Mine alternativ var å kjøpe brukt 15 eller gå for splitter ny, med rabatt sikter jeg mot 75D eller 90D.
Uansett godt fornøyd med rabatten alene, ihvertfall så dyre som bilene har blitt nå.
Men, må si at fra å ha kjørt min en stund til å prøve splitter ny er komfort nivået milevis over i ny bil. Det alene er det faktisk verdt å betale for.

Ja, det er stor forskjell, jeg hadde en ny rett før jeg solgte i 3 dager og når jeg leverte den tilbake og satte meg inn i min egen så var det litt nedtur, dårligere seter, dårlig lyd i dørene når jeg lukket dem igjen og umiddelbar hjulstøy når jeg begynte å kjøre...

MEN, når jeg kom hjem så hadde jeg blitt vant med den gml igjen så hvor mye det betyr sånn i hverdagen kan nok diskuteres, men her er mye jeg også ser frem til, syns også det var kjiipt at det ikke fantes sikkerhetssystem som en i dag får på alle biler og syns derfor det er litt imponerende at 1. gen selges til så høye priser som de gjør... Svært mange av dem har jo også brukt opp halve garantien... Virker som om folk tror at en elbil går evig og det er ett poeng, men det blir aldri feil å ha garanti på en Tesla, det er ingen billigbil, men fremstår sånn frem til garantien er gått ut. 7000 for ett dørhåndtak var det ikke? 1.500 pr time... Sukk... Bra M3 kommer før det har gått 5 år, tviler på jeg kommer til å eie Sen etter at den er 5 år... Vi får se, da må det iallefall ha blitt orden på den vanlige feilene...

Når jeg byttet så var det 100 i mellom til en 70D, ett mellomlegg jeg syns hadde vært billig om det så bare var helt lik bil, verdifall på 50.000 pr år er jo ikke mye i denne prisklassen...

Dvergen196

Sitat fra: OleI på mandag 04. juli 2016, klokken 09:34
Inntil videre ser det ut til at "Brexit" effekten er borte på dollarkursen og vi ser nå en kurs på 8,3 igjen. Prognoser tilsier enda litt lavere på sikt.
Har lagt inn bestilling med referral rabatt samt avslag i pris hos forhandler ( 8000 + 35 000 ).
Tanken er å hente ut bil mars neste år for å få med evt godsaker mr. Musk lanserer på Model 3 ( min teori er at dette vil komme på nye Model S før 3 kommer ) samt forhåpentligvis å bli justert noe ned i pris ref. kurs.
Noen som har hørt rykter ell lign om rabattene vi fikk nå vil fungere som en "buffer" for prisjustering eller om evt justering vil komme på toppen?

Denne rabatten som folk nevner (8000 + 35000), får man den bare ved å spørre??
M3P Hvit/Hvit bestilt 16/10.
Model X 90D AP2 Solgt
Ford Focus RS 2017 Solgt
BMW M3 Competition 2017 Solgt
P85D 2015 Solgt
P85 2013 Solgt

Bjoris

Ja, det tror jeg. Noen sier den ikke gjelder på 60, andre sier de har hørt om folk som kjøper 60 som også har fått rabatt!

rsomby

Jeg spurte før bestilling og den gjelder 60 også. Gikk for en 90D med stort sett samme argumenter som bjoris og olel, har en mars 2014 nå. Syntes støydempingen i nye biler er god nok grunn til oppgradering i seg selv. Men det er jo som alt annet smaksak.

btvedt

Noen som kan bekrefte at de har fått denne rabatten ved kjøp av 60? Ifølge Tesla Stavanger gjelder dette kun 90.

rmr

Sitat fra: btvedt på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:20
Noen som kan bekrefte at de har fått denne rabatten ved kjøp av 60? Ifølge Tesla Stavanger gjelder dette kun 90.

Har fått fra selger hos Tesla Bergen at dette gjelder kun 75 & 90. Samt at rabatten ikke gis lenger , stoppet 01 juli.

Gi en lyd om noen har fått rabatten etter 1. juli! Vurderer selv å bytte ut min S85D med nyere facelift.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

OleI

Rabatten ble vel gitt for å pynte litt på tallene i Q2 vil jeg tro, min selger visste ihvertfall ingenting om når den ville ta slutt ( ca 14 dager siden ). Så var mer eller mindre bare å raske på.
Rabatten fra selger måtte meldes inn til høyere hold, manuelt godkjennes før den blir lagt på en egen "post" i regningen fra Tesla.

Bjoris

Sitat fra: rmr på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:22
Sitat fra: btvedt på onsdag 06. juli 2016, klokken 13:20
Noen som kan bekrefte at de har fått denne rabatten ved kjøp av 60? Ifølge Tesla Stavanger gjelder dette kun 90.

Har fått fra selger hos Tesla Bergen at dette gjelder kun 75 & 90. Samt at rabatten ikke gis lenger , stoppet 01 juli.

Gi en lyd om noen har fått rabatten etter 1. juli! Vurderer selv å bytte ut min S85D med nyere facelift.

YES, det passer meg midt i blinken om det blir overgang til X, irriterte meg jo litt over den rabatten som ødla for en bra pris for den nye som kommer i aug/sept:)

Undertegnede

Snakket med Tesla kristiansand i dag og de sa at den dealen der gikk ut 1.juli for å få ut noen flere biler i Q2.

Har en søster som vurderer 60'en, men synes det er for dyrt og ender nok heller opp med Mercedes B electric til halve prisen.  :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA