Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hjelp til å ta ut batterier av gammel Th!nk i Oslo-området

Startet av El rayo, onsdag 29. september 2010, klokken 17:47

« forrige - neste »

El rayo

Er det noen som har et sted å stå og ta ut batterier av gammel Th!nk i Oslo-området? Bilen er ikke kjørbar.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

EVlithium.net

Webstore: www.evlithium.net

El rayo

Er det noen som har en modifisert MC-løfter å låne bort, f.eks i helgen?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Sitat fra: El rayo på fredag 08. oktober 2010, klokken 00:20
Er det noen som har en modifisert MC-løfter å låne bort, f.eks i helgen?
Hvorfor og hvordan skal den være modifisert ?
Jeg har lånt bort min tidl. til en som tok ut kassa på en Think.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

El rayo

#4
Sitat fra: Elmo på fredag 08. oktober 2010, klokken 12:34
Hvorfor og hvordan skal den være modifisert ?
Den jeg har sett på bilde var forlenget for at tyngdepunktet til batteripakka skulle komme inn på løfteren (tror jeg). Men det er sikkert forskjell på løftere.
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Elmo

Min har samme prinsippet og likner veldig, men har ikke justerbar maxhøyde slik denne tilsynelatende har (overgangen mellom blått og grått like under plata), og så har den ikke den påmonterte plata da.

Nå har jeg bare sett Think-kasse på bilde, men jeg tror nok at uten den fastskrudde plata kan det bli vanskelig å få kassa til å balansere oppå. Han som lånte min sa at han brukte en europall.
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Ken

Standard utgave har ikke høy nok løft til å få ut batteripakken på en Think. Enten endre man utvekslingen eller jekke man bilen litt til men man drar ut batteripakken. Tippesikring er nødvendig særlig på ombygd jekker fordi pakken vil gjerne tippe innover mens man drar ut pakken. Lite hyggelig!
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA