Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Modifikasjon av førersete ved service?

Startet av El-boy, søndag 03. juli 2016, klokken 10:26

« forrige - neste »

El-boy

Hei,
Jeg vil undersøke med dere om noen har merket endringer på førersetet etter service.
Endringen jeg har merket meg er att setet har blitt myker/synker dypere bak på sitteputen og er ellers hardt som før på undersiden framme under låret.
Problemet mitt er at gassfoten dovner bort under langtur med denne setekonfigurasjon. Det virker som den hardere sitteputen i framkant stenger for blodet til foten slik den etterhvert dovner bort etter å ha kjørt en stund.
Jeg mener jeg merket endringen gradvis etter en service, og nå føles sitteputen "utslitt" og ser noe mer skrukkete ut også...
Jeg har fått Tesla service til å se på setet men de sier setet er som det skal være.
Noen som vet om det er en "Service bulletin" på setet, eller er det noe som har røket i mitt sete?

Muffinman

Hva slags seter (nextgen, standard skinn, gammelt P-skinn, stoff - eventuelt ny eller gammel type standardsete) og hvor gammel bil? Bilde?

El-boy

Sitat fra: Muffinman på søndag 03. juli 2016, klokken 10:33
Hva slags seter (nextgen, standard skinn, gammelt P-skinn, stoff - eventuelt ny eller gammel type standardsete) og hvor gammel bil? Bilde?
Hei.
Det er nok firstgen seter standard tekstil. Bilen ifra september 2013, har hatt bilen ifra den var ny så merker tydelig at noe er endret på setene.

Muffinman

Har P-skinn fra 2013. Tror de har samme utformingen som standard stoffseter på den tiden. De har noen bølger på sitteflaten. De kom nesten umiddelbart når bilen ble tatt i bruk, men har ikke utviklet seg videre. Sitteputen har ikke forandret seg mtp hardhet, så høres ut som noe har skjedd på din bil.

Vet at Tesla drev på og modifiserte setene kostnadsfritt for kunder som klaget på at de var harde; mulig du har fått ekstraservice du ikke har bedt om her?

BMW850

De modifiserte/forbedret sitteputene ved å fjerne/bytte noen fjærer fom våren 2014 mener jeg å huske.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Slike ting vil stå oppført på arbeidslisten man får på mail etter at bilen har vært inne.

lunitiks

Skal man få en arbeidsliste på mail?? Har vært inne 2 ganger og aldri fått noe slikt
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

overlay

Sitat fra: lunitiks på søndag 03. juli 2016, klokken 12:42
Skal man få en arbeidsliste på mail?? Har vært inne 2 ganger og aldri fått noe slikt

Man skal vel. Men er ikke alltid det gjøres. Etterspør du vil du hvertfall få det ;)

Muffinman


sven erik

hei husk at man på de fleste kan stille alt på sete opp og ned det er ikke bare at de har stilt bakant ned dette endrer du  med samme som er setet att og fram

El-boy

Sitat fra: BMW850 på søndag 03. juli 2016, klokken 11:47
De modifiserte/forbedret sitteputene ved å fjerne/bytte noen fjærer fom våren 2014 mener jeg å huske.
Hei,
Sender noen bilder av setet som viser skrukkene som har oppstått i det siste (kjørt ca. 32.000km).

Har sjekket arbeidslisten/faktura ifra sist service (der jeg mener denne modifikasjonen ble gjort) det står ingenting om seter eller fjerning eller endring av fjærer. Mener å huske att endring av setene var diskutert på dette forumet for ett par år siden og har glemt hele greia helt til jeg merket setet begynte å synke sammen når jeg satt meg i bilen etter sist service...

Jeg har ikke klaget på at setet var harde og foretrakk setene slik dei var. Slik det virker nå så synes de mer komfortable umiddelbart når en setter seg inn, for etter noen minutter å måtte heise rumpa på plassigjen for setet har sunket sammen skjevt, deretter en halv time til time begynner gassfoten å dovne bort.

Jeg er ikke forespurt av Tesla om jeg ville ha denne modifikasjonen og skulle gjerne ha det ugjort...

Tuxedo

#11
Står det ikke i arbeidslisten, så har de heller ikke gjort noe med setet.  De er nøye på å dokumentere forbruk både av arbeidstimer og deler.

Men de justerer jo av og til setestiling under verkstedsbesøk når de skal forflytte bilen.  Jeg peier altid å trykke på førerprofilen min når jeg får bilen tilbake, slik at de opprinnelige innstillingene gjenopprettes.

El-boy

#12
Sitat fra: Tuxedo på søndag 03. juli 2016, klokken 16:16
Står det ikke i arbeidslisten, så har de heller ikke gjort noe med setet.  De er nøye på å dokumentere forbruk både av arbeidstimer og deler.
Slett ikke sikker på det.
Har fått skiftet 12V batteri og justert vinduene slik at de ikke presser så hardt på vinduspakningene uten att det har stått i arbeidslisten/invoice.

Når det er sagt er det jo slett ikke sikkert det er gjort noe ifbm service. Det kan også være noe som har røket i mitt sete i og med det er så ujevn hardhet på sitteputen...

Muffinman

#13
Er vel enkelte bulletins som ikke skal på arbeidsrapportene også muligens. Begge bilene her i gården skulle få utført "replace charge port pin carrier" i vår, men ingen fikk den på rapporten. Forståelig at det ikke er ønskelig at den spres for mye, men en jobb på et sete skulle ihvertfall vært med. Tåler jo dagens lys.

Har forresten opplevd at arbeid som stod på rapporten ikke var utført også. Ble oppdaget når jeg byttet servicesenter.

D.O

Har hørt at Tesla kan justere setet mykere ved å klippe noen tråder på undersiden. Da synker du noe lengre ned. Men tviler på dette er gjort uten at du har bedt om det, men mulig disse tråden kan ryke av seg selv? Setet fra -13 er fastere (og bedre) enn den oppgraderte som kom i -14 en gang. Har begge typer, og -14 er mykere og bedre å sette seg ned i, men ikke bedre å kjøre langt med.
Nå:Mazda mx30, Proace electric,  Rav-4 , BMW M5, Fox Mustang og Haibike el sykkel
Bestilt/reservert:
Cybertruck
Før:
Hyundai Kona
Model 3 (kansellert for Kona'n)
Model S P85 -13
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA