Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

EVA: leaf, ny ios app for leaf (alternativt til orginal app)

Startet av olemorten76, onsdag 29. juni 2016, klokken 18:04

« forrige - neste »

olemorten76

Da er det kommet en ny app, med forenklet layout for å sjekke batteristatus, starte lading og klima. Clean og enkelt alternativ, og gratis
2022 Model Y long range i bestilling
2018 BMW i3 FC LCI

PNR1A

Mye penere enn Connect EV men det er 2 ting som forundrer meg:

1. Har sjekka nå i bilen og med LeafManager, begge viser 76% mens EVA viser 83%.

2. Ladetid - er det noe med bilen min (fikk den forrige uke) siden den viser 5 timer til 100% mens på bilde ditt er 0,7 timer (samme 3kW). Se bort fra det som står øverst "Connecting to..", fortsatt 83% og Updated kl. 21.02.
Nissan Leaf Nordic 30kWh

Bobbulf

Fin app  :) Blir spennende å prøve ut.

Sitat fra: Valdemar på onsdag 29. juni 2016, klokken 21:08
Mye penere enn Connect EV men det er 2 ting som forundrer meg:

1. Har sjekka nå i bilen og med LeafManager, begge viser 76% mens EVA viser 83%.

2. Ladetid - er det noe med bilen min (fikk den forrige uke) siden den viser 5 timer til 100% mens på bilde ditt er 0,7 timer (samme 3kW). Se bort fra det som står øverst "Connecting to..", fortsatt 83% og Updated kl. 21.02.
1. Jeg tror kanskje appen beregner prosenten utifra gjenværende batteristreker, og ikke bruker den nøyaktige prosenten fra bilen.
9 streker blir da 9/12=0,75=>75%.   Neste steg blir 10 streker og 10/12=0,83=>83%
Så blir ikke så nøyaktig som prosent i bil, men enklere å se ca-prosent enn telle på små streker tross alt  :)

Euro-Leaf Tekna koksgrå "Metallic Slate" :) 08-2013
MB E350 CDI 4Matic AMG - 2010
Bergen

Stig04

hei,

HELT ny i elbil verden, har lastet ned EVA app, men hvor får jeg brukernavn ?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA