Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Sirdal

Startet av aronesen, onsdag 29. juni 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

TorT

Nå er det vel fremdeles bare 1 lader på Byrkjedalstunet? Kan risikere kø.

Du passerer vel Ålgård, og der er det vel minst 3 ladere. Coop extra og Kiwi.

Og da er det ca 70km til Sinnes.

Sulle

Mener jeg så to ladere sist jeg kjørte forbi Byrkjedaltunet
Model 3 LR 2019 - FSD, HW3
Model S 75D 2017 - FSD, HW3/MCU1
Think Li 2010
Model S P85 2013 - Solgt
Sandnes - Rogaland
Enkle, mobile ladeløsninger
https://www.eldrift.no/

Kårepåsporet

På Bilkraft sin app står det to ladere, men den ene har ihvertfall før alltid vært opptatt av en Leaf, mulig det er slutt på det. Tror det var noen som jobber der....

Men jeg lader ikke på Bilkraft uten at jeg må, er verken fan av Lyse eller startgebyret deres.
Etter at Fortum skrudde opp prisene på Vikeså så velger jeg også bort Fortum der det er mulig og hensiktsmessig.

Siggen

Det er to i Byrkjedal ja, startgebyret er tatt vekk.

Kårepåsporet

Sitat fra: Siggen på torsdag 28. februar 2019, klokken 23:28
Det er to i Byrkjedal ja, startgebyret er tatt vekk.

Fantastisk! Det er lov å ta til fornuft!
Jeg lader typisk 20 minutt på hurtiglader, jeg drar aldri på langtur med elbilen, og 10 kroner i startgebyr tilsvarer da 20% påslag.
20% påslag for å fylle tanken på Bilkraft sine ladere.
Dette var hyggelig.
Selv om jeg nok, dessverre, ikke kommer til å bli noen stor kunde hos de.

Dede

Noen som har erfaringer å dele etter vinterferien? Er det kø på ladere? Jeg er jo mest på å lade på Sinnes - helst fredagskvelder når en kommer med varm bil - har ikke tilgang til lader på (firma-)hytte.. Og selv om mye nedover på hjemtur mot Stavanger tror jeg nok jeg gjerne ville hatt litt påfyll før Hunnedalen på hjemtur - særlig i kaldt vær eller ved sjanse for kø etc.

geear

Følg med i appen på travle dager, så ser du fort når de er mye brukt. Fredags ettermiddag er non gjenganger under handlingen på GP.

Du bruker veldig lite strøm fra gråvatn til ålgård. Nesten ingenting til Dirdal. ;)

Triangle

Kjørte til/fra Ålsheia fra Sandnes forrige uke, her er regnskapet:
- Det var ca 0 grader i snitt og jeg kjører en Leaf 2015 24kw.
- Forvarmet bilen hjemme i ca en time før vi kjørte.
- Det var to voksne og 2 små barn i bilen, ellers var den stappa med bagasje. Ingen skiboks/stativ på taket.
- Veiene var stort sett tørre, fine kjøreforhold.

Etter turen fra Sandnes-Byrkjedal hadde jeg ca 65% igjen av batteriet. Ladet i ca 30 min og kjørte videre med ca 92% på displayet.

Da jeg var fremme på Ålseheia parkeringsplass hadde jeg ca 55% igjen av batteriet.

Totalt forbruk ble da: 35% + 37% = 72%.

siddis86

Litt dritt å komme opp til at en Leaf og en Soul står på hver sin stolpe som har CCS mens den som kun har Chademo er ledig for oss som kjører CCS bil. KAN jo nettop ha kjørt en fra denne plassen, men burde kanskje vært skiltet at denne enslige chademokontakten bør prioriteres av disse bilene om den er ledig?
Ellers flott plassering ift butikken. Gjør mellomrekkeviddebilkjøring til en drøm.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA