Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Sirdal

Startet av aronesen, onsdag 29. juni 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

Kårepåsporet

Sitat fra: gr på torsdag 19. oktober 2017, klokken 11:09
Sitat fra: Kårepåsporet på torsdag 19. oktober 2017, klokken 08:22
Og jeg tror ikke Byemrkjedal har Chademo, dessuten tar jo Lyse 100 lappen for en lading hvis en ikke har avtale.
Det er nettopp chademo de har der, og ingenting annet dessverre. 100-lappen er håpløst, men samtidig helt innafor om det er krise.


Takk korrigering! Jeg skrev motsatt av hva jeg mente å si, og motsatt av hva jeg skrev lenger oppe

geear

Sitat fra: Kårepåsporet på mandag 23. oktober 2017, klokken 07:06
Takk korrigering! Jeg skrev motsatt av hva jeg mente å si, og motsatt av hva jeg skrev lenger oppe

pudderjagar

Sitat fra: gr på fredag 20. oktober 2017, klokken 08:49
Sitat fra: pudderjagar på torsdag 19. oktober 2017, klokken 23:02
Kvifor seie du at Zoe ikkje takler IT/TT nett. Dette er heilt feil. Problemet er løyst og den takler alle nett no.
Sier du at det ikke lenger er behov for fastmontert skilletrafo, bøtte på 13kg eller Zapcharger til 20 lapper? ;) Mye av prisforskjellen til de som takler alle nett og faktisk også har hurtiglading forsvinner fort..

Heilt rett. Zaptec kostar ikkje 20 000kr som du skriver her. Den kostar 6000 kr når du kjøper bilen og vips så har du ein Zoe som du kan lade på alle typer straumnett.

Ladebøtta på 13kg er avlegs og fastmontert skilletrafo er ikkje nødvendigt når du har Zaptec.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

jkirkebo

Sitat fra: pudderjagar på mandag 23. oktober 2017, klokken 09:58
Heilt rett. Zaptec kostar ikkje 20 000kr som du skriver her. Den kostar 6000 kr når du kjøper bilen og vips så har du ein Zoe som du kan lade på alle typer straumnett.

Ladebøtta på 13kg er avlegs og fastmontert skilletrafo er ikkje nødvendigt når du har Zaptec.

Har Zaptec kommet med en 16A utgave nå? Hvis ikke forutsetter det jo at man har nesten et døgn til rådighet om man vil lade fra tom til full. Litt drøyt det kanskje...
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Kavorka

Sitat fra: pudderjagar på mandag 23. oktober 2017, klokken 09:58
Heilt rett. Zaptec kostar ikkje 20 000kr som du skriver her. Den kostar 6000 kr når du kjøper bilen og vips så har du ein Zoe som du kan lade på alle typer straumnett.

Ladebøtta på 13kg er avlegs og fastmontert skilletrafo er ikkje nødvendigt når du har Zaptec.
Mener kollega sa han måtte velge mellom gratis wallbox og en zaptec til 6000, og at kjøp av ny, usponset, zaptec passerte 20 kNOK.

Det er ikke slik at Zoe er uegnet for kjøring Stavanger-Sirdal. Men det bør ikke komme overraskelser etter man har kjøpt den :)

Kårepåsporet

Sitat fra: jkirkebo på mandag 23. oktober 2017, klokken 13:05
Sitat fra: pudderjagar på mandag 23. oktober 2017, klokken 09:58
Heilt rett. Zaptec kostar ikkje 20 000kr som du skriver her. Den kostar 6000 kr når du kjøper bilen og vips så har du ein Zoe som du kan lade på alle typer straumnett.

Ladebøtta på 13kg er avlegs og fastmontert skilletrafo er ikkje nødvendigt når du har Zaptec.

Har Zaptec kommet med en 16A utgave nå? Hvis ikke forutsetter det jo at man har nesten et døgn til rådighet om man vil lade fra tom til full. Litt drøyt det kanskje...

Jeg vil ikke ha eneste lademulighet hjemme med 5-10 Ampere.
Jeg lader med 16-28 Ampere etter behov.
Og ladekabel må man ha med i tilfelle, skal man ha Zaptec og ingen hjemmelader må man ut og inn i bil med denne.
Og hva med gatelading med Zaptec??? Kult hvis den blir stjålet eller blir nedspylt.

Ved kjøp av Zoe må en vite hva en gjør, og jeg tror mange ikke har peiling. De fleste?
Når en ser div FB grupper og spørsmålene som dukker opp så virker det som om elbilkjøpere ikke har veldig peiling på bil generelt.

Kavorka

Ser fra Bilkraft-appen at det fremdeles ikke er strøm på Tonstad. Noen som vet hva dette henger på?

Bortsett fra at det har gått utrolig tregt ser jeg positivt på resultatet:
- kan lade flere biler samtidig
- grei plassering
- appen ser bra ut
- betaling per minutt, selv om oppstartstieren er irriterende.

Kavorka

En liten avsporing :
Ser på Bilkraft-appen at Lyse sine ladere dukker opp, med oppstartsavgift og minuttpris. Trodde Lyse bare hadde 100,- per lading... Er dette gammelt nytt?

For å spore litt tilbake til topic (Lading nær Sirdal :) ):
Byrkjedal er også med på listen, men der får jeg ikke opp pris siden den ikke er ledig.

zbk

#143
Så sannelig! Det ser jammen ut til at det nå er mulig å smålade til en noenlunde normal pris på hurtigladerene til Lyse også. 30% rabatt på minuttprisen i november. Abonnement-muligheten opphører fra nyttår.

https://www.lyse.no/bil/elbil/
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Veldig bra! Mangler nå egentlig bare at de får oppgradert/utvidet laderne på Bryne og i Byrkjedal med CCS.

Siggen

Sitat fra: gr på onsdag 01. november 2017, klokken 18:52
Veldig bra! Mangler nå egentlig bare at de får oppgradert/utvidet laderne på Bryne og i Byrkjedal med CCS.

Ryktet jeg har hørt er at Byrkjedalstunet og Lyse vil bytte ut den som står der med en trippelstandard og se på om det er plass til en til. Problemet er plassen vil jeg tro. Da du fort må ta 5-6 parkeringsplasser for å få dette til samt hvordan skal en eventuell kø på en fredag/søndag løses da det er kaos nok der ifra før.

geear

Bra selv om det kun blir en lader så lenge den støtter både CCS og Chademo, alle andre tider og dager enn utfartstidspunktene vil det være en god redning for mange. Det gjør til og med tur til Sirdal mulig vinterstid med e-Golf 190km. Jeg er usikker på om jeg tør ta sjansen på at e-Golfen går hele veien fra Sandnes til Sinnes på vinterføre.

Men sånn ellers, kanskje de kunne vurdert noen 22kW type 2 pkt på vanlige P-plasser, bare det ville hjulpet.

Bondeknøl

Noen som vet om de har fått koblet til laderne på Tonstad.......

goggo

Sitat fra: Bondeknøl på lørdag 04. november 2017, klokken 09:11
Noen som vet om de har fått koblet til laderne på Tonstad.......

De kommer i uke45 (neste uke) hvis vi kan stole på denne

https://www.lyse.no/bil/elbil/

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

siddis86

Hei igjen. Ble en ioniq. Så får vi se hvordan sirdalsturen løses etterhvert. Håper bare ikke det blir megakø på hurtigladestasjonen på Sinnes hver gang...
Har allerede lært en del av å lese hva dere skriver. Tusen takk, så skal jeg bidra med erfaringer og sannsynligvis flere spørsmål etterhvert :+1:

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA