Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Sirdal

Startet av aronesen, onsdag 29. juni 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

goggo

Sitat fra: aronesen på mandag 09. oktober 2017, klokken 08:33
Burde være uproblematisk.
I verste fall på en kald vinterdag, kan du jo ta 5 minutter på hurtigladeren ved Byrkjedalstunet.
Må man ikke betale samme pris på denne uansett om man står i 5 minutter eller en time?
Eller har Lyse tatt til vettet og innført betaling pr minutt?

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

zbk

Ikke i følge nettsidene i alle fall.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

oggaman

Koster 99,- pr. lading.

Da tror jeg heller jeg stopper på Ålgård og topper batteriet. 73 km må jo kunne gå glatt.

Egentlig burde vel Sandnes-Sinnes også gå greit 89 km. Men på en litt kald dag, og en del høydemeter som skal forseres, så vil det være litt scary.

geear

Sitat fra: oggaman på mandag 09. oktober 2017, klokken 08:07
Klarer jeg Sandnes-Sinnes med en Leaf gen2 24 kwt?

Nesten 90 km med mye oppoverbakke kan vel bli i lengste laget...?
Kommer helt an på temperatur, føre og gassfot.

Har kjørt til Setesdal over heia med 24kWh e-Golf sommerstid (men allikevel nede i 8 grader over heia..). Hadde lett tatt sjansen på Sandnes-Sinnes nå, men i -10 hadde det sittet langt inne. Med Leaf har du uansett Byrkjedal som backup, og du kan fullade på Ålgård første gang bare for å være siikker.

knutgrr

Er det å forstå at laderne på GP nå virker?
Leaf levert desember 2013. Stavanger/Sola.

geear

Sirdal Kommune og BKK har iallfall annonsert at de er åpne, og hvis du ser på vedleggene på side 7 så står det at den ene laderen er i bruk der. Nå står det at den ene laderen er ute av drift, men det står ledig på de to andre. Sjekk i Bilkraft-appen.


Finnøy (Arne Johan Larsen)

Sitat fra: gr på mandag 09. oktober 2017, klokken 22:32
Sirdal Kommune og BKK har iallfall annonsert at de er åpne, og hvis du ser på vedleggene på side 7 så står det at den ene laderen er i bruk der. Nå står det at den ene laderen er ute av drift, men det står ledig på de to andre. Sjekk i Bilkraft-appen.
Kan bekrefte at lader nr 2 og 3 virker fint (testet på CHAdeMO). Lader nr 1 har feilmelding og er ute av drift akkurat som Bilkraft-appen viser.

Kavorka

Sjekket fremdrift på ladestasjon utenfor Tonstad Rådhus. Ikke liv i display da jeg var der 7/10.

siddis86

Hei!
Holder på å kjøpe min første el-bil i disse dager. Har prøvekjørt ioniq og denne virker bra for mitt daglige bruk. Ankepunktet mitt er disse sirdalsturene på vinteren. Hvordan vil rekkevidden være med to barn i baksetet vinterstid med oppakking? Sånn ca. Lading på Ålgård? Byrkjedal? Sinnes? Hytta er i Suleskard uten mulighet for lading der. Er det ofte kø på ladestasjonene?
Ja, jeg er kjempeamatør på dette området så jeg må bare spørre. Kjører ikke aggressivt, men har jo lyst å komme fram (og tilbake).

Takk for svar hvis de kommer:)

Kårepåsporet

Sitat fra: siddis86 på mandag 16. oktober 2017, klokken 15:17
Hei!
Holder på å kjøpe min første el-bil i disse dager. Har prøvekjørt ioniq og denne virker bra for mitt daglige bruk. Ankepunktet mitt er disse sirdalsturene på vinteren. Hvordan vil rekkevidden være med to barn i baksetet vinterstid med oppakking? Sånn ca. Lading på Ålgård? Byrkjedal? Sinnes? Hytta er i Suleskard uten mulighet for lading der. Er det ofte kø på ladestasjonene?
Ja, jeg er kjempeamatør på dette området så jeg må bare spørre. Kjører ikke aggressivt, men har jo lyst å komme fram (og tilbake).

Takk for svar hvis de kommer:)

Byrkjedal har bare Chademo såvidt jeg har forstått.
På hurtiglader får en maks 94%, i slutten går det tregt.
Hvor langt er det t/r Ålgård? Du vil jo regenerere/kjøre billig på returen, men høydemeter koster uansett. Har kjørt Stavanger-Gullingen og retur, 160-170 km og hadde ca 30 km igjen, det er mye opp og ned på vei inn før det stiger opp mot 600 MOH på det høyeste.

siddis86

Tusen takk for svar! Det er ca 105km fra Ålgård til Suleskard. Mye opp og ned (Hunnedalen). Blir vel fort i det drøyeste laget? Funker ikke Chademo på IONIQ? :-[

geear

Hva mener du med "Sånn ca. Lading på Ålgård"? Starter du på Ålgård eller tenker du at du skal lade der? Det interessante er uansett hvor du starter..

aronesen

#118
Nå er det bare 74 km fra Ålgård til Sinnes. Den strekningen bør være innen rekkevidde for de fleste elbiler. Selv om vinteren med kuldegrader. Når du ankommer Sinnes vil batteriet være varmt, og du vil ikke trenge mange minutter på hurtigladeren for å få det du trenger for å komme fram til bestemmelsesstedet.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Bondeknøl

Du bør vel klare dette uten å lade på veien og kun på hytta? I så fall lader du litt på Sinnes på vei opp Og festen på hytta. Har du ikke lading på hytta så hadde jeg ladet på Sinnes på vei opp ob på vei ned.
Forøvrig så er det vel kortere ventetid på den nye Leafen enn det er på Ionic? Den er større og har lengre rekkevidde, samt prisen blir jo i samme sjiktet.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA