Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Sirdal

Startet av aronesen, onsdag 29. juni 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

bno

Har lest igjennom tema. Ufattelig at man bruker så lang tid på noe slikt. Jeg er rystet som gammel prosjekt person.  I kraftkommunen kjører vel ingen i adm elbil tenker jeg...
Lyse og BKK blir snart overkjørt takk å pris...

Kavorka

Sitat fra: aronesen på fredag 12. mai 2017, klokken 07:41
Føljetongen fortsetter.

Sirdal kommune har sendt brev til; Hempel Ole Gudbrann som er "Key Account Manager Charge&Drive, Fortum".

Brevet er datert 5/5-17.
https://aspephpub.public.cloudservices.no/Sirdal/RegistryEntry/DocumentDetails/161160
Håper du har rett i at det er Fortum som bygger ut. Men vet vi mer enn at de har sendt brev med ukjent innhold til disse to?

goggo

Og der kom bekreftelsen ja. Blir visst BKK, ser ut til å bli solide installasjoner.

https://elbil.no/kraftkommunen-sirdal-satser-pa-hurtiglading/


mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Kårepåsporet

Skuffende at ikke Grønn Kontakt og ikke minst Fortum, som er min favoritt, ikke var med og kjempet.
Nå blir det enda en betalingsløsning.....

Hadde vært flott om myndighetene kunne stilt krav til leverandører om å innføre en standard.
Feks tilsvarende Elbilforeningens ladebrikke knyttet opp mot konto eller kredittkort, så kunne en bli belastet konto/kort umiddelbart.
Slik det er nå er det totalt meningsløst og tullete, og svært lite brukervennlig.

zbk

Bortsett fra 10,- oppstartsavgift fungerer BKK sin løsning utmerket selv for meg om ikke kan bruke app en gang. Betalingskort har jeg registrert, så jeg logger inn på nettsidene, skriver inn koden til ladepunktet og trykker start.

Jeg har hatt mye mer klatt med Fortum, noe som sannsynligvis kom av at jeg lå inne med betalingskort, men jeg har ikke testa etter jeg fikk sletta det. Har til gode å få starta 22kW hos dem uten problemer og unngår dem om det finnes andre muligheter.

Det skal dog sies at det hadde vært enda bedre om man kunne brukt ladebrikka på disse stasjonene også.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

geear

Har allerede brikke og kundeforhold i Fortum/GK, men så lenge bare ladestasjonen kommer på plass er jeg happy. Når det gjelder Lyse er jeg misfornøyd med betalingsløsningen de har rundt Sandnes/Stavanger ettersom det er veldig mange lokale kunder der, og de sjelden trenger å lade så mye som for en hundrelapp. Men på Sinnes vil det nok være mange som trenger lenger ladetid, og da er 99,- helt kurrant. Jeg må ha fullading på Sinnes, iallfall på vei til hytta, og da blir det mest sannsynlig dyrere med BKK enn med Lyse (ca. 120,- mot 99,-).

Nå er uansett BKK-appen installert og kort lagt til, og jeg håper det kommer meldinger om at den er idriftsatt snarlig, slik at jeg kan ta første elbiltur til hytta. Litt spent på turen fra Sinnes til Setesdal og tilbake til Sinnes uten lading, men det får vi ta når det kommer..  :o

brako79

Sitat fra: Kårepåsporet på onsdag 31. mai 2017, klokken 12:07
Hadde vært flott om myndighetene kunne stilt krav til leverandører om å innføre en standard.
Feks tilsvarende Elbilforeningens ladebrikke knyttet opp mot konto eller kredittkort, så kunne en bli belastet konto/kort umiddelbart.
Slik det er nå er det totalt meningsløst og tullete, og svært lite brukervennlig.

Enig med deg der. Felles standard på alle ladere, så man slipper å registrere seg i hytt og pine hos alle tilbydere for en ferietur f.eks. Det forsinker ladingen om jeg plutselig må lage brukerkonto hos "ladeinorge" bare for å ta et eksempel, mens jeg står på ladestasjonen og skal sette igang lading.
///Mvh
Kristian
'21 ID.4 1st
'17 e-Golf
venter på '22 iv80X
-
'10 BMW F800ST

goggo

Min første reaksjon når jeg så dette i dag tidlig var også "Æsj, hva skal vi med BKK her?". Men etter å ha tenkt meg om litt så synes jeg dette blir en veldig bra løsning.

  • Her kommer det altså 3 hurtigladere på hvert sted og nesten garantert at det ikke blir ladekø.
  • Ny aktør betyr konkurranse på sikt. Om et år eller to har sikkert GK og/eller Fortum ladere i området også, og da blir det priskrig på lading :) :) 

Så la oss ønske BKK velkommen.
Den ekstra tikroningen har vi råd til, og tross alt slapp vi å få Arctic Roads eller Lyse med sine stive priser.

mvh
Hugo
Pensjonert ingeniør med sterke meninger og umettelig teknologi-nysgjerrighet.
El kjøretøy: Tesla M3 og Renault Twizy

Bondeknøl

Veldig bra at dette prosjekter endelig lander, men synd at ikke Sirdal kommune fulge opp kravet om at det skulle være konkurransedyktige priser. Oppstartsgebyr er noe dritt. Av og til så trenger en bare noen få prosenter. En litt sleip måte å få oss til å lade lenge på.

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Kavorka

#55
Sitat fra: aronesen på fredag 09. juni 2017, klokken 11:38
Fortum er tydeligvis ikke fornøyd med prosessen til Sirdal kommune.. https://aspephpub.public.cloudservices.no/Sirdal/RegistryEntry/DocumentDetails/163014
Det kan bety ytterligere forsinkelser på hurtiglader... Men dersom Grønn Kontakt setter opp en lader, kommer de tre til BKK til å stå ganske ubrukt det meste av tiden, med mindre BKK endrer prismodell og betalingsmetode.

Bondeknøl

Jaja. Da blir det kanskje en stund til det kommer noen lader her.
For min del er det fint å ha et leverandør som ikke straffer meg når jeg bare trenger en liten klatt med strøm.

geear

Vel, de skulle i drift ila måneden, og nå har det jo vært både i media og ellers. bare å få det på plass nå og håndtere klagen på si.

Noen som har kjørt der i helga? Noe på gang?

geear

I dag må det vel være noen som skal på hytta og kan se hvordan det ligger an med ladestasjon ved GPen?

aronesen

Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA