Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Lading i Sirdal

Startet av aronesen, onsdag 29. juni 2016, klokken 13:10

« forrige - neste »

geear

Sitat fra: aronesen på tirsdag 20. juni 2017, klokken 07:40
Planlagt oppstar er visstnok uke 26.  http://www.sirdal.kommune.no/nyheter/annonser-kunngjoringer/1785-bkk-med-storsatsing-pa-hurtiglading-i-sirdal
I driftssettelse ja, oppstart på prosjektet er i følge samme link uke 23, så det bør gå an å se pågående byggearbeid om en kjører forbi:

"Anleggsarbeidet startar etter planen opp i veke 23, og laderar, tavle og leskur vert montert i veke 24 og 25. Planlagt driftsstart er veke 26."

Håper bare det faktisk skjer og at ikke noe er stoppet opp på grunn av klagen.

aronesen

Kjørte forbi i dag og kunne ikke se noe tegn til aktivitet. Tidsplanen ryker nok ettertrykkelig. Igjen.
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Ktjor

Tipper det er hurtigladeren de lager plass til her, så da er det fremdeles en stund igjen  :-\

Jeg er her oppe og kjører forbi GP så og si hver dag frem til midten av juli, så skal si fra hvis det plutselig står klart.

Bondeknøl

Kanskje de borer etter strøm

geear

De gikk høyt ut i media og lovet ferdig hurtiglader i løpet av juni, så jeg hadde et håp om å kunne kjøre e-Golf på planlagt tur oppover nå om en liten uke, men regner med jeg kan glemme det basert på bilder og info her.

Siggen

Bilde tatt i dag lørdag 08.07 kl 1600

Bondeknøl

Ser det ut som at det jobbes denne uken, eller er det ferietid Siggen?

Siggen

Sitat fra: Bondeknøl på mandag 10. juli 2017, klokken 16:28
Ser det ut som at det jobbes denne uken, eller er det ferietid Siggen?

Vet dessverre ikke. Var i Sirdal ifm jobb og tok en pause på GP slik av vi drøyde tiden og slapp kolonnen over Gloppedal. Skal nok opp igjen om en stund. Men det blir nok midten/slutten av August en gang.. Muligens BKK/Blikraft/Sirdal kommune legger ut noe på nett/facebooksidene sine imellomtiden?

Ktjor

Denne uken har de asfaltert rundt der laderen skal være.


geear

Herregud for en tragisk planlegging/prosjektering.

Da blir det altså oljebrenner hele denne sesongen også for min del. :(

Løve

Sitat fra: gr på søndag 11. juni 2017, klokken 22:34
Vel, de skulle i drift ila måneden, og nå har det jo vært både i media og ellers. bare å få det på plass nå og håndtere klagen på si.

Noen som har kjørt der i helga? Noe på gang?
Kjørte der tirsdag, så ikke snurten til noe.

Løve

Det jo litt tragisk at en plass det lages så mye elektrisitet at en ikke får ladet elbilen sin. Også veldig skuffet over at ingen av skitrekkene tilbyr parkering med lading. Når denne ladestasjonen endelig er på luften så tipper jeg den kommer til å landets lengste ladekø. Det hagler med elbiler i regionen, og det er stor mangel på ladepunkter på et av de største utfartsstedene.

aronesen

Du får ladet bilen din på Tjørhomfjellet. De har vært veldig behjelpelig de gangene jeg har spurt om å få lade. En gang fikk jeg kjøre bilen inn I utstyrshuset og lade der.  :+1: Min erfaring er at det meste ordner seg bare du spør på forhånd. :)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

Løve

Sitat fra: aronesen på søndag 30. juli 2017, klokken 11:54
Du får ladet bilen din på Tjørhomfjellet. De har vært veldig behjelpelig de gangene jeg har spurt om å få lade. En gang fikk jeg kjøre bilen inn I utstyrshuset og lade der.  :+1: Min erfaring er at det meste ordner seg bare du spør på forhånd. :)

Liker ikke å måtte spørre  ;) Foretrekker at det er et tilbud som er satt frem. Og hva når vi alle spør og dette blir et knapphetsgode? uansett, ser ut som om de neste modellene fra BMW, Nissan og VW gjør at en kommer seg tur retur på vinteren også, uten å måtte lade!

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA