Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Parkering Gardermoen

Startet av TMDF80, onsdag 29. juni 2016, klokken 00:05

« forrige - neste »

TMDF80

Hvor parkere på Gardermoen i forbindelse med ferie? Gjerne hvor bilen kan lades opp i mellomtiden, blir nok litt snaut med batteri T/R. Har brukt Dalen parkering før elbilen kom, men står ingenting om lademuligheter på nettsiden deres. Så på flightpark, men de skulle ha over tusen nr for 2 uker og 250 for å lade opp bilen.. Utgår.. Tenkte sende Mail til Dalen, evt bare parkere der og hurtiglade på vei hjem, men tenkte høre her hva folk har gjort før meg.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

THE

Gardermoen Parkering har 88 ladeplasser for elbil, og lading er inkludert i standard parkeringspris.
http://www.gardermoenparkering.no/prisliste
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

TB

Bestilling systemet er for tida ute av drift ved Gardermoen Parkering.
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

PNR1A

Snakket nettopp med en hyggelig kar på Gardermoen parkering, alt er fullt ut juli. Han anbefalte å snakke med Europark eller Dalen. Foreløpig har jeg bestilling hos FlightPark med 250kr er for mye. Jeg har en Leaf 30 og ca 45km hver vei, regner med at bilen kan stå i 10 dager uten at den trenger lading.

Nissan Leaf Nordic 30kWh

TMDF80

Jeg så også at det var fullt. Jeg bestiller på Dalen og hurtiglader litt i Jessheim enten før jeg setter den fra meg eller etter henting. Har forøvrig sendt forespørsel til Dalen om lading, men velger nok dem uansett grunnet gunstig pris.
((Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2016))
Drøbak

Lindberg

Noen som vet noe om "belegget" på elbilplassene med lading i P10 og P11? Skal vel være over 200 plasser tilsammen.

Frøktelig kjipt å komme opp der imorgen kl 15 bare for å finne ut at det er stapp fullt. Ønsker å unngå hurtiglading på vei hjem igjen på torsdag.

Imran Ulhaq

Det skal være nok med ladeplasser i begge P-anlegg og på kveldene er det lettere å få plass.
Mellom 08:00 og 17:00 er kapasitet sprengt, vi får satse på anlegget blir utvidet i 2018.
-Nissan Leaf 2022 62KWH Red
-Nissan Leaf 2018 LE 40KWH Solgt 08/22
-Tesla Model S75D - Silver
-Nissan Leaf 2015 24KWH Solgt 06/17
-Tesla Model S85 2014 Foliert Solgt 10/17

DBR

Ville absolutt ikke anbefalt Dalen parkering. De parkerer ofte bilene i fangerne på hverandre, samt de har klart å ødelagt par biler opp gjennom åra såpass at de blir kondemnert. Bare å Google så finner dere artikler.

Leafy

#8
Forhåndsbestilte på P10 på web, koblet til med CEE-overgang og stod der i en uke. Prisen ble marginalt lavere enn de eksterne parkeringsselskapene, men så slipper jeg at noen av parkeringsselskapene som henter på OSL "tester" bilen og påfører den parkeringsskade.

Link: https://avinor.no/flyplass/oslo/parkering/elbil/
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

jkirkebo

Sitat fra: Leafy på torsdag 30. november 2017, klokken 18:41
Forhåndsbestilte på P10 på web, koblet til med CEE-overgang og stod der i en uke. Prisen ble marginalt lavere enn de eksterne parkeringsselskapene, men så slipper jeg at noen av parkeringsselskapene som henter på OSL "tester" bilen og påfører den parkeringsskade.

Jeg bruker alltid Gardermoen Parkering. Får parkere selv, de har 100 ladeplasser (schuko) og ladeplass kan bookes i forveien så du er garantert plass. Dessuten er de billigst så vidt jeg kan se. Har alltid vært svært fornøyd, så jeg fortsetter å bruke de.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leafy

Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. november 2017, klokken 19:07
Jeg bruker alltid Gardermoen Parkering. Får parkere selv, de har 100 ladeplasser (schuko) og ladeplass kan bookes i forveien så du er garantert plass. Dessuten er de billigst så vidt jeg kan se. Har alltid vært svært fornøyd, så jeg fortsetter å bruke de.

Avinor P10 forhåndsbestilling (garantert plass) 1 uke via web kr. 890,-
Gardermoen Parkering samme datoer som ovenfor i en uke kr. 945,-.

Liker å parkere bilen selv og bruke 3 min til avgangshallen. Men preferansene er forskjellig  ;)
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

jkirkebo

Sitat fra: Leafy på torsdag 30. november 2017, klokken 19:38
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. november 2017, klokken 19:07
Jeg bruker alltid Gardermoen Parkering. Får parkere selv, de har 100 ladeplasser (schuko) og ladeplass kan bookes i forveien så du er garantert plass. Dessuten er de billigst så vidt jeg kan se. Har alltid vært svært fornøyd, så jeg fortsetter å bruke de.

Avinor P10 forhåndsbestilling (garantert plass) 1 uke via web kr. 890,-
Gardermoen Parkering samme datoer som ovenfor i en uke kr. 945,-.

Liker å parkere bilen selv og bruke 3 min til avgangshallen. Men preferansene er forskjellig  ;)

Tror du må ha bommet på prisen hos Gardermoen Parkering. 1 uke (og 8 dager for den saks skyld) koster 490,-. Altså nesten halv pris av P10. Og du parkerer bilen selv.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Leafy

#12
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. november 2017, klokken 21:15

Tror du må ha bommet på prisen hos Gardermoen Parkering. 1 uke (og 8 dager for den saks skyld) koster 490,-. Altså nesten halv pris av P10. Og du parkerer bilen selv.

Nei, jeg sammenliknet eple med eple; altså inneparkering med lading. Da er Gardermoen Parkering dyrere. Og det florerer av innlegg rundt omkring hvordan disse parkeringsselskapene behandler bilene de håndterer. Når jeg har med familien med full bagasje foretrekker jeg å parkere nærmest mulig av avgang-/ankomsthallen for å forenkle logistikken. Ekstra omlast av barn og bagasje er ikke noe jeg foretrekker. Men igjen, preferansene er forskjellige  ;)
Tesla Model Y Performance m/EAP. Mottatt 12.22
Tesla Model 3 Long Range MIC. Mottatt 09.21
Tesla Model X 100D 7-seter m/alt. Mottatt 23.05.19 - Solgt!
Audi e-tron Limited Typhoon Grey. Mottatt 18.03.19 - Solgt!
Tesla Model S 75D m/alt. Mottatt 16.10.17 - Solgt!
Tesla Model X 90D 7-seter m/alt. Mottatt 10.10.16 - Solgt!
VW e-Golf m/VP og alt utstyr. Mottatt 28.05.15 - Solgt!
Nissan Leaf m/solcelle. Mottatt 15.11.11 - Solgt!

jkirkebo

Sitat fra: Leafy på torsdag 30. november 2017, klokken 21:37
Sitat fra: jkirkebo på torsdag 30. november 2017, klokken 21:15

Tror du må ha bommet på prisen hos Gardermoen Parkering. 1 uke (og 8 dager for den saks skyld) koster 490,-. Altså nesten halv pris av P10. Og du parkerer bilen selv.

Nei, jeg sammenliknet eple med eple; altså inneparkering med lading. Da er Gardermoen Parkering dyrere. Og det florerer av innlegg rundt omkring hvordan disse parkeringsselskapene behandler bilene de håndterer. Når jeg har med familien med full bagasje foretrekker jeg å parkere nærmest mulig av avgang-/ankomsthallen for å forenkle logistikken. Ekstra omlast av barn og bagasje er ikke noe jeg foretrekker. Men igjen, preferansene er forskjellige  ;)

Ok, inne har jeg aldri sjekket. Var ikke klar over at GP tilbød lading innendørs engang. Pga. forvarming via app har jeg aldri hatt behovet for å parkere inne.

Som sagt så håndterer ikke GP bilen din på noen som helst måte om man parkerer ute med lading. Du kjører inn og parkerer selv, og plugger i.

Shuttlebuss er det ja. Tar noen minutter ekstra men det er det verdt for vår del når vi sparer 400 kroner. Jeg trenger ikke å styre med bagasje på bussen heller, tar bare å setter av kona + våre to kofferter utenfor inngangen før jeg kjører bort og parkerer. Med småbarn blir nok logistikken litt vanskeligere ja.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

TorT

Hei , denne interesserer meg. Har Brukt Dalen en gang, og aldri mer. Parkerte nesten ny bil i 2008 var det vel. Stod og så på at de parkerte, og det var greit utført.
Når jeg kom tilbake, stod bilen på en helt annen plass, og noen hadde røsket så hardt i gearspak at kula var vridd ut av stilling.
Så kikket litt på Gardermoen parkering etter å ha lest denne tråden. Selv om den er gammel.

Går ut fra at en parkerer selv på alle plasser fortsatt? Noen som kan bekrefte?

Og et annet spørsmål; Billigste plasser er ved Flymuseet, høst vinter etter 12/8.
400kr for en uke. 600 for 2, og 650 for 3uker. 510,710 og 810kr for den vanlige utendørs.
Hva er forskjellen? Sikkerhet? Eller noe annet?

Nå vil jeg antagelig velge uten lading, men jeg vet for lite om Konaen enda til å være sikker. Den har jo vintermodus, men vet ikke om 2 uker i ekstremkulde, hvis en er ekstra uheldig, går bra. Leafen vi hadde før ville ha prøvd å holde litt lunk i batteriet, men når batteriet kom ned i 30%, ville det la seg fryse ned. Og det vil jeg jo ikke skal skje. Litt kjipt hvis en må taue bilen inn i varmen et døgn før den kan brukes.

https://www.gardermoenparkering.no/prisliste-2018

Copy paste:

Elbilparkering
For deg som kjører Elbil har vi 88 reserverte ladeplasser på rekke nummer 9 og 11 ute, vi har IKKE ladeplasser inne.
Når du bestiller «Elbil ute m/ladeplass» i booking-kalenderen på nettsiden vår er du garantert ladeplass for din Elbil, VI KAN IKKE garantere ladeplass ved drop-in. Dersom det ikke er behov for lading oppfordrer vi om at det ikke parkeres ved ladeplass. Høsten 2018 starter vi utvidelse med 200 nye ladeplasser og vi utvider ytterligere i årene 2019-2021.

Ladestasjonene har TN-nett, 16A Schukokontakt (vanlig stikkontakt). Bileier må holde ladeledning selv, ladestrøm er for tiden gratis.




© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA