Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Lavest acceptable netspænding til laddekladden ?

Startet av jensjacob, mandag 27. juni 2016, klokken 23:44

« forrige - neste »

jensjacob

Jeg oplevede en fejl for nylig da jeg skulle lade hos noget familie. Jeg troede det havde noget at gøre med at spændingen faldt for meget i ledningen hen til laddekladden. Jeg prøvede at genskabe det herhjemme med en masse gamle forlængerledninger af blandet herkomst og kvalitet. Men uden held.

Spændingen faldt fra 233 volt til 198 volt ved et forbrug på 8 A. Dvs. ca. 280 W er gået tabt i ledningerne. Alligevel ladede bilen helt fint. Så det har enten været et andet problem, eller spændingen ved laddekladden har været endnu lavere.

Er her nogen der ved hvad den laveste spænding som bilens AC-DC konverter kan acceptere er ?
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

elektrolux

Digg bildet.  ;D  Må brukes i annen sammenheng for å vise hvordan en ikke må lade Elbil.

Ellers tror jeg du må ha vært nær nedre grensen for kladden, dersom den i det hele tatt har en nedre grense. Ratio sine ligger på ca 200V før de indikerer underspenning.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA