Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva har dere tenkt å gjøre med skiene?

Startet av Bjoris, søndag 26. juni 2016, klokken 11:29

« forrige - neste »

nie

Sitat fra: nie på torsdag 17. november 2016, klokken 14:39
Mange fantasifulle varianter med stativ her.
Problemet er jo at bilen blir seende ut som en sjark med mesan.

Er det INGEN som har noen bilder av ski (helst mange par) liggende i midten på en seks-seter?
Anyone?

Bjoris

Sitat fra: nie på søndag 04. desember 2016, klokken 15:08
Sitat fra: nie på torsdag 17. november 2016, klokken 14:39
Mange fantasifulle varianter med stativ her.
Problemet er jo at bilen blir seende ut som en sjark med mesan.

Er det INGEN som har noen bilder av ski (helst mange par) liggende i midten på en seks-seter?
Anyone?

Sjekk model X gruppen på Facebook, mener der har vært vist flere... Går helt fint, du kjøper en skibag som du stropper fast med festene på hver siden helt bak, så kan du bare ta inn og ut ski av denne baggen og dra igjen glidlåsen så spes med langrennski er dette nok sikring. Tunge slalomski kan muligens bli litt utfordrende ifht sikkerheten..., men er her flere steder en kan lage til stropping:)

TpGn

Etter mye frem og tilbake og ikke minst mye leting på nettet landet jeg endelig på en løsning for ski/sykkel. Jeg ønsket en løsning som (forhåpentligvis) gir lav luftmotstand og samtidig ikke er i veien for hverken sikt eller bagasjeromsluke. Fabbri varianten var litt fristende, men usikker på om det blir plass til skiposer på den. Dessuten sperrer den for den lille sikten jeg har bakover. Jeg vurderte også Thule easybase ganske seriøst, men der har ekstrautstyret for montering av sykler gått ut av produksjon. Dessuten har den bare 45 kg lastekapasitet.

Løsningen jeg valgte heter Thule Euroclassic Pro 902. Dessverre gikk denne også ut av produksjon (for ca. 10 år siden!), så det var et helvete å få tak i den. Fordelen er høy lastekapasitet, at den ikke stikker veldig langt bak bilen og at den er FLAT (i motsetning til alle sykkelstativ fra Thule i produksjon i dag). Dermed er den utmerket til å legge ski på og den kan brukes til sykler uten modifisering.

Skiene er for øvrig 176 cm lange carvingski.
Sig. X P90DL - Signaturmedlem TOCN

nie

Sitat fra: TpGn på torsdag 22. desember 2016, klokken 19:08
Etter mye frem og tilbake og ikke minst mye leting på nettet landet jeg endelig på en løsning for ski/sykkel. Jeg ønsket en løsning som (forhåpentligvis) gir lav luftmotstand og samtidig ikke er i veien for hverken sikt eller bagasjeromsluke. Fabbri varianten var litt fristende, men usikker på om det blir plass til skiposer på den. Dessuten sperrer den for den lille sikten jeg har bakover. Jeg vurderte også Thule easybase ganske seriøst, men der har ekstrautstyret for montering av sykler gått ut av produksjon. Dessuten har den bare 45 kg lastekapasitet.

Løsningen jeg valgte heter Thule Euroclassic Pro 902. Dessverre gikk denne også ut av produksjon (for ca. 10 år siden!), så det var et helvete å få tak i den. Fordelen er høy lastekapasitet, at den ikke stikker veldig langt bak bilen og at den er FLAT (i motsetning til alle sykkelstativ fra Thule i produksjon i dag). Dermed er den utmerket til å legge ski på og den kan brukes til sykler uten modifisering.

Skiene er for øvrig 176 cm lange carvingski.
Den var jo enkel og grei.
Noe slikt kunne jeg nok ha levd greit med. Kjekt å se at det finnes løsninger for igår ble det bestilt bil gitt

Mr.TMX

Har vært i kontakt med leverandør i Spania for dette stativet: www.enganchesaragon.com/eng/towcar/portaesquis/de-bola/AEPK019/portaesquis-towcar-aneto
Det er ikke gratis men mener dette stativet er så nærme perfekt for TMX som vi kommer (stående skiboks hadde vært best etter min mening) Sitter lavt så skiene ligger der hvor bilen er på det bredeste og har utløser-vipp. Kan få kjøpt ekstra etasje så man får med seg mange par ski/snowboard. Jeg har det stående stativet fra samme leverandør (Mottez) og det er OK men mye skruing og fikling og uten vipp med pedal. Må skru ut en bolt for å få vippet det.
Dette stativet med "extension kit" koster ferdig importert 6800,- så det er ikke billig men vi kan få noe avslag ved fellesbestilling: 10% ved 5 stativ og 15% ved over 10. Interessant??


Sent from my iPhone using Tapatalk

X60dvl

Jeg har sett på det stående, men er enig i at det så fiklete ut.. Jeg kan være interessert i en fellesbestilling på dette!
X60D i bestilling (bekreftet 17.09)
AP2 (-selvkjøring)

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

frskby

BMW i3 2023-
NIO ES8 2021-
Mitsubishi i-Miew 2022-2023
Ford Mustang FE 2021-2021
MG ZS EV 2020-2021
Tesla Model X 90D 2016-2020
Tesla Model S P85 2013-2016

bertin

Her er noen bilder jeg tok før vi kjørte på juleferie. 4 par slalom ski i 2 skiposer.

Mr.TMX

#84
Har også kjørt stor skibag mellom setene på vei til fjellet. Trengs ikke å sikres da den står mot/under midtkonsollen.



Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.TMX

Jeg legger ut på Tesla X fb i løpet av dagen og lodder stemningen for fellesbestilling av Aneto stativet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Mr.TMX

OK Sier fra her også da!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Mr.TMX

Har fått pris på 4800,- inkl mva og frakt. Stativ inklusiv ekstra skiadapter og nummerskilt.
Billigere enn antatt.
Jeg skal legge inn bestilling før onsdag.
Flere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

o.b.lix

Sitat fra: Mr.TMX på søndag 08. januar 2017, klokken 22:47
Har fått pris på 4800,- inkl mva og frakt. Stativ inklusiv ekstra skiadapter og nummerskilt.
Billigere enn antatt.
Jeg skal legge inn bestilling før onsdag.
Flere?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg vil ha en. Send gjerne pm for hvordan overføring av penger skal utføres.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»
2022 AWD Ioniq 5 / 2017 Model X 90D (HW3 + MCU2) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA