Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Reise med fly fla Landvetter - snart ferie!

Startet av MeTesla, tirsdag 21. juni 2016, klokken 08:44

« forrige - neste »

MeTesla

Ferietider gir ferietema.

Vi skal reise med fly fra Landvetter om et par ukers tid og tenkte å bruke Vesle Tesle. Men jeg er ikke helt sikker, lite sugen på "overraskelser" med bil full av bagasje og familie.

Om jeg lader sør for Göteborg, 10 mil unna flyplassen, så er det trolig nødvendig å lade minst opp til 300 KM rekkevidde slik at jeg kommer meg fra superladeren ved Udddevalla, til flyplassen og tilbake inklusive tap når bilen står stille. Men kanskje er det kø der, tiden går og avgang nærmer seg.

Alternativt står det på flyplassen sine hjemmesider at de har noen ladestasjoner. Men er de ledige? Må man ha RFIDkort? Tror ikke det. Men har noen erfaring med å stå på flyplassen og lade og vet hvordan det er i praksis?

For to år siden skulle vi reise med Ryanair til Pisa fra Göteborg. Vi kjørte i god tid (fossilt), kom fram til Landvetter, parkerte på forhåndsparkert betaling, ankom avgangshallen og innså at nei, Ryanair kjører seff fra annen flyplass :o Da ble det en ambisiøs kjøretur fra Landvetter til en lokal liten flyplass (City airport) med en lite pratsom pappa bak rattet :-\ men vi rakk det :)

Uansett, lite sugen på dramatikk denne gangen...


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA