Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hvorfor blir Model S så skitten i alle sammenføyninger?

Startet av borge, mandag 20. juni 2016, klokken 11:04

« forrige - neste »

borge

Er dette blitt bedre på nyere model S, eller hva med model 3, har denne også dette problemet?

Klykken

Alle biler vlir skitten. Kan ikke se at Tesla er noe verre enn andre biler....?
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

mthoring

S75D MCU2/HW3 - prod 27/8/17
Mii Electric - utlevert 08/20

Elbil fundamentalist

#33
Sitat fra: Muffinman på lørdag 23. juli 2016, klokken 14:12
Lunitiks tipset om denne i støydempingstråden. Tror det blir neste prosjekt for min del:

https://teslamotorsclub.com/tmc/threads/yes-i-mind-the-gap.73858/


Noen som tilbyr å gjøre dette? Kunne tenke meg å forsegle åpnknger for å slippe all drit som kommer inn i alle åpninger. Hadde XC90 før Tesla(ene) og den var mye bedre forseglet i alle døråpninger. Enig med trådstarter og nysgjerrig på Muffinman sitt tips her.
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

borge

Ja problemet er reelt,spørsmålet er om det er bedre på nyere biler,samt om M3 har dette problemet?

JorEl

Om man finner ut at Teslaen sin er skitten i alle sammenføyninger, har man tatt en grundig sjekk :+1:
Da er neste steg å ta frem vaskefilla.. :police:
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

JorEl

#37
Very nice :+1: Sounds like a million :)
Elsker løsninger som selv jeg kan gjøre..Dette må jo bli bra, eller bedre enn det er, selv om man bommer litt?
(Enda stolt over min installasjon av puddle-lights fra bilkomponenter.no, som man finner i DIY-guiden :D)

Edit; Måtte ut å sjekke bilen nå. Det er jo ikke helt den samme døren, men prinsippet er det samme. Jeg tenker en svart list på en svart bil kan jo ikke bli så gale. Aldri sjekket listene på en bil før jeg setter meg inn, så litt her og der må jo hjelpe. Om jeg ikke får godlyden når den lukkes, så vil det vel bli litt bedre lydisolering? Dette tør jeg i hvert fall prøve. Takk for et godt innlegg!
Tesla Model S75D 2018 MCU2 FSD HW3
"the car is driving itself, the driver is only there for legal reasons"

Klykken

Får håpe den ekstra gummien ikke sliter bort lakken, da. Spesielt hvis det blir litt finkornet sand der f.eks.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Elbil fundamentalist

2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

borge

Hallo,hva er status på dette problemet? Gjelder det også nye Teslaer eller var det forbeholdt biler før facelift i 2016? Hva med TM3,gjelder det dem og?

Klykken

Utrolig hva som betegnes som problem i disse dager.
Er selv en over gjennomsnittet bilvasker, med det meste av poleringsmaskiner og branded såper etc, men opplever ikke Teslaen som noe verre enn andre biler med tanke på skitt i døråpninger etc.

Med pakninger som tilføyes der det ikke er pakninger fra fabrikk, kan man i verste fall stenge for ventilering, drenering og skape nye reelle problemer. Fuktansamling er som kjent ikke bra, og kan føre til mugg, rustdannelser og generelt forverring av noe som i utgangspunktet bare krever 5-10min ekstra tid ved den ukentlige vasken.
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

borge

Jeg begynner å lure på om det varierer fra bil til bil?
Vi er jo noen i tråden som opplever dette,og ja den er mye verre enn alle de andre minst 20 forskjellige biltypene jeg har hatt.

Muffinman

Klart det varierer. Disse bilene er jo ikke akkurat satt sammen med Toyota-presisjon. Ser stor forskjell bare på våre to. En ting er hvor møkkete det blir i diverse åpninger, dvs forbi første "pakningen", som sannsynligvis ikke er skal tette 100%. Men dritten kryper over litt tid forbi hovedpakningen også enkelte steder. Virker helt tilfeldig hvor, man kan se "stråler" med støvavsetninger forbi pakningsflaten og inn på interiøret rundt bakluken, for eksempel.

borge

Ja,noe av det mest irriterende var å måtte vaske under bakluke mot karosseri,like ofte som man måtte vaske bilen. Her holder det med årlig eller to-årlig vask på alle andre biler jeg har hatt. Samme med frontdører på karosseri i område rundt der dør er hengslet. Må vaske her like ofte som man vasker bilen,der jeg på andre biler egentlig aldri trenger vaske her.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA