Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Planlegging av sommerturen Oslo --> Lindesnes --> Bergen --> Oslo

Startet av Guybrush, fredag 17. juni 2016, klokken 11:47

« forrige - neste »

Guybrush

Prøver å planlegge slik at Norgesturen ikke blir en katastrofe :-)

Skal Oslo -- > Lindesnes
Være der noen dager
Lindesnes --> Bergen
Være der noen dager
Og så Bergen --> Oslo

La dette inn i EVplanner, og den sier:
Lad 47 min på Sundebru Supercharger
Og så lad 78 min Aksdal Supercharger
og til slutt lad 18 min på Gol Supercharger.

Er det så enkelt hvis jeg klarer å være fulladet når jeg reiser?

Noe annet jeg bør tenke på. Smarteste veien Lindesnes --> Bergen feks.?

Blir glad om noen deler sine erfaringer

krister461

Denne turen er så enkel at den knapt trenger planlegging. :)

Fra Oslo til Lindesnes har du så passer det fint å lade i Sundebru eller Porsgrunn. Om du ikke får startet med fullt batteri kan du alltids lade litt på Lier også.

Fra Lindesnes til Bergen er E39 via Stavanger er det naturlige valget og Aksdal det naturlige ladestoppet. Har du ikke ladet i Lindesnes så får du starte med et stopp i Lyngdal.

Fra Bergen til Oslo kan du velge om du vil lade i Aurland eller Gol eller begge steder. Det finnes flere veier over fjellet, så det er ofte smak og behag. Personlig liker jeg Hardangervidden, men da bør du starte med 90-100% batteri så du når Gol. Evt. kan starte med påfyll i Åsane om du ikke har strøm der du sover.

RaBalder

Sitat fra: krister461 på fredag 17. juni 2016, klokken 12:06
Denne turen er så enkel at den knapt trenger planlegging. :)
:
Er veldig enig i det utsagnet.

Det må da være bare å kjøre.

Sandvika

Nå skriver du ikke hvilket batteri du har, men resulatet ditt på ev høres rart ut. Om du bruker SC Lyngdal og Bergen så får du mye mer effektiv lading enn å stå å blomstre 78min i Aksdal.

Om du legger dette inn i bilens egen planlegger og holder deg til europaveiene så skal ikke dette være noe å bekymre seg over..


eclipse

Lad opp bilen hjemme, legg destinasjon inn i navigator, kjør i vei. mer planlegging behøves ikke. jeg har hatt min TESLA i snart 3 år, ikke gjør det komplisert.
Stavanger Tesla Model S

Levert September 2013

fonberg

Det eclipse sier. Jeg kjørte Trondheim - Köln t/r på den måten.
18 i3 FC | 2017 S90D | 19 Ioniq | 00 Porsche 911 --- Model Y bestilt 31.3.2019, taes ut juni 22.

Guybrush

Takker for svar. Da trenger jeg ikke å bekymre meg ihvertfall. Jeg er bare ikke så godt vant med trip planneren. Den vil gjerne at jeg skal både snu eller kjøre 20 mil omvei for å komme frem.

Muffinman

Vær grei med deg selv og slå av trip planner. Den er ubrukelig og gjør bare skade.

Guybrush


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA