Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Susing i høyttalere når radio er av!

Startet av EV-FTW, tirsdag 14. juni 2016, klokken 19:51

« forrige - neste »

EV-FTW

I dag da jeg parkerte bilen, hørte jeg irriterende susing fra høyttalerne.
Akkurat som radiosus, bare litt svakere. Hadde skrudd av radioen. Og når jeg skrudde den på var det akkurat likt, selv om lyden var helt nedskrudd.
Viften stod av. Så i teorien skulle det være dørgende stille i bilen når jeg hadde parkert.

Når jeg skrudde av bilen, forsvant susingen, men kom igjen når jeg skrudde på tenningen.

Er dette normalt? Er det bare jeg som ikke har tenkt over det før nå?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nr1rayner

Tinitus, garantert  :P
Du har jo denne fotgjengervarslingen da, det er en "hyling".. Men den skal vel ikke lage lyd når bilen står helt stille..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

EV-FTW

Hehe, å er det derfor det suser over alt jeg går
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nr1rayner

Var det jeg mente at fotgjengervarsel bare var aktiv i fart ja.

Var sånn susing i min også.
Har du også Bose-anlegget kan det være forsterkeren som ikke slår seg av.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

EV-FTW

Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

nr1rayner

Sitat fra: Øystein K på tirsdag 14. juni 2016, klokken 20:49
Har Bose anlegget ja.
Nettopp, da spørs det at det er forsterkeren, så jeg vil tro at de uten Bose ikke har slik susing, der går vel signal til høyttalerne direkte fra spilleren.
Forsterkeren skal jo ha strøm og signal inn, samt utganger til høyttaler.
Utgangene er da tydeligvis aktive så lenge bilen er på, så da har de nok "glemt" å koble det slik at forsterkeren slår seg av når man slår av spilleren.

Kan ikke huske å ha lagt merke til den lyden før, så den er jo heldigvis så svak at man nærmest ikke legger merke til den uten å vite av den :)

Da kan man vel konkludere med at det ikke er noe i veien med deg, men med bilen  ;)  8)
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kavorland

Sitat fra: Øystein K på tirsdag 14. juni 2016, klokken 19:51
I dag da jeg parkerte bilen, hørte jeg irriterende susing fra høyttalerne.
Akkurat som radiosus, bare litt svakere. Hadde skrudd av radioen. Og når jeg skrudde den på var det akkurat likt, selv om lyden var helt nedskrudd.
Viften stod av. Så i teorien skulle det være dørgende stille i bilen når jeg hadde parkert.

Når jeg skrudde av bilen, forsvant susingen, men kom igjen når jeg skrudde på tenningen.

Er dette normalt? Er det bare jeg som ikke har tenkt over det før nå?

Er ikkje interiørlyset då ?
Oppdaga da samma på min, hørte lyden og begynte å lura wtf...
Så viste det seg at det er dimme funksjonen (spenningssus) i interiørlyset. Forsvinner når lyset forsvinner.
Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

nr1rayner

Riktignok åpnet jeg en og en dør for å sjekke at det kom fra høyttalerne, altså lyset var tent..
Men det var samme lyden når dørene var lukket og lysene slukket, så da er det en ny lyd du har funnet  :P >:(
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA