Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er batteri svekket på din RAV4 EV?

Startet av Brorson, tirsdag 14. juni 2016, klokken 18:35

« forrige - neste »

Brorson

Nå begynner vell de Rav'n som går i Norge å få en del kilometer på telleren?
Er det noen som har erfaring, at mange kjørte kilometer har svekket rekkevidden??
Min 2012 reg 4.08 2014 har gått 33000!

Trikkern

Våres 2012 har gått snart 55 000. Tok batteri testen til Tony Williams og Utifra den så hadde vi 4% batteritap. Hvis det fortsetter i samme tempo så må vi si oss fornøyd. Vil tilsvare 16% tap på 220 000km.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

Tormod Beck

Er det noen som har målt batteri tapet på sin Rav 2012-14 mod

Holan

Forhandlern målte det til ca 10 %tap på min 2014,som hadde gått 62 000 (66 000 nå). Men usikker på hvilken metode de brukte. Hva er deres normale rekkevidde på GOM'en på vanlig lading? Det høyeste jeg har hatt er 18 mil (maks) da var det periode med over 20 grader lenge, og jeg kjørte lengre turer, veldig økonomisk. Ellers er normalen på rundt 14,15 mil (ca 13 med ECO hi). Er dette omtrent dere ligger på, eller har dere høyere.? Ser at temp har mye å si, også på sommer, om det dropper fra 20 til 10 så har det ganske stor innvirkning

Tormod Beck

Hvordan blir batteriet målt? Elbilmek målt mitt på et Tesla målings dator men fikk ikke ut % tap.
Ser det ligger ute biler på Finn som oppgir 25 mil som Max kjørelengde.
Er det noen som har vært i nærheten av den lengden .?

PaulAsgeir

Har vel vært oppe i 21 mil en varm sommerdag. Ligger vanligvis på 16-18 mil fulladet.


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA