Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hva skjer med Zaptec ?

Startet av Rav4_EV, mandag 13. juni 2016, klokken 16:47

« forrige - neste »

Rav4_EV

Styreleder har fratrådt, og vi venter spent på de gode 2015 tallene.

Noen som forlater skuta før skifteretten?

https://w2.brreg.no/kunngjoring/hent_en.jsp?kid=20160000204081&sokeverdi=999164137&spraak=nb

Hva skjer der borte i Stavanger, Robort ?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Powerflux

@Rav4_EV

Med tanke på dine tidligere innlegg i diverse tråder så tviler jeg på at dette spørsmålet blir stilt fordi du genuint er interesert i Zaptec!

Det fremstår mer som nok et forsøk på å slenge dritt og henge ut Robort.

Correct me if I`m wrong!!
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

Rav4_EV

Jeg er genuint interessert i Zaptec fordi de har fått 5 millioner i statstøtte til å utvikle elektroniske transformatorer som kunne være nyttige for elbilbrukere i et land som dessverre er gjennomsyret at et håpløst strømnett.

Når sluttrapporten de har sendt til Enova begraver satsingen på trafo og viser at de har brukt pengene på å utvikle ladepunkt som ikke har noen store teknologiske bragder men inneholder stort sett hva andre har hatt på markedet i flere år blir jeg lite imponert.

Zaptec portable skulle vært levert til Zoe brukere for 2 år siden. En håndfull enheter er levert ut og selskapet har fått flengene kritikk av Renault for å helt mangle industriell tankegang.

Selskapet har 25 ansatte og daglig leder ser ut til å ha en uvanlig stor reisekasse uten at selskapet har andre inntekter enn aksjonærenes penger.

Med andre ord et selskap som er sterkt "hypet" opp.

Når det viser seg at Robort ikke bare har vært en patriot av selskapet men har i lang til hatt en arbeidsavtale og benyttet alle anledninger til å "informere" på dette forumet om hvor fantastisk Zaptecs ladepunkter er.
Når han i tillegg har kommet med påstander om produktet som hittill ikke har vist seg å stemme blir jeg litt grinete.

Om dette "å slenge dritt og henge ut noen" får andre vurdere men selv mener jeg at jeg holder meg klart til sak. Når Robort har vært fremste talsmann for selskapet i lang her i forumet bør han også kunne svare når spørsmålene blir litt "vanskelige".

22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

fredag

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 14. juni 2016, klokken 07:35
Jeg er genuint interessert i Zaptec fordi de har fått 5 millioner i statstøtte til å utvikle elektroniske transformatorer som kunne være nyttige for elbilbrukere i et land som dessverre er gjennomsyret at et håpløst strømnett.

Når sluttrapporten de har sendt til Enova begraver satsingen på trafo og viser at de har brukt pengene på å utvikle ladepunkt som ikke har noen store teknologiske bragder men inneholder stort sett hva andre har hatt på markedet i flere år blir jeg lite imponert.

Ba du om innsyn i sluttrapporten til Zaptec hos Enova?
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

Hansi

Jeg syns det er legitimt å stille spørsmål med hva som skjer med Zaptec. Har hørt lovnader om store ting i lengre tid og de kommer stadig med utsettelser.. Det lille av info man har fått fra de har gjerne kommet her på forumet
Buskerud


Opel Ampera-e bestilt 16.09.16, levert 08.06.17    Tesla Model 3 reservert 01.04.16
2011 Mitsubishi i-MiEV    2013 Nissan Leaf AZE0 Acenta (Norsk)

Rav4_EV

Sitat fra: fredag på tirsdag 14. juni 2016, klokken 14:18
Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 14. juni 2016, klokken 07:35
Jeg er genuint interessert i Zaptec fordi de har fått 5 millioner i statstøtte til å utvikle elektroniske transformatorer som kunne være nyttige for elbilbrukere i et land som dessverre er gjennomsyret at et håpløst strømnett.

Når sluttrapporten de har sendt til Enova begraver satsingen på trafo og viser at de har brukt pengene på å utvikle ladepunkt som ikke har noen store teknologiske bragder men inneholder stort sett hva andre har hatt på markedet i flere år blir jeg lite imponert.

Ba du om innsyn i sluttrapporten til Zaptec hos Enova?

Ikke bare innsyn i sluttrapporten, men også søknaden. Festlig lesing.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Griffel

#6
Noe skjer, en bekjent med Renault fikk sin Zapkladd portabel for noen dager siden :)

(som kjent har denne en liten elektronisk transf.)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

Ingeniøren

Sitat fra: Griffel på tirsdag 14. juni 2016, klokken 14:43
Noe skjer, en bekjent med Renault fikk sin Zapkladd portabel for noen dager siden :)

Fint med positive signaler og. Ikke altid lett å drive butikk i dette landet - går det dårlig er det ikke bra, går det veldig bra er det enda værre  ;D
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

elektrolux

Helt udramatisk:

Styreleder har fratrått sin stilling for å kunne arbeide direkte innen driften av selskapet.

Dette for å unngå samrøre.

Beklagelig at Rav4_EV fortsetter å stille tvil om mine forbindelser med Zaptec. Har hatt Zaptec annonsert som samarbeidspartner på min hjemmeside like lenge som vi har dette samarbeidet. Jeg jobber der som konsulent og ser ikke noen konflikt i å informere om et produkt som er revolusjonerende innen lading når begrenset kapasitet skal utnyttes best mulig. Når det på toppen av det hele viser seg å være rimeligere å installere enn gårsdagens løsninger er det bra at det gode budskapet spres.

Også når det gjelder transformatoren sår Rav4_EV misinformasjon. Dessverre er dette en betalingsartikkel, men den forteller om transformatorsatsingen har ført til prestigepris. Transformatoren har nemlig mange flere bruksområder enn Renault lading, og kan hindre flere ulykker daglig grunnet strømstøt og ødelagte rygger verden rundt hos arbeidere som i dag bruker elektrisk verktøy.

http://www.aftenbladet.no/energi/Prestisjepris-til-Stavangerbedrift---snart-kan-selskapet-bli-en-virkelig-pengemaskin-3937670.html

De som har støttet Zaptec i dette arbeidet har altså virkelig fått resultater.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Jeg har ingen problemer med at du reklamerer for Zaptec, Robort. Det er habiliteten din som jeg har trukket i tvil. Nå som signaturen din viser at du jobber for Zaptec kan alle ta dine omtaler om selskapet og dets produkter med en klype salt.

Når det gjelder Zaptec så er det svært uvanlig at styreledere fratrer et selskap.
Arbeidende styreleder finnes mange steder.

Du er vel den fremste på forumet som kjenner selskapet så det er vel ikke unaturlig at man adresserer spørsmål til deg?

Når kommer 2015 regnskapstallene ?
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

Griffel

Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. juni 2016, klokken 23:36
http://www.aftenbladet.no/energi/Prestisjepris-til-Stavangerbedrift---snart-kan-selskapet-bli-en-virkelig-pengemaskin-3937670.html

De som har støttet Zaptec i dette arbeidet har altså virkelig fått resultater.
"snart-kan-selskapet-bli-en-virkelig-pengemaskin" < "De som har støttet Zaptec i dette arbeidet har altså virkelig fått resultater."
Riktiger er vel: Trolig får de som har støttet Zaptec i dette arbeidet virkelig resultater i 2016/2017.

Sitat fra: Rav4_EV på søndag 19. juni 2016, klokken 11:15
Når kommer 2015 regnskapstallene ?
Nå har de vel langsiktige investorer, og det er først i 2016 de har begynt å selge så 2015 er vel mindre intresant for de som tror på produktene. Det er jo positivt at de nå etter mange forsinkelser faktisk har begynt å levere "Zapkladd portable"


Sitat fra: elektrolux på lørdag 18. juni 2016, klokken 23:36
Også når det gjelder transformatoren sår Rav4_EV misinformasjon. Dessverre er dette en betalingsartikkel, men den forteller om transformatorsatsingen har ført til prestigepris.
Nå var vel Enova-støtten som Rav4_EV viser til for en "trefas-transformator IT-TN ladestasjon" som så langt ikke har sett dagens lys. Til høsten ser vi kanskje "Zapcharger home" en forenklet variant av ladestasjonen "Zapcharger pro", (den som "synger og danser" men som stadig mangler trefas-transformator IT-TN).
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

elektrolux

Har for ordens skyld lagt inn både Zaptec og Nabobil etc. i signaturen. Kanskje Rav4_EV burde lagt inn de han selger sine tjenester til?

Ellers kalles 3 fase trafoen for Zapcharger Booster, men den har så lite kommersiell verdi i forhold til kostnaden som grovt sett er 3x portable at den er lagt på is inntill masseproduksjon av transformatoren reduserer prisen til et akseptabelt nivå. Altså, fremdeles kan en si at støtten for å utvikle denne trafoen har vært vel anvendte penger.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Sitat fra: elektrolux på søndag 19. juni 2016, klokken 13:20

Ellers kalles 3 fase trafoen for Zapcharger Booster, men den har så lite kommersiell verdi i forhold til kostnaden som grovt sett er 3x portable at den er lagt på is inntill masseproduksjon av transformatoren reduserer prisen til et akseptabelt nivå. Altså, fremdeles kan en si at støtten for å utvikle denne trafoen har vært vel anvendte penger.

Der kom vel det vi alle ventet på å høre. Argumentet var at den ble billigere fordi den brukte 100 ganger mindre jern og kobber.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

elektrolux

Og det er sant, men så lenge krafttransistorene som trenges er blandt de dyreste på markedet blir prisen fremdeles høy.

Zaptec sitt kjerneprodukt erstatter gjerne 20 kg kobber med 200 gr. Cu og noen gram silikon.

Men igjen, med masseproduksjon vil slike trafoer bli dagligdags og betydelig rimeligere enn tradisjonelle mekaniske transformatorer. Det er det utviklingsmidlene har godt til, og som allerede nå gir valuta i form av fungerende enfase enheter. 3 fase følger.

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Rav4_EV

Du mener sikkert silisium og ikke silikon. ;D

Når kommer 2015 tallene? Det koster å ha 25-30 personer i jobb i flere år.
22' X Plaid
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA