Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Peters videoer.

Startet av fmm1000, mandag 13. juni 2016, klokken 15:20

« forrige - neste »

fmm1000

I den her video forsøger jeg at finde svaret på. hvor meget mere energi en benzinbil bruger i forhold til en Tesla.

P.S.
Da jeg ikke ejer en Aston Martin, var jeg nødt til at finde en alternativ benzinbil med højt forbrug :-).

https://youtu.be/Mvp3JQmitis

fmm1000

Jeg har før 8.0 fået fejlen band width too high på mange podcasts jeg forsøgte af afspille i Teslaen via Tunein.
Da 8.0 kom til min bil var det, det første jeg afprøvede.
Se i videoen herunder om det virker nu.
https://youtu.be/-DyiKvltLKs

fmm1000

Jeg kjørte den andre dagen min bil 100-0 prosent og ladet den deretter opp fra 0-100.

Jeg reknada då ut, hva du skal kjøre på et gjennomsnittlig forbruk for å holde kilometerne som vises i dashbordet med software 8.0 i en 85D.


https://youtu.be/-63W55AJn_w

GOS

@fmm
Synes det var rart at du fikk under 70kwh fra 100% til 0% på en såpass ny S85D!? Sikker på at du ikke har hatt forbruk mens bilen sto i Park, vampire drain eller noe slikt som ikke telles med in Total Energy?
Vet du hvilken effektbegrensning du hadde når den viste 0?

Kjørt min S85 fra 100% til 0% i forrige uke og hadde ca 74 kwh i Total Energy used,. (Må kjøre på 190 wh/km for å følge nedtrappingen)
Jeg hadde effektbegrensning på rundt 180 kw når jeg kom til 0.
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

fmm1000

Åbenbart har D modellerne et lavere typicalforbrug end 2wd modelerne.

Nej jeg lagde ikke mærke til peak ved 0 pct.

I min næste video forklarer jeg, hvorfor jeg kun havde 70 kwh til rådighed.
Stay tuned :-).

fmm1000

Jeg har kørt min Tesla S 85 D fra 100 til 0 pct med et forbrug på 70 kwh.
Da jeg ladede den op fik den næsten 78 Kwh på batteriet.

https://www.youtube.com/watch?v=2XXrTgGRbd0

GOS

#36
Sitat fra: fmm1000 på lørdag 29. oktober 2016, klokken 16:20
Jeg har kørt min Tesla S 85 D fra 100 til 0 pct med et forbrug på 70 kwh.
Da jeg ladede den op fik den næsten 78 Kwh på batteriet.

https://www.youtube.com/watch?v=2XXrTgGRbd0

Det stemmer ikke det du her sier i videoen. Så lenge bilde er i D, R eller N så telles forbruket med i Total Energy used. Det er kun det som forbrukes når den står i Park som ikke teller med på forbruket. Slik var det i det minste tidligere og en kunne enkelt se det ved å sette varme på fult når bilen sto i ro i henholdsvis Park versus Drive med bremsen på eller i Nøytral. Sto den i D eller N så ville forbruket tas med, men ikke om den sto i P. (Satt du på Park via storskjerm så ville den også telle med energien)

Foreslår du ser på noen av BB sine videoer, eller det andre på Elbilforum har skrevet, før du konkluderer.

Det er nok annet som gjorde at du ikke fikk mer enn 69.9.

Til info kjørtw jeg min juni S85 fra 100% til 0% i forrige uke og hadde da et rapportert total forbruk på 74kwh. Jeg ladet den så opp til 100 igjen og fylte da på 81.2 kwh (fra LinkMyTesla). Det betyr nok allikevel ikke at jeg har 81.2kwh tilgjengelig for bruk. Det er nok tap i DC ladinga også. En annen rar ting er at bilen rapporterte 79 kw påfylt, altså 2 kwh lavere enn LinkMyTesla. Den sto lenge (rundt 45 min) på 100% og LinkMyTesla tallet steg med ca 2 kwh, mens det bilen rapporterte sto stille.

Her ser du tilsvarende oppladingstall for min 0 - 100 % lading. Bilen rapporterer 394 tkm på 100% og Typical hos meg er 189-190 wh/km, noe som gir vel 74 kwh som altså stemmer sånn noenlunde med erfart. Bilen er bare kjørt 33' km.   
Model Y bestilt jan 2020, tatt ut juni 2022
Hyundai Ionic 5 bestilt aug 2021, levert 13.01.2022
Model 3, LR AWD, MCR, FSD, svart/svart levert februar 2019, solgt juni 2022
Hyundai Kona levert og solgt februar 2019
S85 blå, levert juni -14, 2019

Lynet

Link my Tesla beregner feil!
Eneste rette måte er med energimåler på ladekabel.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Lynet

Ser det også i videoen til Peter. Der står det 76kWh på bilens lilleskjerm.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

fmm1000

I denne video har jeg målt 0-100 kmt uden roll out og 0-60 mph med roll out på min 85D.

Og for sjov ville jeg lige se, hvor hurtig den var ned ad en motorvejsrampe.

https://www.youtube.com/watch?v=NAqXWWomlIY

fmm1000

Jeg har lydisoleret min venstre fordør for at reducere resonans fra bassen.
Min søn har lavet en lille video, hvor man kan høre forskellen.

https://youtu.be/bbnQ_YwEGgk


lunitiks

Veldig bra. Du boostet nettopp min motivasjon 150% for å lydisolere dørene neste sommer  :) :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

petersv


fmm1000

Sitat fra: lunitiks på mandag 12. desember 2016, klokken 12:51
Veldig bra. Du boostet nettopp min motivasjon 150% for å lydisolere dørene neste sommer  :) :)

Cool :-). Hvis du venter lidt med at modde din bil har min søn og jeg planlagt at lave en step by step video, når vi isolerer den højre dør.

Kvark

Sitat fra: fmm1000 på tirsdag 13. desember 2016, klokken 22:46
Sitat fra: lunitiks på mandag 12. desember 2016, klokken 12:51
Veldig bra. Du boostet nettopp min motivasjon 150% for å lydisolere dørene neste sommer  :) :)

Cool :-). Hvis du venter lidt med at modde din bil har min søn og jeg planlagt at lave en step by step video, når vi isolerer den højre dør.

Veldig bra. Gleder meg til å se.
S85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA