Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uheldig med krav til #inlegg for å se hele forumet

Startet av Griffel, onsdag 13. juni 2007, klokken 22:49

« forrige - neste »

Griffel

Bør dagen praksis for å komme til "Avansert" endres?
Jeg synes dette spørsmålet er egnet for avstemming.

Sitat fra: janhelge

"For min del mener jeg det er uheldig å kreve at et medlem skal ha minst fem innlegg før flere/alle(?) forum-emnene dukker opp.
Jeg for min del måtte klikke inn "tåpelige svar litt her og der" for å kunne se en artikkel som det var henvist til, og dette er da vel ikke egentlig ønskelig. Hvorfor er det slik? - Bør det endres?"


Jeg synes man bør få tilgang til avansert etter innlogging.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pilt

Jeg syns heller ikke at man skal måtte skrive fem innlegg før man får tilgang til hele forumet. Enten bør man få lese alt med en gang (etter at man har registrert seg og logget inn) evt etter at man har skrevet ett innlegg.
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

egil

egil

egil

egil

ilmarw

#4
Hehe, innleggene snakker vel for seg selv...

ilmar
Polestar i bestilling

Ken

"You cannot be serious" som John McEnroe pleide å si til linjedommeren under Tennis kamper i 70 tallet.
Ikke undervurdere makten til Lars, du risikere å bli "Moderated".

Prøv å legge ut flere personlig opplysninger som bosted, fagbrev i elektrofag osv før du gå inn til Avansert mapper.
All info og råd er selvsagt på eiers risiko men noen opplysninger som batterifylling og modifikasjoner krever at man er "serious" and få info via E-post.
Vi prøver å holder forumet høflig og med godt humør. "Your serve!"
Hilsen ,Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Jeg stemte for at man bør være innlogget, men egentlig er jeg imot å måtte logge seg inn for å få tilgang til fora på nettet. At man må det for å poste meldinger er selvfølgelig helt greit, for hvis ikke vil ethvert forum bare inneholde spam.

Den eneste grunnen til at man skal tvinges til å logge inn er (slik jeg ser det) at man skal "tvinges" til å bidra med noe, selv om man ikke kan tvinges til å poste noe selv om man må logge inn.

Uansett ser jeg ikke på dette som noe stort problem i praksis (jeg har passert fem meldinger for lengst), bare ikke en masse tråder fylles med fire-fem slike junk-meldinger stadig vekk. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

ilmarw

Får igjen oppfordre alle som leser dette om ikke å spamme på tråder, annet enn under TEST TEST TEST: http://elbil.no/forum/index.php?board=18.0

ilmar
Polestar i bestilling

Lars C. Krogenæs

Sitat fra: Ken på torsdag 10. januar 2008, klokken 23:30
"
Ikke undervurdere makten til Lars, du risikere å bli "Moderated".

"Egil" har fått lov til å skrive det han skrev, som en "politisk markering", vi har snakket sammen om dette på telefon.

Ellers har vi Kardemomme-regler på forumet, dvs at det er en og samme person som lager, utøver og dømmer, ikke ulikt land vi helst ikke vil sammenlikne oss med  ;)

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

tom

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på fredag 11. januar 2008, klokken 14:50
"Ellers har vi Kardemomme-regler på forumet, dvs at det er en og samme person som lager, utøver og dømmer,.............

Du glemt eksekvere
Oslo.  Buddy,  City-El og Lepton Oxygen

Ken

Det er det som er viktigst, det med respekt å gjøre. Jeg var innom den diskusjonen om luft biler på nettet og det var ikke fint.
Husk at alle vi kan fjerne vårt eget innlegg og rydde opp en gang i blant. Redigering gir oss muligheter til å rette opp feil og mangler.
Tror vi må begynner å bruke våre kompetanse til å skrive gjør-det-selv bøker fordi det kommer til å være vanskelig å finne fram til informasjon vi søker. Og hva med hakkere? Jeg tenker om den Thinkers forum som er borte vekk. Er det noe back-up her?
Ken
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

cra

Det Ken nevner med backup her er interessant. Jeg husker sist dette forumet gikk ned; det var da flust med interessant informasjon, og jeg antar at mye av dette gikk tapt.

En måte å gjøre det på kan være å lage PDF'er av de mest interessante trådene. Hvis her er en mulighet for å se en tråd på en side uansett lengde er det ikke mye arbeid heller. Jeg har ikke sjekket om en tråd kan vises som alt på en gang; ideen slo meg akkurat nå.

Noen som vet? I så fall er det bare å installere en PDF printerdriver, og velge "Skriv ut til PDF". Dette gjør det enkelt å laste ned for alle også, slik at det blir lett å ha backup spredt over det ganske land. Hvis alle landsdeler har infoen liggende skal det til og med mer enn et par nukes til for å fjerne informasjonen for godt, også. ;D

Jeg foreslår at vi evt. starter med tråder som er "ferdige", og som kan regnes som en komplett "how-to" i  alle fall i noen grad. Tråder som ikke har nådd en konklusjon enda er de tingen vits i å lage PDF av.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Griffel

Avstemningen så langt: 20 har avgitt stemme av 235 brukere.

Av disse har 65% stemt for at det bør være tilstrekkelig å ha logget inn for å kunne lese avsnittet Avansert, 25%  går for 5 innlegg og 10% ingen krav. egil sa hva han syntes på en smart måte.

Er resten fornøyd med dagens ordning eller enig med flertallet?

Svaret på dette avgjør om det kanskje på tide at avansert åpnes for alle etter pålogging, eller om dages system er ok.  (Ikke det at det betyr noe for meg lenger)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

espen

Det er tydelig at dagens system har utspilt sin rolle. Vi har derfor bestemt at "avansert" sidene skal være åpne kun for registrerte brukere, men:

På sikt vil vi prøve å lage et system hvor kun betalende medlemmer i foreningen har tilgang til disse sidene. Forumet er bygget opp over tid, med mange verdifulle innspill fra våre aktive medlemmer og krever tid og innsats fra foreningen. Forumet bør derfor være:
1. et medlemsgode
2. en informasjonskanal for "eksterne".

I mellomtiden vil vi oppfordre de få forumbrukerne som ikke er medlem til å melde seg inn. Vi trenger alle medlemmer vi kan få for å ha enda større kraft i arbeidet for elbilsaken!

http://elbil.no/content/view/28/2/

cra

Sitat fra: espen på fredag 28. mars 2008, klokken 13:01
På sikt vil vi prøve å lage et system hvor kun betalende medlemmer i foreningen har tilgang til disse sidene.

AT DET VAR, SA DU!!!???  ???  ???  ???  >:(  >:(   >:(

Hvis man virkelig vil skyte seg selv i foten så er dette måten å gjøre det på!
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA