Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ny CAR-Net app tilgjengelig for iphone

Startet av Nuvolari, torsdag 02. juni 2016, klokken 21:20

« forrige - neste »

Nuvolari

Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

krister461

Android også. Med noe fancy tidsstyring basert på kalender-avtaler.

TomR

Kunne dere lagt ut en link så jeg finner den rette. Takk på forhånd
Fetsund. Venter på levering av e-Golf NightBlue

eivhelle

De har lagt til en ekstra funksjon som jeg ikke har savnet. Med til gjengjeld har de innført en bug som gjør at jeg ikke lenger får vist grafen for forbruk. Det er bare kjørelengde eller tid som er mulig å velge. Med andre ord de to valgene som er minst interessant å vise.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Nuvolari

Noen som klarer å legge inn adresse under tidsstyring på iPhone?
Nordstrand, Oslo
Tesla X
Porsche Taycan

David Skov Hansen

Funger fint her men kan ikke se hvad tidsstyring kan bruges til

krister461

Vet ikke om dette er nytt, men jeg har nå tilgang til de viktigste funksjonene fra klokken min moto 360! :-)

gormnass

Sitat fra: krister461 på fredag 03. juni 2016, klokken 08:38
Vet ikke om dette er nytt, men jeg har nå tilgang til de viktigste funksjonene fra klokken min moto 360! :-)

Det samme fra Apple Watch :)
Nå får en status på :
- Om bilen er låst,
- Rekkevidde på batteriet, med mulighet til å starte lading.
- Temperatur i bilen, med mulighet til å starte klimaanlegg.
- Parkeringsposisjon med kart over hvor bilen befinner seg.
- Parkeringsur hvor du kan stille klokkeslett for parkering og hvor du vil få et varsel (på klokka eller telefon) når parkeringstiden går ut.


Mvh AMGorm.

- 2023, Mercedes-Benz EQS AMG 53 4Matic+
- 2022, Tesla Model Y Performance
- 2022, Tesla Model Y Long Range
- 2016, VW e-Golf (TooGoodToGo)

krister461


Råde

Noen som vet:

Tidsstyringen via carnet var tidligere kun tilgjengelig for biler produsert etter uke 45/2014. Noe med en styringsenhet. Jeg har ikke denne men får nå opp tidsstyringsalternativet i appen. Funker det på tidlige biler?
e-Golf | X75D

thomanie

#10
Sitat fra: Råde
Tidsstyringen via carnet var tidligere kun tilgjengelig for biler produsert etter uke 45/2014. Noe med en styringsenhet. Jeg har ikke denne men får nå opp tidsstyringsalternativet i appen. Funker det på tidlige biler?
Jeg ser ikke noen kobling mellom "Tidsstyring" og "Avgangstider", annet enn av app'en forteller meg når jeg må gå og sette meg i bilen for å nå fram til destinasjonen til avtaletidspunktet. Ser ikke noe sånt i demomodus heller etter en kjapp titt.

Men...

Skjønner ikke hvorfor de ikke kunne lagt inn funksjon *i app'en* for å starte lading slik at bilen er ferdigladet til ett gitt tidspunkt. Appen kan jo både starte lading og klima, og vet jo ladestatus, valgt ladestyrke og klimaanleggets temperatur - selv om den ikke kan endre avgangstidene direkte i bilen på tidlige modeller.
Appen kunne jo hatt en-million-og-1 avgangstider satt, og regnet ut når den selv skulle sendt start / stopp av lading direkte til bilen. Bilen støtter jo bare 3 forhåndsdefinerte, mens ved å putte det i appen kunne du hatt mange(!) flere om du ville. Ok, det hadde ikke funka om tlf blir tom for strøm el.l, men ville løst problemet i 99.9% av tilfellene.
Appen kunne jo sendt de 3 neste avgangstidene definert i appen til bilen "bak ryggen" på brukeren for biler etter 45/2014, så bilen selv kunne tatt affære om appen ikke gjorde det.
Det kunne faktisk vært en løsning jeg til nød kunne akseptert for å fikse mangelen som hardware'n i bilen har.

EDIT: Forslaget herved sendt til apps@volkswagen.de...

T
2015 eGolf - Pacific Blue, sort skinn ++
2020 Audi e-Tron 55 - Glacier White, S-line, ++
TM3 reservert

eivhelle

Er det flere enn meg som ikke får opp diagrammet for forbruk under kjøredata. Jeg får valgt kjørelengde eller kjøretid, som er relativt uinteressant å se på, men appen nekter meg å skifte til diagrammet for forbruk. Bruker for øvrig Android på samsung mobil.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Knoffen

På iPhone får jeg opp forbruk - kjørelengde - kjøretid som før (og fra start eller langtid).

Når det gjelder tidsstyring så får jeg opp kart, kjørerute og avgangstid dersom jeg har lagt inn en adresse sammen med tid i avtalekalenderen. For meg har dette begrenset verdi det er få ganger jeg kan ha nytte av slikt. En må jo allikevel legge inn tid for å finne parkering og gangavstand fra parkering.

Ellers når det gjelder bruk av avgangstid så er det jo særlig at det er aktuelt om en trenger varme eller ikke vil lade 100% av den delen av batteriet som er tilgjengelig for bruker. Men batteriet blir jo aldri ladet 100% så de fleste på forumet mener vel at det er OK alltid å lade 100%. Når det gjelder varme må en jo bruke 2 eller 3 avgangstider om en vil gå fra minus 5 til pluss 20 (når varmen skulle settes på for den aktuelle utetemperatur burde egentlig systemet  funnet ut av).

Ellers er det vel ikke så aktuelt å ha så mange forskjellige avgangstider, men det kunne jo evt vært en som var reservert for en tider som kom fra mobilapp. Men da er en jo avhengig av påliteligheten til kommunikasjonen og den har jo ikke vært 100% (iallefall tidligere).

Råde

Du har rett, thomanie. Den tidsstyringsgreia virker ikke til å være annet enn en unnskyldning for å få tak i kalenderen din.
e-Golf | X75D

Knoffen

Tidsstyring er egentlig en gal overskrift, burde heller hete kjøretid/rute ol.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA