Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Må ha nye høyttalere i Thinken

Startet av el nino, onsdag 15. september 2010, klokken 16:12

« forrige - neste »

Go-carter

Det hadde jo vært knall å koble seg opp på. Har ikke fått tatt noen kikk under dashbordet på en Think enda, derfor jeg antok man måtte helt frem til batteriet.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tarpoon

Sitat fra: Lunde på fredag 20. mai 2011, klokken 23:01
Ligger en fet kabel rett under dasjen på høyre side. 25-35" ser det ut til... Bør holde det vel?

Det burde holde i massevis. Skal sjekke den ut med voltmeteret i morgen, isåfall burde den være en grei kandidat å lodde seg inn på.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

arv

Strømmen bilsterio tok 12 volt fra baksiden av dashbordet.
Arne
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

Tarpoon

Gjorde det samme i min bil i dag. Loddet meg inn på ledningen som går til 30A-sikringen. Fikk koblet til den aktive subwooferen og sjekket at den fungerte greit.

I morgen skal jeg strekke kablene på en skikkelig måte bakover. Ser litt rart ut at de går i en rett linje fra stereoen nå :)

Men, ser at power til sub'en lyser rødt, selv om steroen ikke er på, trodde remote-ledningen skulle slå den av?
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Tarpoon

Var en tur innom Strømmen bilstereo der jeg kjøpte sub'en for å sjekke ut hva jeg skulle gjøre med remote-kanalen som ikke fungerte. Regnet med jeg måtte få tak i en metallpinne til en av hovedkontaktene på radioen. Innehaveren bare dirigerte meg ned i kjelleren med bilen, og det tok 5 minutter for de på verkstedet å finne rett remote-utgang, og koble til. Bra service!

Fikk samtidig tips om hvordan jeg kunne legge kablene bak til sub'en. Man kan løfte opp plastlisten langs døra, under den er det en kanal med god plass til ekstra kabler. Dessuten syntes de ikke jordingen min var bra nok, så de anbefalt å koble den der setebeltet er montert. Her må man først ta vekk panelet bak døra som går oppover mot taket, for deretter å løsne en av skruene på festet, sette kabelskoen på plass og skru til igjen. Greit å vite dersom noen vil gjøre dette selv.

Fikk dette gjort i ettermiddag, så nå er sub'en montert skikkelig, og ingen kabler er synlig.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Go-carter

Hei,

Etter at jeg la ned baksetet, polstra hele bagasjerommet med gamle t-skjorter, og tok rennafart fra andre enden på gårsplassen, så klarte jeg på magisk vis å klemme den aktive sub'en neddi rommet bak i dag  ::) Passe nærvøs når jeg måtte ta ut setet og masse deklser av en splitter ny bil :( Men nå er alt på plass igjen, og kablene ligger herlig plassert under dørterskelen :) Røa skal sette inn selve spilleren i morgen(superservice fra dem!), så får jeg koble opp sub'en før autoslalomen hvis jeg rekker :)

Men, jeg prøvde å finne den tjukke røde kabelen, det var ikke så lett som jeg hadde håpet. Jeg fant ingen?  ??? Får lete litt bedre etterpå, evt se om jeg finner den i morgen...
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Go-carter

Okei... Nå har jeg snart saumfart hele dashbordet innvendig, og kan de fleste kablene bak der  ::) Men på 30A sikringen så er det kun to kabler jeg MAX kan tenke meg er 8mm2, mulig jeg er petimeter nå, men det er alt for lite for meg å koble på. Ser litt teit ut med en 30mm2 kabel hele veien, som ender i en 8mm2... :)

Rekker det ikke før jobb i dag, men i morgen tipper jeg at jeg prøver å bryne meg på å strekke kabelen ut i motorrommet, og feste den direkte på batteriet... Skal dog bli litt interessant å gjøre dette fra undersiden, ettersom AC tar all plass i motorrommet..  :o
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

mohpet

Sitat fra: Go-carter på onsdag 08. juni 2011, klokken 21:47
...å klemme den aktive sub'en neddi rommet bak i dag  ::)
Plasserte du suben i ett av de to små rommene bak, der ladekabel og trekant etc ligger? Hvilken type sub brukte du?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
2011 Think 4-seter med Lithium (ex Zebra), ESP, a/c og PTC varme
E-twow Booster 2S sparkesykkel
ex 2003 Kewet 5
ex 2020 Vespa Elettrica L3 (70 km/t)
ex Go Motorboard sparkesykkel
Asker

Lunde

Har ingen sub i bilen, men den er subsonisk likavæl  ;D  Må tenke vekt også om man har ambisjoner  :D
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

Pft, jeg hadde da sub'en inni når jeg kjørte autoslalomen også  ;D og to seter ekstravekt  :D

Jeg har den største "BOSS" modellen til Kenwood Norge(ikke at jeg trur den akkurat er så veldig boss, men det gjenstår å se) den fikk aaaaaakkurat plass med makt og vaselin...  ::) Så går du på Kenwood.no og sjekker måla på den, så er det bortimot maksmål, med mindre du vil ta ut baksetet for å dytte den neddi.

Kommer en liten DIY iløpet av dagen kanskje... :)
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Lunde

Husker ikke i farten om du kjørte alene eller hadde med kartleser, men jeg antar at jeg og min kartleser ga et langt større handicap  ;D Antagelig lå vi nærmere 200 tilsammen  ;)
Hatt TH!NK siden august 2000den første grønne rullet 200 000Km. Juni 2009 kjøpte jeg en ny modell. En sort en med ZEBRA batteri som nå har rullet straks 107 000Km  Har utstyr og utfører vannservice på TH!NK og PSA biler ;-) Har nylig fått TH!NK nummer to med ZEBRA i stallen. Hurtiglading oppskrytt! Hva er bedre enn en fulladet i beredskap :o)

Go-carter

#41
hehe, ja, jeg og min kartleser runda vel knapt.. 130kg :) Så da hadde vi vel en del å gå på ja :D

Nå er det strøm på sub'n, borra hull under A-stolpa og satte inne n gummiforing jeg trakk kabelen igjennom, og kobla den rett på batteriet :) Så veldig fornøyd med installasjonen, ikke fullt så fornøyd med bassen  :( Menmen, det kommer seg vel!   ;)

Det er altså denne:
http://kenwood.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=4606
Som ligger i det høyre, lille rommet bak.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Tarpoon

Det ble rett på batteriet ser jeg. Kanskje greit det hvis subben virkelig trekker 1500W, det hørtes litt i optimistisk ut. Min sier ca. 280W, og har mer en nok trøkk.

Legg gjerne et bilde av hvor du boret hullet, kan være greit å vite for evt. nye prosjekter i fremtiden.
Think City 2011. Zebra. 2-seter. Sort.
Brun Tesla Model S85.

Go-carter

#43
hehe, skal legge ut litt bilder i morgen antar jeg :)

Du har helt rett, 1500w er max, men RMS er 900w så det går med en del strøm. Derfor jeg ikke ville ha så liten kabel ;) Basseren fungerte utmerket(etter litt justeringer på spilleren), og dundra løs i bilen. Det som IKKE var så kult var at den etter en knapp sang begynte å lage mange morsomme lyder(og nei, den er ikke sprengt) så nå må den nappes ut av rommet, og byttes...  :(

Forøvrig borra jeg hullet rett under A-stolpa på høyre side, mellom de tre jordingspunktene og kabelmuffa for døra.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Baltor

Sitat fra: Go-carter på onsdag 15. juni 2011, klokken 23:44
Du har helt rett, 1500w er max, men RMS er 900w så det går med en del strøm.

Mål med et tangampermeter og sjekk hvor mye strøm som går... 
Jeg la 2 stk aktive 250W Mackie høyttalere bak i Keweten til Folketoget 17.mai, sammen med en lydmikser fikk de strøm fra en billig inverter som hentet 12V fra et ekstra batteri. Innkludert tap i inverteren var forbruket mindre enn 35 W.
Monsterkabler er en designgreie.
Oslo
Har hatt PSA (Partner og Berlingo) og div Think Classic. Kjører daglig Think Classic, en NORSKprodusert bil som fortjener kultstatus!
Var med og startet Rogaland Elbilforening.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA