Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

ION lader ikke

Startet av franvalseca, onsdag 01. juni 2016, klokken 16:31

« forrige - neste »

franvalseca

Hei,

Vi har en iOn som har bestemt seg for å ikke lade idag. :(
Vi har en kabel som er ikke original (Dostar) og den lyser som vanlig når vi setter bilen på lading. Det høres ut som bilen begynner å lade, ikonet på panelet begynner å blunke og det stopper å gjøre slik. Bilen lades ikke.
Jeg har brukt også en helt nytt original lader og da blinker fast ikonet på panelet, mens laderen viser grønt både " Power" og "Charging".

Vet dere hva kan problemet være? Seter stor pris på god råd her.

tomrh

Vår i-MiEV ville plutselig ikke lade, dette skjedde for et par uker siden. Plugget i bilen og ingenting skjedde, gjentok og sjekket at pistolen var kommet ordentlig inn. Dette var med original 10A ladekladd. Grøss og gru, vi som ikke har garanti lengre etc. Men så startet jeg bilen på vanlig måte og slo den av igjen. Da ladet den. Har siden ikke hatt problemer.
Stjørdal
2019 Nissan e-NV200, 50.000 km
2012 Nissan Leaf (kjøpt -14), 190.000 km  
2012 Mitsubishi i-MiEV, 180.000 km

svingen

Forsøkt å lade en annen plass kan være jording feil etc,prøvd en annen kabel?
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

franvalseca

Hei,

takk for svarene.

Prøvde å gjøre som du foreslo uten lykke, tomrh.

Prøvde også med en helt nytt original ladekabel på to forkjellige stikontakter (og kurser) uten lykke heller.

Bilen er nå på Peugeot Skøyen i Oslo. Venter veldig spent å høre noe fra dem siden vi har ikke garanti.

svingen

Har du fått noe pris får feilsøking? Hvis det er bertel og sten er det skumelt å levere inn bil uten garanti,de skulle ha 12 tusen får ny radio,det var ved økern,virker som de ikke vil ha noe med biler uten garanti. Hat par andre små ting som har vært "gratis" vs bertel og sten på andre firmaer.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

franvalseca

Hei igjen,

Peugeot sa at bilen er ok, men at det er ladekabelen som er ikke bra.

Har åpnet ny emne for å finne en bra ladekabel. Takk for hjelpen. :)

stradivaria

Ringe til ELBILMEK AS i Asker. tlf 40099599

Di han diagnose din bil
Jobber som elbilspesialist hos www.elbilmek.no

franvalseca

Leverte begge ladekablene der til reparasjon idag stradivaria. De lønte meg en fungerende ladekabel mens de reparerer mine. Bra service!

elekTrond

Godt det bare var ladekabelen.

Et lite tips til alle som er utenfor garanti:
I følge http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76492666 skal det ligge et trilling-batteri hos høggern i Moss til femten tusen. Jeg vil tro at resten av bilen står der også, med mindre den er/var totalskadet.

Dansken (her og/eller på myimiev) som monterte dobbel batteripakke i sin trilling har også en komplett delebil stående hos seg.
'13 Mjau

svingen

@elekTrond hvor er det dobbel batterie? jeg har og lyst til og oppgradere :)
betaljer fint 20k hvis det er mulig og få til.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

elekTrond

@svingen: http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=3074&hilit=double+battery
Kilde: http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=2793&hilit=double+battery&start=55
Kilde: http://myimiev.com/forum/search.php?keywords=double+battery


€1.500,- for denne dakalen.  :'(


"Ikke prøv dette hjemme!"  (?)  ;D


"Reading manual and preparing equipment and personell."
http://mmc-manuals.ru/manuals/i-miev/online/Service_Manual_2011_2012/2012/index_M1.htm

Dani - Fri May 13, 2016 3:21 pm :
SitatBrief update from first trial driving with 2 battery packs.

Driven 178km and CaniOn says 33% remaining on either battery.
Driving conditions: mix of aprox.
48km city trafic (0-50km/h),
100km main road (70-80km/h) and
30km of motorway (95-110km/h).
Temperatur: 15-20degC
Humidity: 55-65%
Altitude: 0-100m, with 5-10 climbs of 4-8%. Each about 500m.
Wind: 10-15 m/s headwind and tailwind on return.
'13 Mjau

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA