Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Bergen - Vågå med Leaf 2016

Startet av Ole Irgens, onsdag 01. juni 2016, klokken 15:51

« forrige - neste »

Ole Irgens

Lurer på å ta Leafen med fra Bergen til Vågå i sommer, men er betenkt over strekningen Aurland - Beitostølen (kjører Valdresflye). Der er det ingen ladestasjoner, og avstanden er 148 km med Filefjell mellom. I tillegg er ladestasjonen i Aurland Arctic Roads, som er ekstremt dyr om man ikke har abonnement. Noen andre som har kjørt strekningen med Leaf og kan bidra med noen erfaringer?

mvh

Ole Irgens
Nissan Leaf 2018 N-Connecta

Olee

Er en del høydemeter over Filefjell ja, har dessverre ingen erfaring med nye Leafen. Ut i fra mine notater går det ca 95% fra Aurland-Tyinkrysset med 24kWh batteriet, på en 80km strekning. Og så har du fortsatt et stykke igjen, med både med- og motbakker. Satse på at Fortum får opp laderne på Håbakken og Borlaug før sommeren?  :D Da slipper du også AR i Aurland  8)

Magne St

Det finnes ein praktisk måte å rekna dette ut på.  Me brukar tankegangen frå vektorrekning.
I dette reknestykke er det to vektorar.  Ein horisontal og ein vertikal. 
Den horisontale er den svært enkle.  Der ser me på kor lang ruta er og legg inn 1,6kWh pr mil. 
Noko som passar for Leaf 2010 – 2017. Men ikkje for tyngre bilar. 

Frå Fagernes til Otta som er dei ladestasjonane som ligg nærast kvarandre langs ruta over Flya og som det blir spurt om i 2016 er det 146 km.

Det gir 15 mil som må multipliseras med 1,6 kWh pr. mil.  Turen krev langs horisontalaksen 24kWh.

Høgste punkt over havet på Flya er 1400m.  Otta ligg på 274 meter.  Dette gir ein høgdediffferanse på  1330 m.  Egenvakta på den tidlege Leafen er 1516kg, inklusiv fører.  Med bagasje og ein passasjer, så er det fornuftig å ta utgangspunkt i at det er 2000 kg som skal over fjellet.

Def:  1J (Joule) er den energien som trengs for å løfta ca.100g ein meter i vår gravitasjon.
Ein annan måte å sei det på er at 1J = 1Ws.  For då å kunna gjera J om til kWh må ein dela på 3600. 
( Som er produktet av 60 X 60. D.v.s. 60 sek X 60min. )

Ein treng då 10J for å løfta ein kg, ein meter.
Ein treng viare 20.000J for å løfta to tonn ein meter.

Svaret blir då 20.000J X 1330 = 26.600.000J.

For å komma fram til kWh deler ein på 3600.
Dette blir då 7.389kWh.

Då får ein at det som trengs til dette arbeidet er tilnærma 7,5kWh.  Deler av desse 7,5kWh vil ein få attende når ein trillar ned, men neppe meir enn ein tredjedel.

Summen av vektorane er 31,5kWh.

Svaret blir då at i 2016 hadde ein ikkje komme over Flya i ein Leaf med eit batteri på 24kW. 
Dersom det var tørt sumarføre, så kunne ein til nød har klart det med ein bil med 30kw.  Men det hadde vore nervepirrande.
Med utgangspunkt i Vågå, så blir reknestykke om lag det same.

I dag er del ladestasjon ved Heidalsvegen 1807, 2676 HEIDAL og på Beitostølen.

Heidalsvegen 1807, 2676 HEIDAL ligg nesten på 600m over havet og Beitostølen ligg på 900 meter over havet.  Avstanden mellom dei er nett under 80 km.  For å køyra den avstanden så treng ein 13kWh.

Høgdeforskjellen er 1400m – 600m = 800m.  Å løft 2000kg 800m krev 4,5 kWh.

Svaret blir då at i dag krev det lengste legget ca.18kWh. Og ein har litt i reserve frå den stillingsenergien som bilen opparbeider seg på veg opp.

Konklusjon:  På tørt sumarføre så klarer ein eldre Leaf denne avstanden, såframt batteriet ikkje er for slitt.  Minimumskravet er 18kWh.

Det finnes formlar der ein kan putta talla inn i og få svaret direkte ut.  Men for å gjer det heile forståeleg, så tok eg utgangspunkt i definisjonen om kva ein joule er.
Kewet i perioden 1998 til 2015 (Ca 180 000 km)
ZOE Q210  (2015 - 2024)
I-Pace         (2022 -          )

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA