Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Ladelokk ("tanklokk") knakk... Feil, defekt, svakhet?

Startet av Eni, mandag 30. mai 2016, klokken 21:43

« forrige - neste »

elektrolux

Oppdatering:

Ladelukekittet består av ulakkert ladeluke med indre deksel rundt ladeporten.

Beholder en det som står på bilen er det mulig å vippe ut kun ladeluken og presse inn den nye kun ved hjelp av et bøyd spredepluggjern.

Meget enkelt når en har teknikken i box. 30 sec jobb.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

hybrid88

Sitat fra: elektrolux på mandag 30. januar 2017, klokken 14:59
Oppdatering:

Ladelukekittet består av ulakkert ladeluke med indre deksel rundt ladeporten.

Beholder en det som står på bilen er det mulig å vippe ut kun ladeluken og presse inn den nye kun ved hjelp av et bøyd spredepluggjern.

Meget enkelt når en har teknikken i box. 30 sec jobb.



Hadde satt stor pris på en litt mer spesifikk beskrivelse av hvordan jeg bytter denne. Har fått tak i en brukt komplett lukeenhet.
Etron 55
E-golf
911 GT3

aageaasved

vries ned til venstre ca 5 cm trekkes ut først på vemstre side må ta i  :)

Radiobil1

Når min datter nå skulle ut med Upen, så kpm hun inn å sa at hun ikke klarte å fa lukket ladelokket. Jeg ble med ut og prøvde selv, men omtrent med 5 cm åpning så kom det motstand, som om man spente en fjær. Så den gikk ikke helt inn, og ble bare stående.

Hun hadde som alltid dårlig tid, så sendte henne av gårde med lokket delvis åpent.

Noen har i en tråd nevnt ladeknappen inne i bilen, som lyser når man starter opp. Har den knappen noen funksjon, om man trykker den av eller på?

Hva kan være årsak til at vi ikke klarer å lukke luka plutselig?

aageaasved


Radiobil1

#36
Er den da ryki, eller bare hoppa av?


Noen nevner bilder i en av ladeluke/lokk trådene om hvordan dette gjøres. Fant ikke noe bilder på denne tråden, kan det ligge noe annet sted?

hybrid88

Sitat fra: aageaasved på onsdag 18. november 2020, klokken 17:07
vries ned til venstre ca 5 cm trekkes ut først på vemstre side må ta i  :)

Vries ned til venstre ca 5 cm? Betyr det å vri mot klokka 5 cm og dra den ut?
Etron 55
E-golf
911 GT3


Elmo

Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

Radiobil1

Mot klokka ja, mot klokka!


Så når det er gjort, og la oss si at fjæra er like hel, hva må man gjøre for å få dette på plass igjen?
Hvis fjæra er røket, får man kjøpt bare den, eller må man kjøpe en helt kit eller noe?

kasmir

Noen som vet om ladelokk fra vanlig uP! er kompatibelt ?
Skraphandleren mente nei, men ebay sier ja.
12E809857BGRU er vel delenummeret ?

aageaasved


TeleTor1

Klarer ikke å vri mot klokka bare med? Virker som om det er en 'stopper' som hindrer bevegelsen. Du kan ikke vise dette vedlegget.

kasmir

Da var det min tur igjen. 2014-modell som for ca 6 måneder siden fikk byttet ladelokk som jeg fikk fra en skraphandel.
Delen er vel ca det samme som på bensinbilen og er vel ikke konstruert for å åpnes hver bidige dag....

Tenkte å høre med Møller (igjen) hva de skulle ha for å fikse det så jeg får garanti på luken. Forrige gang hørte jeg med det og de skulle ha drøye 2k for å lakke og montere.
Fikk bakoversveis i dag da jeg fikk tilbud igjen; 6990,- !
Årsaken var visst at bilen nå måtte gjøres spenningsløs...

Da blir det til at jeg finner en litt nyere skrotet bil. Heldigvis begynner det å bli en del av dem hos skraphandlerne - er jo ikke så mye verdi igjen på disse bilene at det kan lønne seg å levere de inn på merkeverksted for slikt...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA