Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Hacking av Model S (CAN-bus-lesing etc.)

Startet av petersv, mandag 30. mai 2016, klokken 15:53

« forrige - neste »

petersv

Dra hele rommet ned og fram, festet med metallklips kun.

Muffinman

Fikk kabel i posten i dag. Så veldig skjørt ut, ingen bøy eller strekkavlastning. De fire lederene som står i kontakten er synlige, og holder hele kalaset. Får vel gjøre noe så uortodoks som å dra på noen runder gaffatape i håp om å bedre levetiden.

Da mangler jeg bare OBDII adapteret.

petersv

Takk for oppdatering, kanskje det er bedre å bestille dele selv og montere da, men endel mer jobb. Tror jeg da bestiller noen kontakter fra Mouser og setter sammen med krympestrømpe, kan bestille noen ekstra å montere hvis noen er interessert.

Muffinman


petersv

Ok. Tror den er nokså robust iom. det er fire ledere. Skulle jeg forsterket den ville jeg brukt limpistol, det fungerer veldig bra for sånt.

mr.rs4

Sitat fra: Muffinman på mandag 30. mai 2016, klokken 16:58
SitatTM Spy Registrer deg som betatester her.
TM Spy ligger ute som betalbar app på Google Play, er det samme appen? Stabil versjon på Play kanskje?
Fungere den enda? Får feil melding på link, og finner ikke info når jeg søker TM Spy på Google apps
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no


mr.rs4

Ok, er på jobb, og da får jeg bare
"We're sorry, the requested URL was not found on this server."

Er nok bare det som gjør det da :o
Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Tuxedo

Sitat fra: mr.rs4 på torsdag 09. juni 2016, klokken 08:36
Ok, er på jobb, og da får jeg bare
"We're sorry, the requested URL was not found on this server."

Er nok bare det som gjør det da :o
Får samme resultat fra hjemmenettet, så den linken virker ikke.

petersv

#39
Linken jeg postet over virker her, men mulig du må registrere deg som betatester først, trykk på linken for det i 1.post.

Redigert: Se vedlegg.

Muffinman

Hvorfor ikke bare søke den opp på Google Play og kjøpe den der? Koster kr. 105.

petersv


BømloBjørn

Jeg fikk ikke opp noe på linken her heller.  Gikk til post 1 og ble betatester,  å trykka på linken der fra, samne feil der også....

Muffinman

Sitat fra: petersv på onsdag 08. juni 2016, klokken 23:32
Skulle jeg forsterket den ville jeg brukt limpistol, det fungerer veldig bra for sånt.

Muffinman

#44
Fikk OBDII adapteret i dag, og koblet opp til TMSpy til 85D`en. Ser ut som det kobler fint om og jeg får opp noen sanntidsgrafer med strøm og spenning, men ingen ting om soc eller temperatur, eller hva bilen tror er gjenværende energi/batterikapasitet. Brukerfeil eller begrensninger i appen?

EDIT: Spørs om det er feil versjon av kabelen, er det samme plug men forskjellig kobling? Den plugger fint inn og lysdiodene på adapteret lyser identisk når den er koblet til P85, men det er altså dårlig med data å få ut. Bilen er produsert i august 2015.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA