Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Båt som lader på elbilparkering?

Startet av TestNamePleaseIgnore, mandag 30. mai 2016, klokken 07:28

« forrige - neste »

TestNamePleaseIgnore

Når jeg skulle kople bilen på offentlig ladestolpe på merket el p-plass i dag morges, stod en båt tilkoplet stolpen. Jeg hadde ikke mulighet til å flytte bilen min og måtte dermed dra strøm fra en stolpe lengre borte - ikke super problematisk, men kjipt for de som skal parkere etter meg.

Er det ok å dra ut kontakten til båten? Er virkelig manko på lading her, jeg må selv ha full strøm for å komme hjem.

3irikur

Er det noen måte å få tak i eier på?

I utgangspunktet er elbilplasser forbeholdt elbiler, så det er helt lov å trekke den ut, men hvis vi ønsker at folk skal ha godt forhold til elbilister er det disse små kampene vi bør ta på riktig måte (jeg vet ikke hva som blir riktig her, kanskje ringe bymiljøetaten eller noe)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

elvedalen

Er P-plass reservert for elbil eller er det en vanlig P-plass med lade pungt?
For en kan jo parkere en båt på henger på en vanlig p-plass.
Ikke dra ut ledningen, er det båt med el motor?
Nissan Leaf Tekna 2013.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA