Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Erfaring med innbytte?

Startet av xref, mandag 23. mai 2016, klokken 15:39

« forrige - neste »

xref

Hei!

Jeg har en S70D fra Juli i fjor som knapt har gått med enn 6000 km. Bilen har vært mer på service enn på veien og nå er jeg selvfølgelig fristet til å bytte den inn for en S70D med facelift. Spesielt er det LTE som frister da jeg ikke har GSM/UMTS-dekning i garasjeanlegget. Jeg ringte inn og ba om en takst for innbytte.

Nå har jo speccen min blitt 150 000,- dyrere enn da jeg kjøpte den i fjor. Er det noen som har erfaring med innbytte hos Tesla og kan si noe om hvor gunstig tilbud de gir til de som vil oppgradere til en nyere Tesla?

Det er jo galskap å bytte en splitter ny bil nå, men av nysgjerrighetens skyld tenkte jeg å undersøke hvor mye det koster likevel :)

Takk for hjelp!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

tkjoerlaug

Ikke erfaring med Tesla, men normalt sett bør man vel få 15-30k mer for bilen ved å selge den privat på finn.no selv kontra å "selge den" til en forhandler. Innbytte er i praksis å selge den til forhandler til overpris, men til gjengjeld slippe styr med annonsering og risiko for klager senere.

Nå har jo din bil hatt litt turbulent service-historikk, så i stedet for å gå veien med advokater og krangling med tesla, så vil jo 15-20-30k tap ved innbytte være en smart måte å bli kvitt problemet på for godt og starte på nytt med blanke ark. Ulempen er dog prisstigning på ny bil, men kanskje noe av dette kompenseres ved at verdifallet på gammelbilen ikke blir så stort.

xref

#2
Sitat fra: tkjoerlaug på mandag 23. mai 2016, klokken 15:52
Ikke erfaring med Tesla, men normalt sett bør man vel få 15-30k mer for bilen ved å selge den privat på finn.no selv kontra å "selge den" til en forhandler. Innbytte er i praksis å selge den til forhandler til overpris, men til gjengjeld slippe styr med annonsering og risiko for klager senere.

Nå har jo din bil hatt litt turbulent service-historikk, så i stedet for å gå veien med advokater og krangling med tesla, så vil jo 15-20-30k tap ved innbytte være en smart måte å bli kvitt problemet på for godt og starte på nytt med blanke ark. Ulempen er dog prisstigning på ny bil, men kanskje noe av dette kompenseres ved at verdifallet på gammelbilen ikke blir så stort.

Ja det er det som gjør innbytte litt aktuelt. Jeg har ikke tillit til bilen lenger og assosierer den bare med problemer og serviceopphold. Hver gang jeg setter meg i den venter jeg litt på hva som skal gå galt :P

Jeg håper jo på en litt god deal fra Tesla med tanke på at jeg vil ha en ny Tesla men jeg skjønner jo at her er det økonomien som rår og at jeg vel ikke kan satse på noen forskjellsbehandling.

Får se hva slags tilbud de kommer med. Hvis jeg må bla opp 100k for en ny 70D er det uaktuelt.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Counterpointer

Blir interessant å høre hva slags tilbud du får. Min erfaring fra andre bilmerker er at de generelt ikke vil ha innbytte og gir 50-80 tusen under Finn.no
Men det er ikke helt sammenlignbart da Tesla har fast utpris på nye biler så de har ingen rabatt å flekse med.

Spinner

Jeg fikk et "tilbud" på 420k for min 2013 P85+ mot slutten av 2015. Solgte den på Finn for 150k mer...

Epleskreller

Ville fått ca 600k for en 2016 70D med LTE.. fikk 674 på finn :) Fordelen med innbytte er at du leverer bilen din når du får den nye.. herlig opplegg :)
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

xref

Sitat fra: Epleskreller på mandag 23. mai 2016, klokken 20:08
Ville fått ca 600k for en 2016 70D med LTE.. fikk 674 på finn :) Fordelen med innbytte er at du leverer bilen din når du får den nye.. herlig opplegg :)

600k? Uten at jeg vet hva slags utstyr du hadde høres jo det veldig lavt ut når en ny 70D fort koster 780k :/
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Bjoris

Glem innbytte, du blir aldri fornøyd med prisen! Husk at Tesla nå også har mange pre facelift de skal ha ut... Fikk selv 70 mer for privat salg enn innbytte

xref

Sitat fra: bjoris på mandag 23. mai 2016, klokken 23:38
Glem innbytte, du blir aldri fornøyd med prisen! Husk at Tesla nå også har mange pre facelift de skal ha ut... Fikk selv 70 mer for privat salg enn innbytte

Du har garantert rett. Innbytte blir tull for min del hvis forskjellen er opp mot 70k. Så mye penger kan jeg ikke sløse bort. :/ Jeg får vurdere privat salg eller bare holde på bilen og glemme facelift :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Bjoris

#9
Selv om jeg er happy med faceliften som komme på vår hadde jeg ikke vurdert å bytte pga bare den. Det er jo ikke mye endring, selvsagt gøy å ha det nyeste, men på Tesla endres det noe hele tiden så en må ha sykt med penger for å følge med på dette. Egentlig er det bare LED og adaptive sådan som er ett skikkelig løft samt at fronten ser mye bedre ut, i mine øyne. Nå gjenstår det å se om LED lyktene faktisk er bedre også...

Vi bytter fra gen 1, til og med det er litt sprøtt syns jeg, men det ble for fristende med AP, AWD og da denne rekken med forbedringer som bedre støyisolering, next gen, oppgradert takluke (vår måtte parkerers flatt ellers rant det inn) osv... Så får vi håpe det er verd det! Så kan det jo vise seg at ny 70 ikke gir helt den samme rekkevidden som gml 70 også så hadde jeg eid en 70 nå hadde jeg aldri i verden byttet til en Facelift så mye dyrere som den har blitt!

Lille Lance

Hvordan er det med innbytte hos Tesla? Fra en P85 2014 til kanskje en Model X75D ... hva kan man forvente av innbyttepris?
X75D med alt utstyr
TOCN medlem
Model S P85 mottatt februar 2014
Model X reservasjon 12. sept 2014 (kanselert)
Model 3 reservasjon 31. mars 2016 (kanselert)
Model S P85 solgt oktober 2018
Model X75D mottatt november 2018

Øggen

Får sikkert tilbud om 300 eller nokke.
Fikk tilbud på 550 for 15 mod. S85D, fikk 620 på finn.
Om du drite peng, e det enklest å levere den til Tesla naturligvis.
P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
Model YP quicksilver/hvit, FSD
CyberTruck TriMotor/FSD reservert.

NilsG

Fikk for et par uker siden tilbud på 305' i innbytte. TMS85, 2014, 160'km Marcus bil mente den burde kunne selges for 350-360'.
Hurum
Finalized grå S85 6. Januar, ønsket levering juni
I produksjon 19. april.....
Ferdig produsert 22. April!
Levert ut 11. Juni 2014 i Drammen
Venter utlevering TM3 21. Februar 2019
Model 3 reservert på Alnabru 31. mars 2016

smurf

Min erfaring er at Tesla tilbyr lite i innbytte. Jeg solgte min på Finn og fikk 120k mer!!
2014 Hvit S85 Tech Panorama Luft HIFI Vinter Alarm P-sensor (solgt 2017)
2017 Hvit X100D 7seat kremfarget, Premium, oppgradert AP: Lev sen Nov -Des 2017. (Endret til sen oktober- november)

petersv

De må jo tjene penger på bilene, og mtp. hvor lenge bilene blir lagret før de videreselges (tror vi ihvertfall, ingen vet vel sikkert hvor de blir av) så må de jo tilby såpass lite. Det er relativt vanlig at innbyttepris er 50k under finn-pris, uansett merke. Får man bedre dealer enn det er det i praksis bare en rabatt på nybilen.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA