Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Oslo-Loen via Stryn med Tesla 70D uten å dra innom SC på Dombås?

Startet av Powerflux, tirsdag 10. mai 2016, klokken 00:18

« forrige - neste »

Powerflux

Planen er å stoppe på SC Lillehammer for lading&lunch. Jeg kunne tenke meg å slippe mange mil med omvei til SC på Dombås og trenger noen tips.

Jeg får låne et Chademo adapter MEN.....Fortum sin hurtiglader på Otta har vært ute av drift nærmest permanent de siste 6 mnd. og jeg har brent meg stygt før på Fortum så en plan B bør jeg ha.

I Stryn fant jeg ut at det var 2 stk. 22 kW ladepunkter hos Rema og en tlf til dem bekreftet at de funke......veldig bra ;D

Finnes det noen brukandes ladepunkter mellom Lillehammer og Stryn? Jeg regner ikke med Otta da den også i dag er ute av drift....som vanlig :P

*Edit* Jeg ser Grønn Kontakt har 2 stk ladere på Kvam og Skjåk! Det kan jo være noe  ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

jkirkebo

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 10. mai 2016, klokken 00:18
Planen er å stoppe på SC Lillehammer for lading&lunch. Jeg kunne tenke meg å slippe mange mil med omvei til SC på Dombås og trenger noen tips.

Jeg får låne et Chademo adapter MEN.....Fortum sin hurtiglader på Otta har vært ute av drift nærmest permanent de siste 6 mnd. og jeg har brent meg stygt før på Fortum så en plan B bør jeg ha.

I Stryn fant jeg ut at det var 2 stk. 22 kW ladepunkter hos Rema og en tlf til dem bekreftet at de funke......veldig bra ;D

Finnes det noen brukandes ladepunkter mellom Lillehammer og Stryn? Jeg regner ikke med Otta da den også i dag er ute av drift....som vanlig :P

*Edit* Jeg ser Grønn Kontakt har 2 stk ladere på Kvam og Skjåk! Det kan jo være noe  ;D

Det er hurtiglader på Ringebu også. Det er vel ikke stort påfyllet du trenger for å ha grei margin til å klare denne turen, sannsynligvis går det helt greit uten å lade. Stigningen tapper deg for ca. 7kWh, men du får jo igjen mesteparten på veien ned. 250km til toppen bør gå helt fint i en fulladet 70 selv med stigning.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Powerflux

Takk for tips  :)
Fortum lover at Otta skal byttes ut nå i mai så da bør dette gå som fot i mose  ;D
Japan Leaf, levert 2013.
190000 km. 2. bar forsvunnet.(Solgt)
Tesla S70D Facelift, levert juli 2016.
90000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
52000 km.

als77

Hva med å kjøre over Lærdalsøyri i stedet? Litt lengre, men da kan du stoppe på Gol

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA