Du vet det har gått litt tid når forumet kommer med advarsel om at temaet er gammelt

.
Jeg glemte å poste om vinterhjulene når de ble satt på. Jeg hadde ikke tenkt å investere i enda et hjulsett - så jeg plastdippet Astana-felgene og kjøpte H&R spacere for å få hjulene ut i hjulbuene. Det ble 10mm (pr. side) foran og 20mm bak.
Dette er en del jeg ikke vil anbefale å spare penger på for å si det slik, og det fikk jeg igjen for. Passformen på disse spacerne var 100%. Ingen vibrasjoner eller problemer etter montering.
Spacerne foran er ringer som sitter mellom felgen og huben, og så monterer man hjulet med lengre hjulbolter.
Spacerne foran er av typen som først blir boltet til huben, og så skrur man de orginale hjulboltene inn i spaceren.
Jeg plastdippet hver felg med 6 lag, både for at det skulle være lett å få dippen av og for at den skulle være robust. Dippet ikke innvendig, selv om jeg vet flere har gjort det pga fordypningen hvor det samler seg dritt.
Når det gjelder dekk ønsket jeg å ha dekk med lav rullemotstand, bra våtegenskaper, smalere enn orginale 205 og om mulig litt større rulleomkrets enn orginalt. Jeg endte på Goodyear UltraGrip 9 195/60 R16 93H XL (Wi) til 1150kr/stk fra dekkonline. De har tjent meg veldig godt vinteren gjennom, uten at jeg skal skryte å ha testet og sammenlignet dem med noen andre.