Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Er det rart ting tar fyr?

Startet av 3irikur, søndag 08. mai 2016, klokken 15:55

« forrige - neste »

LMOR

Treffer mange som ikke forstår hvilken kabel de skal bruke hvor. Det hadde vært enklere med 1 standard for alt.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

m0nkey

Jeg ser ofte biler som kan lade med type2 fra enkelte Schuko+Type2 stolper som fortsatt lader med Schuko og ukentlig ser jeg også biler som lader fra type2 salto-bokser via overgang til Schuko.

Jeg savner en informasjonsflyer som kunne ha informert og oppfordret disse brukerne til å benytte type2. Gjerne med hint om at type2 ofte gir raskere og sikrere lading, samt at de fleste offentlige ladepunkt i fremtiden vil kun bli type2 (uten schuko). Link til en oversikt over hvor en får kjøpt kabler hadde også vært fint.
KIA Soul EV Classic (2015)

3irikur

Sitat fra: m0nkey på mandag 09. mai 2016, klokken 10:55
Jeg savner en informasjonsflyer som kunne ha informert og oppfordret disse brukerne til å benytte type2. Gjerne med hint om at type2 ofte gir raskere og sikrere lading, samt at de fleste offentlige ladepunkt i fremtiden vil kun bli type2 (uten schuko). Link til en oversikt over hvor en får kjøpt kabler hadde også vært fint.
Hvis Elektrolux lager en sånn flyer med ekstra info om hvor man får kjøpt riktig kabel så legger jeg den gjerne under ruta på folk som lader med Schuko :)

*Hint hint*
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

RaBalder

Hvis folk ikke gidder å lese instruksjonsboka til bilen. Eller hva som står på et ladepunkt av instruksjoner. Eller det som fulgte med type2-kabelen dem kanskje allerede har.

Hva er sjansen for at dem leser noe som ligger under vindusviskeren på bilen?


Hos meg vil alt under vindusviskeren havne i en av to kategorier.

  • Enten er det parkeringsbøter  ::)    ...som må prosesseres
  • Ellers er det reklame  >:(  ...som også må prosesseres hurtigst nedi nærmeste søppelbøtte ulest

Flere alternativer finnes ikke hos meg  :)

3irikur

Sitat fra: RaBalder på tirsdag 10. mai 2016, klokken 18:43
Hvis folk ikke gidder å lese instruksjonsboka til bilen. Eller hva som står på et ladepunkt av instruksjoner. Eller det som fulgte med type2-kabelen dem kanskje allerede har.

Hva er sjansen for at dem leser noe som ligger under vindusviskeren på bilen?


Hos meg vil alt under vindusviskeren havne i en av to kategorier.

  • Enten er det parkeringsbøter  ::)    ...som må prosesseres
  • Ellers er det reklame  >:(  ...som også må prosesseres hurtigst nedi nærmeste søppelbøtte ulest

Flere alternativer finnes ikke hos meg  :)

Tja. Jeg leser i hvert fall overskriften. Hvis den sier noe om at jeg kan få et tilbud eller noe så kan jeg være interessert.

Jeg mistenker at det er de samme bilene jeg ser om igjen og om igjen som lader uten type 2, da vil de samme bilene få lapper om igjen og om igjen, etter tredje gangen kan det være de leser lappen  ::)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

LMOR

Vi trenger også en lapp til de som står på en slik plass uten å lade, fordi da kan noe annet ta fyr..., og vi trenger en lapp til de som er ferdig ladet for x antall timer siden, men bruker det som parkeringsplass.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

3irikur

#21
Sitat fra: LMOR på tirsdag 10. mai 2016, klokken 21:03
Vi trenger også en lapp til de som står på en slik plass uten å lade, fordi da kan noe annet ta fyr..., og vi trenger en lapp til de som er ferdig ladet for x antall timer siden, men bruker det som parkeringsplass.
Har da aldri sagt at vi TRENGER en lapp, har sagt at jeg er villig til å legge den der om den produseres, og så er det en mulighet for litt reklame for elektrolux ;)

Forøvrig setter jeg pris på om du lar være å legge ord i munnen på meg, og holder stråmennene for deg selv.


Beklager, jeg misforstod. Trodde dette var ironi.  ::)
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

LMOR

Tror du misforstod. Jeg gjorde ikke narr av deg. Jeg mente det jeg skrev. Jeg skulle gjerne hatt noen slike liggende av forskjellig type.
Det trengs opplæring, og i stedet for å finne noe du kan skrive på, så kunne en lagt ferdige lapper på ruten.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Panduck

Sitat fra: m0nkey på mandag 09. mai 2016, klokken 10:55
Jeg ser ofte biler som kan lade med type2 fra enkelte Schuko+Type2 stolper som fortsatt lader med Schuko og ukentlig ser jeg også biler som lader fra type2 salto-bokser via overgang til Schuko.

Når type2-kabelen min var ødelagt koblet jeg meg til med chargeamps kabelen i schuko-uttaket. Når det først er schukouttak er det da greit å bruke det, strøm nok får man ofte alikevel i løpet av en jobbdag.

m0nkey

Chargeamps brukere har ofte svært lite å hente på å "oppgradere" til type2 uansett.

Mitt forslag til flyer er hovedsaklig ment mot de bilene som lader fra type2 stolpe/boks via adapter til schuko selv om bilene er mode 3 kompatible, og biler som fortsatt lader med schuko på steder der man ofte står parkert i relativt kort tid slik at type2 lading ville ha utgjort en vesentlig forskjell i strøm på batteriet (f.eks. kjøpesentere).

KIA Soul EV Classic (2015)

TB

Er det mange som har kjøpt adapter frå type 2 til schuco? Er ikkje mange som leverer denne typen utstyr - og prisen er mykje lik som type 2 til type 1/2 kabel?

Einaste måtte være Zoe som bruker type til schuco via ladebøtte - og så til bilen..?
KONA Electric Long Range Premium 2024
Citroen C-Zero 2012 solgt
Hyundai KONA Electric 2019 solgt
Lørenskog

nofuelno

Sitat fra: TB på torsdag 12. mai 2016, klokken 23:31
Er det mange som har kjøpt adapter frå type 2 til schuco? Er ikkje mange som leverer denne typen utstyr - og prisen er mykje lik som type 2 til type 1/2 kabel?

Einaste måtte være Zoe som bruker type til schuco via ladebøtte - og så til bilen..?
Ikke mange som kjøper det av oss.
Det er mest Buddy'ere og eiere av eldre Think samt de som har Zoe med lademugge...
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 -  Maranello

Elmo

#27
Sitat fra: nofuelno på fredag 13. mai 2016, klokken 00:12
Ikke mange som kjøper det av oss.
Det er mest Buddy'ere og eiere av eldre Think samt de som har Zoe med lademugge...
og PSA classic !!
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med sw: 2023.44.30.9  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2015 - solgt.

elektrolux

Vi har merket økt interesse for disse, og har grunnet økt volum kunnet redusere prisen ytterligere.
Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no

Griffel

Sitat fra: elektrolux på søndag 15. mai 2016, klokken 08:22
Vi har merket økt interesse for disse, og har grunnet økt volum kunnet redusere prisen ytterligere.
Nesten rart, siden eneste lovlige bruk av disse er for biler med mode-1 ladekabler, og de blir det jo bare ferre av.
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA