Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Dekkstøy 19" sommerdekk - løsning, nye i3 dekk "bad-road-edition?"

Startet av 02jan, lørdag 07. mai 2016, klokken 19:29

« forrige - neste »

02jan

Etter noen km med i3 , opplever jeg noe mer dekkstøy av sommerdekkene ,en hva jeg kan huske noen av mine biler siste 25 år har hatt.

Har db måler på min iphone6, den måler verdier ,som ligner de verdiene jeg får i en av mine hobby biler konstruert før datamaskinen.

Dekk karakteren minner meg om noen run-flatt dekk jeg hadde en kort sommer, før de forsvant i søpla. 

Fant idag noen i3 dekk, som burde være noe mer støysvak da profilen er mer egnet for kjøring på grove norske veier ?

Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

Klykken

Opplever det samme. Bak i bilen er det nærmest som å sitte direkte på asfalten.. Må vel investere i nye dekk snart!
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

epsilone6

Men finnes det noen alternative sommerdekk? Nokian WR D4 er vel det nærmeste du kommer  ::)

JorgenM

Vår 2-serie med runflat har langt mer dekkstøy enn i3'n, men ble litt nedtur fra vinterdekkene ja.
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA