Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nesten ikke lyd i høytalerne i bakdørene

Startet av Krigil, torsdag 05. mai 2016, klokken 23:44

« forrige - neste »

Krigil

Jeg har utvidet hifipakke i bilen. Ble oppmerksom på at høytalerne i bakdørene gir dårlig lyd. Når jeg fader ned fronthøytalerne er volumet  bak mye lavere enn innstilt volum. Jeg hører bare svak diskant/mellomtone fra høytalerne i bakdørene. Det må jo være feil.????

SunSeeker

Samme dritten her. Skuffet over anlegget da det er mye dårligere nå enn på den første bilen.
Du har skrudd av dolby logic ikke sant??

Krigil

Ja, dolby slått av.  Har du vært i kontakt med Tesla angående dette?

Trustno1

Lavere lyd i bakdørene mine også, men ser ikke helt problemet. Lyd bakfra er det første jeg slår av, gir jo ingen mening for lydbildet.

ihlhaug

Det skal visst være slik. Jeg hadde det på min gamle og har det på min nye. Høytalerne i bakdøren skal ikke gi lav, mellom og høy, men kun mellom og høy. Det var iaf forklaringe jeg fikk fra flere hold. Skrur du av dolby får du mer lyd i de..
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

lunitiks

Gjør det noen forskjell hvilken source/media du bruker? (Spotify vs TuneIn vs DAB?)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

sigurdi

Det gjør faktisk ikke forskjell om man har standard eller utvidet anlegg heller.
Høytalerene bak i dørene blir drevet av Cener Display uansett.

Det man får ekstra med uvidet anlegg er en forsterker som driver større høytaler i front dørene, sub og to ekstra høytalere bak som er mid range.
Har lagt ved teginegen for de som lurer og ønsker å se selv. ;-)
Horten
Model X90D (18.03.17)

F_P

X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA