Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

100+ mil test av estimert rekkevidde, og oppdatert med forskjell mellom 60-94Ah

Startet av LMOR, torsdag 05. mai 2016, klokken 12:57

« forrige - neste »

LMOR

Du bør kunne klare bedre enn det, men greit å ha det som wost case. Det viktigste er å stoppe ladingen før 90%. På en så lang tur vil forbruket gå mot "normalt" etter hvert, selv om det er kaldt, og det samme med ladehastigheten.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Egil Fonn

Sitat fra: LMOR på søndag 28. august 2016, klokken 17:20
Kjørte en del av begge veier med soltak oppe og AC av. Er rimelig sikker på at jeg sparer på det, hvis alternativet er å kjøle ned kupeen med AC.

Ikke så aktuelt med åpent soltak på denne årstiden, men min erfaring med tesla er at kjøring met åpent soltak i 80km/t øker forbruket med over 10%. Kjøring med ac kun 2-3%. Er farten lav vil regnestykket bli et annet og åpent soltak kan gi bedre resultat.
BMW IX 40 fra sept.2022
Mercedes EQC fra 31.03.20
Jaguar I-Pace HSE 2019 ( Solgt 24.04.20)
BMW i3 94ah Rex 2017 (solgt 31.07.20)
BMW i3 94ah 2017 fra 02.02.17(solgt 31.05.19)
Tesla P85+ 2014(solgt 24.10.16)
Mercedes B Electric Art 2015 (solgt 01.2018)

LMOR

Tror forskjellen på i3 er mindre, siden i3 i utgangspunktet har høy luftmostand, men dette var i tillegg en tur over fjellet. Du cruiser ikke akkurat over i 80km/t.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

02jan

Tesla har pano tak, mens i3 kun luke.  på langtur vil man nok bytte på å kjøre luke helt åpen og  delevis igjen ,samt bruke vippefunksjonen.
Skoda Enyaq 80x, Gjøvikbanen og Scott Spark/DBS 800 Offroad

LMOR

Sitat fra: 02jan på fredag 18. november 2016, klokken 08:39
Tesla har pano tak, mens i3 kun luke.  på langtur vil man nok bytte på å kjøre luke helt åpen og  delevis igjen ,samt bruke vippefunksjonen.
Akkurat som jeg gjorde på denne turen.
Et annet ting er at når du kommer opp mot 80km/t, så bråker det i meste laget med luken åpen.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA