Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Uheldig med krav til #inlegg for å se hele forumet

Startet av janhelge, onsdag 13. juni 2007, klokken 07:14

« forrige - neste »

janhelge

For min del mener jeg det er uheldig å kreve at et medlem skal ha minst fem innlegg før flere/alle(?) forum-emnene dukker opp.
Jeg for min del måtte klikke inn "tåpelige svar litt her og der" for å kunne se en artikkel som det var henvist til, og dette er da vel ikke egentlig ønskelig. Hvorfor er det slik? - Bør det endres?
Først Th!nk, men nå iMiev.

Lars C. Krogenæs

Forskjellige brukere har forskjellige behov. Lurer du på om du skal kjøpe en elbil eller ikke, ville det være dumt hvis du blir skremt fra å kjøpe en elbil, fordi du synes det er for innviklet. Elbilen er i prinsippet mye lettere å ha med å gjøre, enn en vanlig bil. Service blir gjort hos elbilforhandleren og man slipper å tenke så mye. Selv fyller jeg spylevæske og bensin til varmeren og ikke noe annet.

Vi har fått mange henvendelser fra folk som lurer på om elbil er tingen, men ikke tør å kjøpe fordi de har lest om "alle problemene" med bilene og at man må innstallere et ekstra batteri i Thinken sin, fylle på vann via diverse slanger, kjøpe dyre måleinstrumenter etc.

Så er det noen med større behov for å diskutere, og å gjøre ting selv, bygge om bilen, skifte batterier selv etc.

Ved å ha lukkede "avanserte forum" der grensen er satt til beskjedne 5 innlegg, er det meningen at vi skal imøtegå begge behov.

Vi er selvfølgelig åpne for å endre praksis dersom det er mange som synes dagens system er uheldig.

Lars
Den elektriske automobil vil seire
Desember 2022: Model Y LR
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2011-2017: Mitsubishi imiev
2006-2010: Citroen Saxo el
2005: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Jobber hos Charge Supply AS

bosonic

Jeg synes ikke det bør være slik som nå med "lukket avansert forum" på konvertering eller batteri forum (avansert).

Problemene som tas opp andre steder her på forumet er tiltider også svært tekniske. De som er inne på forumet for første gang blir minst like skremt av dette som å lese på konverteringsforumet. Dette er i alle fall min mening.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

pilt

Sitat fra: bosonic på onsdag 13. juni 2007, klokken 22:17
Problemene som tas opp andre steder her på forumet er tiltider også svært tekniske.

Helt enig! En skulle nesten tro dere var elektrikere alle mann som diskuterer ampere, ohm, sikringer og koblinger hit og dit. ;) Godt at den "vanlige" elbileieren ikke trenger å bekymre seg om noe av dette så lenge man har en stikkontakt hjemme/på jobb og har litt penger så man kan sette inn bilen på service av og til. ;D
Oslo
🤍 P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014 til feb 2019
❤ Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019 til 2022
💙 Tesla model Y - juni 2023

bosonic

Jeg skulle ønske deg var flere som deg Pilt, som kan være aktive her på forumet og være en motvekt til "oss litt gærne" :)
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Manna

Jeg er rimelig fersk elbileier, har hatt Buddyen i snart 1 mnd, ditto på dette forumet, men er interressert i det meste som har med elkjøretøy å gjøre.
Dessverre er jeg ikke alltid like snakkesalig av meg, så det hender at det går lang tid mellom hver gang jeg poster.
Syns det er litt underlig med denne regelen, det er jo bare å spamme forumet litt, så kommer man inn.
Synd hvis man går glipp av noe info som evt. kunne være til nytte.

Hilsen Jon
Bodø
15000 km i Buddy siden oktober 2007

ilmarw

Sitat fra: Manna på fredag 07. desember 2007, klokken 22:06
Syns det er litt underlig med denne regelen, det er jo bare å spamme forumet litt, så kommer man inn.
Synd hvis man går glipp av noe info som evt. kunne være til nytte.

Jeg synes den er OK, så slipper newbies å få bakoversveis. Du trenger ikke spamme, det holder å poste noe under TEST TEST TEST-kategorien :-)

ilmar
Polestar i bestilling

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA