Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Nissan Leaf brant opp i natt. (Oslo politiets Twitterkonto)

Startet av spigney, søndag 01. mai 2016, klokken 08:37

« forrige - neste »

spigney

Ser frem til å bli en del av den beryktede Teslafamilien🤗

3irikur

Tror dere dette er brann i batteri/ladesystem?

For meg ser det ut som at det har tatt fyr i innsiden av kupeen.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

Panduck

Sitat fra: spigney på søndag 01. mai 2016, klokken 08:37
https://twitter.com/oslopolitiops/status/726558460695973889

Har ikke funnet saken omtalt andre steder enda.

Det brenner vel en bil eller mer hver dag, sånn ca? Ser ikke noen spesiell omtale av det. Hvorfor skal dette omtales noe mer?

Oh ja! Fordi det er elbil.

TorC

Klikker man på bildene så ser man at den stod ikke til lading, og frontlysene står på.

Det som imidlertid er litt pussig er at lyktene foran og bak tilsier en US-LEAF, mens bakfangeren har den europeiske ekstra refleksen underst.

Det ser også ut til at det ikke er svimerker på panseret, men tydelige merker over førerdøren. Det kan nesten se ut til at brannen bare var i selve kupeen. Og DET er jo interessant i seg selv. Kan det være mobiltelefonen som antente den?  Røyking? Skulle likt å sjekke VIN på den...

På det første bildet er det også noe "rart" rett under dørene. Det er akkurat som om biler "siger" litt. Plastdekslene under bilen ville vel ikke sett slik ut hvis de smeltet?
2011- US Leaf. Elton. Solgt med sorg.

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Electrix

Sitat– Da vi kom frem til stedet så det ut som det var interiøret som brant, sier nestkommandør i Oslo brann- og redningsetat Roy Erling Karlsøen

Legger vi dette sammen med at Oslo troner skyhøyt på statistikken over bilbranner, at det brenner MYE færre biler på vestsiden og at den vanligste brannårsaken er at bilen er påtent så tenker jeg mitt i denne saken.
Nissan Leaf, kjøpt ny 2012
Tesla Model 3, kjøpt ny 2019
Kristiansand

Amoss

Sitat fra: Electrix på tirsdag 03. mai 2016, klokken 12:27
... og at den vanligste brannårsaken er at bilen er påtent så tenker jeg mitt i denne saken.

Spesielt "natt til søndag" :p
Model S 85D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA