Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Endring av adferd pga Tesla

Startet av Gusse, fredag 29. april 2016, klokken 11:42

« forrige - neste »

Toonster

Hadde vel ikke kommet noen vei med sak uansett - tror ikke Tesla (eller Ferrari) er noe "alibi" :)

Husk, man har strengt tatt ikke lov å bryte fartsgrensen - heller ikke ved forbikjøring (ref. dårlig sak)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Muffinman

@dagfinn, har du dashcam? Ved å vise en eventuell film kunne man ihvertfall gitt politiet et bedre beslutningsgrunnlag.

Når det er sagt, selv om marginene skulle være ok er det nok mer å ta i betraktning i slike tilfeller. Selv om man smetter raskt rundt og det er god klaring er nok ikke de andre trafikantene klar over hvor smidig man kan kjøre forbi med denne bilen, i likhet med onkel i din case. Det kan medføre at enkelte reagerer som ved en farlig forbikjøring, f.eks. med panikkreaksjoner eller hard bremsing. Det kan i sin tur føre til sekundære situasjoner. Og man skal jo tross alt ferdes aktpågivende og hensynsfullt i trafikken ;)

Allerede høsten 2013 lærte jeg meg at det ikke går an å utnytte smidigheten til bilen alltid (f.eks. i rundkjøringer) da andre trafikkanter ikke forventer det, og situasjoner oppstår. Det forventes ikke at man klarer å smette inn i diverse luker, og de andre tror de har god tid og kjører. Så kommer det en TMS fykende og må bråbremse når luka ikke er der lenger...

epsilone6

Sitat fra: DagfinnN på fredag 06. mai 2016, klokken 23:25
Jaja, fikk smertelig erfare at politiet ikke skjønner bæret av en Tesla forbikjøring.

Nå hadde jeg satt stor pris på om du kunne tatt et par skritt tilbake og sett på den setningen på nytt.

Salvesen

Jeg tar meg selv ofte i å tenke på at jeg bør slutte i jobben min innenfor olje og gass, vet ikke helt hva jeg syns om denne endringen altså :p
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Amoss

Sitat fra: epsilone6 på lørdag 07. mai 2016, klokken 10:01
Nå hadde jeg satt stor pris på om du kunne tatt et par skritt tilbake og sett på den setningen på nytt.

Så kan du ta ett par skritt tilbake og se på hele tråden på nytt ;)  For å sitere trådstarter:
Sitat fra: Gusse på søndag 01. mai 2016, klokken 22:30
Poenget med denne tråden var, som jeg å føler folk gjør, å bruke en dasj med selvironi...vi ler litt av oss selv og våre endringer i adferd, litt humor, en litt trivelig tråd rett og slett. Tenker at dypt inne i Teslakirken må vel det være lov ;)

Forutsetter at innlegget du siterte var postet i tråd med trådstartes intensjoner :)
Model S 85D

Toonster

Sitat fra: Amoss på lørdag 07. mai 2016, klokken 14:13
Sitat fra: epsilone6 på lørdag 07. mai 2016, klokken 10:01
Nå hadde jeg satt stor pris på om du kunne tatt et par skritt tilbake og sett på den setningen på nytt.

Så kan du ta ett par skritt tilbake og se på hele tråden på nytt ;)  For å sitere trådstarter:
Sitat fra: Gusse på søndag 01. mai 2016, klokken 22:30
Poenget med denne tråden var, som jeg å føler folk gjør, å bruke en dasj med selvironi...vi ler litt av oss selv og våre endringer i adferd, litt humor, en litt trivelig tråd rett og slett. Tenker at dypt inne i Teslakirken må vel det være lov ;)

Forutsetter at innlegget du siterte var postet i tråd med trådstartes intensjoner :)

haha...  jeg velger å forutsette det samme, og trekker mitt forrige innlegg :)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Per Spellemann

#51
Pinlig lesning dette. "Jaja, fikk smertelig erfare at politiet ikke skjønner bæret av en Tesla forbikjøring." - Snakk om å være nedsnødd. Ikke nok at dere kjører "oss og dem" i aller høyeste grad, nå skal dere ha på dere at dere er unntatt trafikkreglene også.

Ikke rart folk ler av Tesla-eiere. Makan til elitist holdning har jeg aldri sett i et bilmiljø før.

Muffinman

Så du registrerte deg på elbilforum.no for å generalisere på grunnlag av en enkelt persons innlegg?

Gratulerer, du tok nettopp premien for årets idiot. Google "stereotypier" og lær noe.

Per Spellemann

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:18
Så du registrerte deg på elbilforum.no for å generalisere på grunnlag av en enkelt persons innlegg?

Gratulerer, du tok nettopp premien for årets idiot. Google "stereotypier" og lær noe.

Neida, jeg har følgt med på forumet "deres" en stund, og utifra det har jeg trukket mine konklusjoner. Jeg har aldri sett maken til elitiske holdninger fra et "bilmiljø", fascinerende å se.
Jeg er bevandret både inn det norske språk og internett så jeg trenger ingen opplæring der, ellers takk.


Øyvind.h

Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:18
Så du registrerte deg på elbilforum.no for å generalisere på grunnlag av en persons innlegg?

Gratulerer, du tok nettopp premien for årets idiot. Google "stereotypier" og lær noe.

Rekk opp hånda de som aldri har vært uenig i politiets vurdering av en situasjon i trafikken :)

Har fått en rekke fartsbøter. Ingen av dem i Teslaen. Alle under gode og trygge forhold, men teknisk sett over fartsgrenser og således korrekt håndtert av politiet :) Ingen klager fra meg annet enn at jeg fortsatt kjører etter forholdene, ikke etter fartsgrenser.
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Per Spellemann

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:23
Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:18
Så du registrerte deg på elbilforum.no for å generalisere på grunnlag av en persons innlegg?

Gratulerer, du tok nettopp premien for årets idiot. Google "stereotypier" og lær noe.

Rekk opp hånda de som aldri har vært uenig i politiets vurdering av en situasjon i trafikken :)

Har fått en rekke fartsbøter. Ingen av dem i Teslaen. Alle under gode og trygge forhold, men teknisk sett over fartsgrenser og således korrekt håndtert av politiet :) Ingen klager fra meg annet enn at jeg fortsatt kjører etter forholdene, ikke etter fartsgrenser.

Det handler vitterlig ikke om hvorvidt man har vært uenige med lovens lange arm eller ikke, det handler om hele den idiotiske holdningen som er gjengående på denne nettsiden; at man på en eller annen måte er en bedre borger fordi man har kjøpt en bil (en middelmådig sådan), som tilfeldigvis går på strøm og at man derfor man kan forskjellsbehandles enda mer enn man allerede gjør. Det er såpass mange Tesla-eiere som av en eller annen grunn går rundt med nesa i sky og tror man redder verden at jeg nesten blir litt skremt. Nesten.

Elbil fundamentalist

Og velkommen til forumet Per Spellemann. Litt av en førstemelding. Har du bytta bort kua og fått sutrefela tilbake?

Utrolig "nedsnødd" å skjære alle Teslaeiere over en kam. Du er antakelig topp kommentator på "Oss som ønsker elbilen dit peppern gror"..
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

Per Spellemann

Sitat fra: Elbil fundamentalist på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:29
Og velkommen til forumet Per Spellemann. Litt av en førstemelding. Har du bytta bort kua og fått sutrefela tilbake?

Utrolig "nedsnødd" å skjære alle Teslaeiere over en kam. Du er antakelig topp kommentator på "Oss som ønsker elbilen dit peppern gror"..

Takk for velkomsten, selv om jeg er litt usikker på hvor ekte den er. Jeg har aldri i hele mitt liv kommentert på noe på facebook. Som du sikkert kan lese over er det ikke snakk om én enkelt kommentar jeg baserer meg på. Jeg synes dog kommentaren jeg siterer i mitt første innlegg er ganske beskrivende for min oppfattelse av "Tesla-miljøet".

Toonster

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:28
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:23
Sitat fra: Muffinman på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:18
Så du registrerte deg på elbilforum.no for å generalisere på grunnlag av en persons innlegg?

Gratulerer, du tok nettopp premien for årets idiot. Google "stereotypier" og lær noe.

Rekk opp hånda de som aldri har vært uenig i politiets vurdering av en situasjon i trafikken :)

Har fått en rekke fartsbøter. Ingen av dem i Teslaen. Alle under gode og trygge forhold, men teknisk sett over fartsgrenser og således korrekt håndtert av politiet :) Ingen klager fra meg annet enn at jeg fortsatt kjører etter forholdene, ikke etter fartsgrenser.

Det handler vitterlig ikke om hvorvidt man har vært uenige med lovens lange arm eller ikke, det handler om hele den idiotiske holdningen som er gjengående på denne nettsiden; at man på en eller annen måte er en bedre borger fordi man har kjøpt en bil (en middelmådig sådan), som tilfeldigvis går på strøm og at man derfor man kan forskjellsbehandles enda mer enn man allerede gjør. Det er såpass mange Tesla-eiere som av en eller annen grunn går rundt med nesa i sky og tror man redder verden at jeg nesten blir litt skremt. Nesten.

Haha... for en klovn

Hadde du i det minste gått i angrep i en tråd som var seriøs - denne er med humoristisk vri, så du kan ikke ta et oppgjør i denne tråden hvertfall.

(du har vel aldri hatt en Tesla, verken kjørt en heller tenker jeg - så at du uttaler deg om at det er en middelmådig bil er jo litt festlig. Må ikke glemme at alle som har en Tesla garantert har kjørt en fossil bil før - mange av dem fossilbiler i premium klassen)
2022 - Model Y Performance
2021 - Model 3 LR
2016 - Model S 75 D- Facelift (Solgt)

Kristian O

Sitat fra: Per Spellemann på lørdag 07. mai 2016, klokken 21:28
Det er såpass mange Tesla-eiere som av en eller annen grunn går rundt med nesa i sky og tror man redder verden at jeg nesten blir litt skremt. Nesten.
Vi er nesten like ille som BMW- eigere  ;)
Hvilke bil kjører du sjøl forresten?
-S 85, MC Rød, tech pakke, 7 seter.
  130.000 km siden April 2014. Solgt april 2019
-Kia Soul 2016
- Model 3 LR april 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA