Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Tesla Norge sliter med å betale regningene (VG.no)

Startet av spigney, torsdag 28. april 2016, klokken 15:16

« forrige - neste »

Ingeniøren

Bombe  :)

Når man må ta inn "alle" bilene for å gjøre ferdig produksjonen, som skulle vært ferdigstilt på fabrikken, koster det kroner....
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Mippen

#2
Det er en relativt ny bilprodusent som har ekspandert fort. En del logistikk utfordringer blir det gjerne da. Ikke noe å rope høyt for. Tesla går med underskudd fordi de utvider globalt og bygger ny fabrikk. Bare fabrikken er ventet å koste rundt 5 milliarder dollar. Investeringer koster... De har selv sagt at regnskapet ikke vil komme på pluss siden før model 3 begynner å leveres. Det er rundt 400.000 som har reservert M3. Det har gitt Tesla rundt $ 400.000.000, eller 3.256 milliarder kroner bare i depositums penger de siste ukene. Hvis alle tar imot sin bestilling, eller kanskje flere - trenger man ikke å bekymre seg for regnskapet deres. Bilen koster fra $ 30.000, og rundt 400 tusen bestilte gir en meget god inntekt for Tesla hvis alle bilene blir levert.
Fremtiden er elektrisk.

Beckern

Sitat fra: Mippen på fredag 29. april 2016, klokken 08:33
Hvis alle tar imot sin bestilling, eller kanskje flere - trenger man ikke å bekymre seg for regnskapet deres.

Men det er jo som å tro på julenissen. En stor andel av de som har reservert vil aldri bestille. Det er jo helt åpenbart. 

MagnusT

Og det hjelper fint lite at morselskapet i USA potensielt kan tjene masse penger på fremtidig salg av biler når service og ettersalg i Norge taper penger og ikke kan gjøre opp for seg.

Vollis47

Merkelig at ingen skriver om hvor mange inkassokrav Statoil-selskapene har. Disse kravene mot Tesla er ikke så mye samlet, men ille nok for de selskapene som har kravene. Min anbefaling til Tesla er å gjøre opp for seg - og helst raskt.
Kristiansand
Tesla MS 75D, juni 2018

tho

2 mill må jo være et piss i havet for Tesla Norge. De tjener vel mer på t-sjortene de selger. Storm i vannglass.
Blå Model S Performance Levert 14/3-2014 (P23235)
TOCN: Signature medlem

Øyvind.h

Sitat fra: tho på fredag 29. april 2016, klokken 10:37
2 mill må jo være et piss i havet for Tesla Norge. De tjener vel mer på t-sjortene de selger. Storm i vannglass.

Men det er hyggelig for de som koser seg med negative nyheter da :)
Aldri så ille at det ikke er godt for noe   
VW ID4 GTX 2023

Tidligere elbiler: VW ID4 GTX 2022, Nissan Ariya, Kia EV6 GT-Line, Hyundai Ioniq 5, BMW IX3 2021, VW ID4 1st 2021, Mercedes EQC AMG 2021 og 2020, Kia eNiro 2019, Tesla Model X90D 2016,  Tesla Model S90D 2016, Nissan Leaf 2012, Tesla Model S aug 2013

Mippen

Pengekravene er vel bevis på dårlig logistikk mer enn bevis på dårlig betalingsevne. Hvem har vel ikke klart å glemme noen regninger når det er mye som skjer på en gang. Tesla er et konsern i oppbygging og det skjer mye på kort tid.
Fremtiden er elektrisk.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA