Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

VW NYE MODELLER / NYE VERSJONER

Startet av TrondT, fredag 29. april 2016, klokken 18:59

« forrige - neste »

TrondT

http://e24.no/naeringsliv/volkswagen/volkswagen-sjef-om-dieselskandalen-veldig-smertefullt/23670250

28.04.2015. VW sjef:
– Vi skal gjøre elektriske biler til et av våre kjennetegn, sa han under konferansen, der han gjorde det klart at selskapet skal lansere 20 nye modeller av denne typen innen 2020.

Gledelig nyhet! Her gjelder det å følge med.
Tråden kan inneholde info om nye versjoner og modeller, inkl info om nye batterier mm.
2020 ??
2016 Mercedes B250e
1976 Kawasaki 400
xx 1994 MB C180
x 2016 Tesla 3 reservert


TrondT

http://cleantechnica.com/2016/01/22/2017-volkswagen-e-golf-getting-range-boost-to-108-miles/
http://www.autoblog.com/2016/01/09/volkswagen-e-golf-30-percent-range-increase-new-batteries/

Utdrag: "Volkmar Tanneberger, the company's head of electronic development, says the battery cells in the e-Golf will grow to 37 amp hours from 28 amp hours currently, and this jump allows for the improvement without any physical changes to the battery design." Dette står som BEKREFTET.

Det interessante her er at INGEN hos Møller vil si noe om dette med batterier. Har spurt flere forhandlere. Absolutt ingenting. Til tross for utsagnet fra Tannenberger. Dette må de være klar over.

Det er synd at forhandlerne er så tilbakeholdne med info. Men, selvfølgelig forståelig ut fra at de gjerne vil selge ut de "gamle" modellene de har.
Så da er det viktig med vårt forum!
2020 ??
2016 Mercedes B250e
1976 Kawasaki 400
xx 1994 MB C180
x 2016 Tesla 3 reservert

Stikkkontakt

Sitat fra: TrondT på onsdag 04. mai 2016, klokken 09:11


Utdrag: "Volkmar Tanneberger, the company's head of electronic development, says the battery cells in the e-Golf will grow to 37 amp hours from 28 amp hours currently, and this jump allows for the improvement without any physical changes to the battery design." Dette står som BEKREFTET.

Det interessante her er at INGEN hos Møller vil si noe om dette med batterier. Har spurt flere forhandlere. Absolutt ingenting. Til tross for utsagnet fra Tannenberger. Dette må de være klar over.

Dagens batterier er ikke 28, men 25. Møller fortalte meg på tirsdag at det kommer Golf med 300 km rekkevidde i januar/februar,men de vet foreløpig ikke om det er bestilling eller levering som starter da.

Isolert sett vil en økning fra 25 til 37ah ikke gi 300 km rekkevidde, men det er mulig den også har  lavere forbruk. Dette er jo tross alt en facelift der bilen endres noe.

tutti

Sitat fra: TrondT på onsdag 04. mai 2016, klokken 09:11
Det interessante her er at INGEN hos Møller vil si noe om dette med batterier. Har spurt flere forhandlere. Absolutt ingenting. Til tross for utsagnet fra Tannenberger. Dette må de være klar over.

Det er synd at forhandlerne er så tilbakeholdne med info. Men, selvfølgelig forståelig ut fra at de gjerne vil selge ut de "gamle" modellene de har.
Så da er det viktig med vårt forum!
Min forhandler har svart på at den kommer og at man tror bestillingene åpnes i januar 2017.

Mern

VW e-Golf får facelift i (sannsynligvis sent) høsten 2016 for levering til kunder. Den lithium-ion-batteriet er med 35,8 kWh energi, sammenlignet med dagens batterikapasitet på 24,2 kWh, en økning på 11,6 kilowattimer. Dr. Volkmar Tanneberger, Head of Elektrisk / elektronikk Development i Volkswagen, sier dette lørdag som en del av en journalist workshop i utkanten av Formel E løp i Berlin.
Innenfor rekkene av sammenlignbare modeller er Volkswagen dermed i forkant: BMW i3 med det nye batteriet fra sommer til 33,2 kWh og allerede tilgjengelig Nissan Leaf til 30 kWh. I motsetning til de konkurrenter, vil Volkswagen ikke lenger tilby den "gamle" batteri med lavere kapasitet. "Vi går til den nye generasjonen," Volkmar Tanneberger sa, noe som betyr lithium-ion celler med 37 Ah nå i stedet for den tidligere 25 Ah. Med BMW og Nissan, de "mindre" batterier derimot forbli som alternativer i området. er alle tre modellene har til felles at området er jevnet ifølge NEDC rundt 300 kilometer, noe som tilsvarer 200 km i reelle kjøreforhold. Mer ønsket Tannenberger ikke love godt for e-Golf. Selv på den prisen han ikke kunne kommentere.

Se mer

http://www.electrive.net/2016/05/21/neuer-volkswagen-e-golf-details-zu-batteriekapazitaet/

http://insideevs.com/2017-volkswagen-e-golf-35-8-kwh-battery-124-miles200km-real-world-range/

elektrolux

Håper XL1 er med i planene og lanseres som ren Elbil før jeg bruker opp sparepengene på Tesla 3.  ;D

Stavanger:

Selger utstyr for EV lading og energieffektivisering via http://elbilhjelpen.no AS

Har for tiden Tesla S85, Smart ED, BMW C- evolution, Carver S+, Monotrazer MTE-150, Citroen C1 EVie, div. Think og PSA Classic og City 2010 model, Chin 3 hjuler Pickup, Buddy M9 samt Vectric scooter. Venter på Microlino og Aptera #2246

Daglig leder i Elbilhjelpen.no



© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA