Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Følg meg hjem lys!

Startet av EV-FTW, tirsdag 26. april 2016, klokken 17:23

« forrige - neste »

EV-FTW

Det står at Leaf Nordic 30 kw skal ha "følg meg hjem" lys.
Hvordan skrur jeg på dette?
Finner liksom ingen innstillinger i meny for dette?
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

BE

På de gamle bilene drar du i dimmebryteren for 30 sekunder med nærlys når bilen er avskrudd. Tror lysbryter må stå på auto for at det skal funke.

30 sekunder nærlys for hver gang du drar i bryteren opp til 2 minutter. Altså 4 kjappe drag i bryteren gir deg 2 minutter med nærlys / følg meg hjem.
---------
21 CN-SR+
21 ID3 1st Max
---------

lifern

På min 2013 Euroleaf blinker jeg en gang med fjernlysene etter at bilen er slått av.
Da lyser det en liten stund.
SVART EUROLEAF 2013

EV-FTW

Ok. Takk for svar. Skal prøve det.

På forrige bil kunne jeg stille inn antall sekunder via menyen.
Da slo lysene seg av automatisk etter f.eks 30 sek etter jeg låste bilen.
Og slo seg på automatisk når jeg fjernåpnet bilen.

Hadde håpet deg var likt, men virker ikke slik.
Huyndai Ioniq 2019
Hyundai Ioniq 2020

Olee

Kan aldri tenke meg at Nissan har endret på dette på 2016 mod, så da er fremgangsmåten slik BE beskriver. Du må altså gjøre dette manuelt, og du bestemmer hvor lenge du vil ha lys med antall ganger du "blinker" :)

D9

Har hatt leaf i snart 2 år og visste ikke at den hadde muligheten til å følge meg hjem  ::)
Takk for tips :)
'14 Leaf
'15 Evalia

cra

Hvis jeg husker riktig (det er fruen som har brukt Leafen de siste par åra) så kan du legge inn intil 2 minutter lys. 1 blink med fjernlys = 30sek, 2=60sek osv.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA