Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap

e-Golf i krasj på E39

Startet av PokerFjes, lørdag 23. april 2016, klokken 18:52

« forrige - neste »

PokerFjes

http://www.ba.no/nyheter/ulykker/trafikk/krasj-pa-e39-etter-at-fotgjenger-lop-over-veien-uten-a-se-seg-for/s/5-8-333271

Ved flere anledninger har jeg sett at elbiler har vært involvert i ulykker, uten at mediene gjør noe spesielt ut av det. Dette synes jeg selvfølgelig er helt på sin plass, men det er en del nyhetspopulistiske redaktører (om det er rett begrep) som kunne finne på å vinklet det i negativ favør av elbilen.

Det jeg veldig gjerne skulle visst er om ACC slo inn og hadde noen effekt i denne situasjonen.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

jensjacob

Selvom man ikke direkte kan se hvad e-Golfen har af skader bagpå, så synes jeg den ser uforholdsmæssigt uskadt ud sammenlignet med bilen lige bagved ??
Fik jeg sagt at jeg er fundamentalt imod syntetisk støj >:( , assistentsystemer der involverer bremse og styretøj samt selvkørende biler på offentlig vej :'( ?

NightBlue e-Golf leveret d.11/9 2015 :) :)

PokerFjes

Sitat fra: jensjacob på lørdag 23. april 2016, klokken 19:49
Selvom man ikke direkte kan se hvad e-Golfen har af skader bagpå, så synes jeg den ser uforholdsmæssigt uskadt ud sammenlignet med bilen lige bagved ??
Helt enig! Rett og slett litt imponert.... den andre er tross alt en svensk tanks :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Stig-Arne

At en bil er lite skadet i en kollisjon er faktisk ett dårlig tegn! For da tyder det på at kreftene i kollisjonen ikke har blitt tatt opp i karosseriet og delene som skal absorbere kreftene. Kreftene har da gått videre frem og inn til personene i bilen!

PokerFjes

Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 23. april 2016, klokken 19:58
At en bil er lite skadet i en kollisjon er faktisk ett dårlig tegn! For da tyder det på at kreftene i kollisjonen ikke har blitt tatt opp i karosseriet og delene som skal absorbere kreftene. Kreftene har da gått videre frem og inn til personene i bilen!
Det kommer vel an på om den absorberer og returnerer til opprinnelig posisjon kanskje? :)
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Stig-Arne

Sitat fra: PokerFjes på lørdag 23. april 2016, klokken 20:21
Sitat fra: Stig-Arne på lørdag 23. april 2016, klokken 19:58
At en bil er lite skadet i en kollisjon er faktisk ett dårlig tegn! For da tyder det på at kreftene i kollisjonen ikke har blitt tatt opp i karosseriet og delene som skal absorbere kreftene. Kreftene har da gått videre frem og inn til personene i bilen!
Det kommer vel an på om den absorberer og returnerer til opprinnelig posisjon kanskje? :)

Nei egentlig ikke.. deformasjonssonene er ikke bygget slik at de skal returnere.
Men klart, mye man ikke ser på bildene her, bilen kan være betydelig mer skadet enn hva som vises.

Leaf_2014

Stort sett alltid slik det ser ut etter påkjørsel bakfra. Fronten er laget for å deformere ved en viss belastning. Sjelden biler rygger kraftig inn i hverandre.
Leaf 2014

AmocoCadiz

Ikke fra rygging i høy hastighet, men er vel ofte nok påkjørsler bakfra (motorvei -kø),
hvis den som kommer bakfra ikke tar opp kollisjonskreftene går de jo rett i baksetespassasjerene (ofte barn...)

gte-bjørn

Nå skal man huske på et E-Golfen "bare" kolliderte med en fotgjenger mens bilen bake kolliderte med en bil som kanskje veier 20 ganger så mye. Det har litt å si...

Adresseavisen hadde forøvrig en sak på fredag: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/04/22/Mange-sp%C3%B8r-om-de-kan-kj%C3%B8re-p%C3%A5-sommerdekk-12635807.ece

Jada vi ser det er en Leaf men er det derfor nødvendig å skrive elbil og ikke bil? Her er det nok sommerdekk som er problemet...

Øystein16

Sitat fra: gte-bjørn på søndag 24. april 2016, klokken 16:36


Jada vi ser det er en Leaf men er det derfor nødvendig å skrive elbil og ikke bil? Her er det nok sommerdekk som er problemet...

Det står og om ein kyllingbil i artikkelen. Der var vel uflaks som gjorde at den flaksa i grøfta... :o

bno

#10
Sitat fra: gte-bjørn på søndag 24. april 2016, klokken 16:36
Nå skal man huske på et E-Golfen "bare" kolliderte med en fotgjenger mens bilen bake kolliderte med en bil som kanskje veier 20 ganger så mye. Det har litt å si...

Adresseavisen hadde forøvrig en sak på fredag: http://www.adressa.no/nyheter/sortrondelag/2016/04/22/Mange-sp%C3%B8r-om-de-kan-kj%C3%B8re-p%C3%A5-sommerdekk-12635807.ece

Jada vi ser det er en Leaf men er det derfor nødvendig å skrive elbil og ikke bil? Her er det nok sommerdekk som er problemet...

Tullete
Burde stått bil i autovernet. Betyr det noe hva type energidrift! Skal man ha journalister som skiller melom elbil, ladbar hybrid, hybrid, bensin eller diesel drevet bil i autovernet, Hva f***** samfunn er det vi har fått ?  I stedet for å kalle en spade for en spade (bil) skriver man graveredskap til å forflytte porøs masse. Idioter.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA