Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Totalskade garanti

Startet av Line, fredag 22. april 2016, klokken 15:23

« forrige - neste »

Line

Ja da er en flunkende ny Tesla 90D på vei til meg fra USA  ;D
Ble oppringt av Tesla etter at de ble kontaktet av takstmann.
Så må jo si meg veldig fornøyd selv om ting har tatt tid og bilen ikke er her før i juli.  :D
Har for en gangs skyld tjent litt på å ha uflaks, selv om jeg var veldig fornøyd med min gamle bil.

DagfinnN

Sitat fra: Line på torsdag 26. mai 2016, klokken 11:23
Ja da er en flunkende ny Tesla 90D på vei til meg fra USA  ;D
Ble oppringt av Tesla etter at de ble kontaktet av takstmann.
Så må jo si meg veldig fornøyd selv om ting har tatt tid og bilen ikke er her før i juli.  :D
Har for en gangs skyld tjent litt på å ha uflaks, selv om jeg var veldig fornøyd med min gamle bil.
Gratulere - kan du få han/hun som kjørt på deg til å kjøre på meg også :)
TM3 LR 2021 kjøpt brukt 17.03.2022
TMY bestilt 25.01.2022 - levert 29.03.2022

Real EoN

Du har ikke tjent litt, du har tjent mye  ;)  men glad på dine vegne, nyt ny bil... helt ny bil !  8)
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

petersv


zairup

Gratulerer! :)


Sent from my iPhone using Tapatalk

torbisen@yahoo.no

Så du fikk ny 90D for å ha vraket en to år gammel S som du hadde kjøpt brukt?? En sinnsyk butikk!!! Gratulerer.

Arntiv

Først og fremst; gratulerer til Line!

Dette fikk meg til å sjekke mine egne forsikringsdokumenter vedr totalskadegaranti, og der står følgende:
"...erstatter Gjensidige enten:
- nytt tilsvarende kjøretøy av samme merke, modell og
årgang og med samme utstyr som det skadede
eller
- kontant det beløp Gjensidige ville betalt for tilsvarende
kjøretøy"

Dette tolker jeg som at Gjensidige kan gå inn på finn.no, finne tilsvarende bil som jeg har, og kjøpe denne til meg. Evnt så kan jeg få penger i hånda til å gjøre samme operasjon. Dette tolker jeg som markvedsverdi av bilen. Har jeg tolket riktig?

Siden jeg har kasko pluss, gjelder totalskadegarantien inntil 3 år eller 60.000km. Når bilen er eldre eller har kjørt mer enn 60.000km gjelder i tillegg:
"...erstattes markedsverdien + 15 %
av markedsverdien"

Slik jeg tolker dette vil jeg komme bedre ut av det når bilen er gammel/kjørt langt? Hva er det jeg ikke forstår?

Bekreftet 27.07.13. Levert 21.12.13, Svart S85 med pano, lyd, luft og hattehylle. 19" Polar Wheels med Hakka 8.

petersv

Tolker det slik at man for 60k da får markedsverdi for ny bil, og etter bruk+15%.

Line

Sitat fra: torbisen@yahoo.no på søndag 29. mai 2016, klokken 08:04
Så du fikk ny 90D for å ha vraket en to år gammel S som du hadde kjøpt brukt?? En sinnsyk butikk!!! Gratulerer.
Takk var litt heldig for en gangs skyld, var på grensen da siden Tesla har steget så mye i pris.

Line

Sitat fra: Arntiv på mandag 30. mai 2016, klokken 09:32
Først og fremst; gratulerer til Line!

Dette fikk meg til å sjekke mine egne forsikringsdokumenter vedr totalskadegaranti, og der står følgende:
"...erstatter Gjensidige enten:
- nytt tilsvarende kjøretøy av samme merke, modell og
årgang og med samme utstyr som det skadede
eller
- kontant det beløp Gjensidige ville betalt for tilsvarende
kjøretøy"

Dette tolker jeg som at Gjensidige kan gå inn på finn.no, finne tilsvarende bil som jeg har, og kjøpe denne til meg. Evnt så kan jeg få penger i hånda til å gjøre samme operasjon. Dette tolker jeg som markvedsverdi av bilen. Har jeg tolket riktig?

Siden jeg har kasko pluss, gjelder totalskadegarantien inntil 3 år eller 60.000km. Når bilen er eldre eller har kjørt mer enn 60.000km gjelder i tillegg:
"...erstattes markedsverdien + 15 %
av markedsverdien"

Slik jeg tolker dette vil jeg komme bedre ut av det når bilen er gammel/kjørt langt? Hva er det jeg ikke forstår?
Ja ser at Gjensidige vil gi deg samme årsmodell etc, slik er det ikke hos Tide og noen andre etter at jeg undersøkte litt hva totalskadegaranti er.
Andre gir deg helt ny bil, hvis den ikke er dyrere enn så og så mye i forhold til din egen bil.

Ellemelle

Sitat fra: Arntiv på mandag 30. mai 2016, klokken 09:32
Dette fikk meg til å sjekke mine egne forsikringsdokumenter vedr totalskadegaranti, og der står følgende:

Nja - dette sier Gjensidiges egne nettsider:

"Utvidet total­skadegaranti – få en helt ny bil

Hvis reparasjons­kostnaden overstiger 60 % av bilens liste­pris før den er 3 år gammel, og bilen ikke har kjørt mer enn 60 000 km, får du fabrikkny bil."


Håkons Xadventure

Sitat fra: Line på torsdag 26. mai 2016, klokken 11:23
Ja da er en flunkende ny Tesla 90D på vei til meg fra USA  ;D
Ble oppringt av Tesla etter at de ble kontaktet av takstmann.
Så må jo si meg veldig fornøyd selv om ting har tatt tid og bilen ikke er her før i juli.  :D
Har for en gangs skyld tjent litt på å ha uflaks, selv om jeg var veldig fornøyd med min gamle bil.

Jeg vurderer selv forsikring i Tide og er glad det har ordnet seg for deg. Det jeg lurer på er om du fikk leiebil i hele perioden du har vært uten bil? I forsikringen står det opptil 31 dager, men dette har jo tatt mye lenger tid enn 31 dager.
Tesla X90D (venter)

Line

Det er opprinnelig 31 dager, men siden deres saksgang tok så lang tid fikk jeg lenger. Så var litt heldig der også. Tror de har en uskreven regel om 10 dager etter at du har fått "oppgjør". Dvs skrevet under på hva som skjer med bilen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

hybriden

Kjører bensin SUV som trekker campingvogn(2000 kg). Finnes ikke elbilalternativ, men snart hybrider som dekker dette behovet!

Line

Jepp, fikk den i juni. Gikk fort når de endelig fikk bestemt seg for hva som ville skje. Fikk en bil som allerede var på båten på vei over. Fikk jo dermed ikke bestille akkurat hva jeg ville av farger etc, men kan jo ikke være for kravstor. Veldig fornøyd.


Sent from my iPhone using Tapatalk

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA