Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 565 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Hurum - Nordmøre med i3 ?

Startet av Marita, torsdag 21. april 2016, klokken 20:30

« forrige - neste »

Marita

Jeg vurderer en langtur med i3'en til sommeren fra Osloområdet til Kristiansund. Er det noen med erfaring som kan vurdere om oppsettet mitt er realistisk, og om dette er noe bilen tar skade av (hyppig hurtiglading)

JorgenM

Blir mye boller og burgere ser jeg ;D

Kjørte selv E39 fra Bergen til Namsos i oktober, hadde 8 hurtigladinger. At batteriet tar skade av det er vel bare en myte?
Kia EV6 '22 - i-Pace '20 (solgt) - Tesla S P85 '13 (solgt) - 2x BMW i3 (1 solgt) - 2024 Peugeot e-208 i bestilling (lev. juli 2024)

Ingeniøren

Sitat fra: JorgenM på torsdag 21. april 2016, klokken 21:14
Blir mye boller og burgere ser jeg ;D

Kjørte selv E39 fra Bergen til Namsos i oktober, hadde 8 hurtigladinger. At batteriet tar skade av det er vel bare en myte?

Kombinert med høye temperaturer og mye motorvei - kanskje ?
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

kodalse

Som utflyttet nordmøring kan jeg avkrefte ryktet om høye temperaturer  ;D
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

Klykken

Er jo aktiv kjøling/varming i batteriet. Skal vel mye til for å skade batteriet på én langtur. :p
BMW i3 fra 26.06.2014
TMS85D 2015 - Solgt
TMY LR 2021
Helelektrisk bilpark <3

Beckern

Sitat fra: Klykken på fredag 22. april 2016, klokken 11:23
Er jo aktiv kjøling/varming i batteriet. Skal vel mye til for å skade batteriet på én langtur. :p

Tror nok brennhet asfalt og stillstand kan være verre ja. Oppstart og kjøring på samme brennhete asfalten kan være noe som gir en knekk.

LMOR

Skulle gjerne sett det regnestykket på hvordan bakken skulle klare å varme opp batteriet slik at det ble skadet  ;)
og selv om bilen står forlatt, så kjøles batteriene automatisk hvis de blir for varme.
2022 BMW iX xDrive40 SuperCharged
2023 BMW iX1 SuperCharged

Real EoN

#7
Jeg har tatt turen fra Molde til Oslo, og enda langre sør nå 7 ganger tur/retur med min i3. Det er bare å kjøre på  8) Det eneste du bør undersøke før du tar turen er at laderne til Fortum, Grønn Kontakt og ArcticRoads er operative før du setter i gang. legg gjerne opp ruten slik at du beveger deg mellom 20-85% på batteriet da ladetidene på de ca 8 laderne du må innom er fra 5-20 minutter. Kostnadsmessig spiller det liten rolle om du kjører ned romsdalen og så til nordmøre eller om du tar turen over dovre og ned til sundalsøra, men kjører du dovre slipper du vel tenke på ferge  :) God Tur !

( Sjekka ruta di nå, Siden du må ha mnd abbonement på arcticroads (antar jeg ?) vil det vere bedre å kjøre fra shell espa og til marche lillehammer, korgvegen 37 om jeg ikke husker feil. Der har arctic roads hurtiglader i rekke med Tesla laderne og du sparer deg en 50,- lapp, du kan vel også spare litt mer om du lader opp litt på Bjorli også der Arctic roads har hurtigladestasjoner :) )
Møre og Romsdal (Molde),
BMW i3 leveringsuke 37, 2014 (Levert uke 45) (solgt)
Tesla Model X reservasjon #P1714 90D Black/Black VINxx009605 Hentet Ålesund 1 September 2016 kl 16:00
Tesla Model S Performance Plus Black/Black, 21" grey, Carbon dekor, Alt minus bakovervendte barneseter #P1710 VINxx15275 Hentet Trondheim 10 September 2013 kl 10:00 (solgt)

Marita

Takk for gode svar, ser ikke ut til at dette er noe å være redd for

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA